Bekijk volle/desktop versie : Ik wil graag een taart maken met marsepein en bekleding etc



17-04-2010, 22:18
[ Iemand een DUIDELIJK recept? ]

18-04-2010, 09:35


Eerst maak je een biscuit, ik gebruik altijd de mix maar je kan ook zelf ingredienten bij elkaar doen:

5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout

Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20.

Werkwijze
Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in. Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom. Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten! Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water.
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen! Schep het beslag in de bakvorm. Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C. De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken). Laat de biscuit afkoelen op een rooster.

18-04-2010, 09:37
Daarna snij je het biscuit in 3 lagen en vul je met wat jij zelf wil. Daarna smeer je het biscuit af met botercreme of als je dat niet lust met gezeefde abrikozenjam (dit zodat de marsepein goed blijft plakken).

Daarna rol je je marsepein goed uit en leg je voorzichtig over je taart. En dan leuk versieren.

18-04-2010, 09:41
http://www.deleukstetaarten.nl

18-04-2010, 12:03



Citaat door Fashiondesigner:
www.deleukstetaarten.nl


Dankje! ik heb daar al rondgekeken alleen ik snap niet echt waar de recepten staan,..

18-04-2010, 12:04

Citaat door Savannah_:
Daarna snij je het biscuit in 3 lagen en vul je met wat jij zelf wil. Daarna smeer je het biscuit af met botercreme of als je dat niet lust met gezeefde abrikozenjam (dit zodat de marsepein goed blijft plakken).

Daarna rol je je marsepein goed uit en leg je voorzichtig over je taart. En dan leuk versieren.


Dankjeeee!