Bekijk volle/desktop versie : Helppp



Pagina's : [1] 2 3

17-04-2010, 18:17
Sinds ik getrouwd ben kookt mijn man Thuis.
Mijn man komt net van zijn werk komt ie me doodleuk vertellen dat mijn schoon familie morgen komt eten..

Ik ben totaaaal geen keukenprinses..
Of laat het me zo zeggen ik bak er niks van.
Dus morgen komen ze en weet ik niet wat ik moet maken.
En het leukste is dat mijn man morgen ook nog moet werken.
Dus sta ik er alleen voor.
Mijn vraag aan jullie is, kan iemand mijn een recept geven dat eetbaar is en dat ik voor ze kan maken? Het moet wel een recept van 9 personen zijn.

Alvast bedankt.

17-04-2010, 18:19


Lachwekkend

17-04-2010, 18:21

Citaat door Zonnebloempje_:
Lachwekkend



Nou ik huil eerder dan dat ik lach.

Ik zit hier helemaaaal te stressen.
Heb je wat tips voor me?

17-04-2010, 18:21
3pruimen, 1ei, 4 vogels, 2 eetlepels iwshishen, 1 maatbeker izan, 4 kropjes sla en een goede portie taghna-sous.

17-04-2010, 18:22


nou moet je vooral hier gaan rondhangen, maak kippen met olijven en vlees met pruimen en sesamzaad voor ze en een ijsje als toetje en fruit en klaar is kees en heb je het tegen hem gezegd dat je het niet wil dat ze komen

17-04-2010, 18:24
Couscous met kip doet 'm altijd.
Of gewoon het gerecht der gerechten genaamd, 'marmita'.
Een lekkere kom harirra vult natuurlijk de maag ook lekker in.

Succes iniedergeval!

17-04-2010, 18:24

Citaat door ZEEPAREL_24:
nou moet je vooral hier gaan rondhangen, maak kippen met olijven en vlees met pruimen en sesamzaad voor ze en een ijsje als toetje en fruit en klaar is kees en heb je het tegen hem gezegd dat je het niet wil dat ze komen



Ingrediënten?

Toetje kan ik wel kopen.

17-04-2010, 18:27

Citaat door sSopaa:
Couscous met kip doet 'm altijd.
Of gewoon het gerecht der gerechten genaamd, 'marmita'.
Een lekkere kom harirra vult natuurlijk de maag ook lekker in.

Succes iniedergeval! [/FONT]



[FONT="Georgia"]Ingrediënten?

Ik vind de soep wel een goed idee.
Zou ik mogen weten wat daar allemaal in hoort?
En hoe ik het moet berijden.

Couscous lijkt me ook leuk maar dat ga ik liever niet doen.
Ik weet niet eens hoe je die Couscous maakt.

17-04-2010, 18:28

Citaat door Chocolataatje:
Ingrediënten?

Toetje kan ik wel kopen.



Ingrediënten
4 grote teentjes knoflook, overlangs gehalveerd
1 theelepel gemalen komijn
1 theelepel gemberpoeder
1½ kg drumsticks of kipkarbonades, vel verwijderd
2 eetlepels olijfolie extra vierge
1 grote rode ui, fijngesneden
250-300 g kleine groene olijven, ontpit en grof gehakt
1 gepekelde citroen (Marokkaanse winkel) of eventueel citroensap
3½ eetlepels verse koriander, fijngesneden
Voorbereiden
Verwijder de groene kern van de knoflookhelften. Wrijf de knoflook samen met 3 theelepels zout fijn in een ruwstenen vijzel. Voeg komijn en gemberpoeder toe en wrijf alles tezamen tot een homogene pasta.

Smeer de van vel ontdane drumsticks of karbonades hiermee in. Laat ze, afgedekt met plasticfolie, enkele uren (of langer) staan op een koele plaats zodat de smaken in het vlees kunnen trekken.

Bereiden
Verhit de olie in een stoofpan en fruit hierin al roerend op een vrij laag vuur de ui tot de stukjes zacht en geurig zijn. Leg de stukken kip erbij en voeg 350 ml water en de olijven toe. Breng het geheel aan de kook, doe het deksel op de pan en stoof de kip op een laag vuur gedurende 50-60 minuten, of tot het vlees gaar is. Neem de stukken kip uit de pan en houd ze warm in een schaal, afgedekt met aluminiumfolie.

Kook de stoofsappen in de pan op een halfhoog vuur in tot een enigszins lobbige saus is verkregen. Verwijder het vruchtvlees van de gepekelde citroen en snijd de schil in minuscule stukjes. Roer de koriander en de gepekelde citroenschil door de lobbige olijvensaus. (Bij gebrek aan gepekelde citroen kan desnoods wat citroensap door de saus worden geroerd.) Breng de saus op smaak met zout. Leg de stukken kip terug in de saus en laat het geheel nog even doorwarmen.

Serveer de kip met rijst, bulgur of couscous. Of doe zoals de Marokkanen en eet er bruin of wit (Marokkaans) brood bij om de saus mee op te deppen.

Extra benodigd
Vijzel, plasticfolie, aluminiumfolie



dit is de kip

17-04-2010, 18:29
maar die knoflook hoeft er niet bij

17-04-2010, 18:30
Ingrediënten voor 4 personen
600 g riblappen
1/2 theel. gemberpoeder
1/2 theel. peper
1/2 theel. zout
1/2 theel. saffraanpoeder
1 ui
2 gele paprika?s
1 courgette
3 eetl. zonnebloemolie of arachideolie
2 teentjes knoflook
3 dl bouillon (van tablet of uit pot)
2 dl kookroom
75 g blanke amandelen
75 g blanke rozijnen

Voorbereiding
Snijd de riblappen in blokjes. Meng gemberpoeder, peper, zout en saffraanpoeder en kruid het vlees hiermee. Pel de ui en snipper deze. Halveer de paprika?s en verdeel ze zonder zaadlijsten in reepjes. Snijd de courgette in plakken van 1 cm dik en zet ze afgedekt apart.

Bereidingswijze
Verhit de olie in een braadpan en bak hierin de vleesblokjes rondom bruin. Schep ze uit de pan. Voeg de ui, paprika en de geperste teentjes knoflook bij het braadvet en roerbak 3 minuten. Schep het vlees erdoor en giet de bouillon erbij. Stoof zachtjes met het deksel op de pan 1,5 - 2 uur. Voeg 15 minuten voor het einde van de stooftijd de plakken courgette, de kookroom, amandelen en rozijnen toe. Serveer couscous of zilvervliesrijst bij dit gerecht.

Serveertips
? Het is erg lekker om in plaats van rozijnen gehakte dadels of abrikozen toe te voegen.
? Schep voor het serveren eens 2 eetl. honing door het gerecht. De saus kan naar wens worden gebonden met maizena of allesbinder.


en dit is het vlees

p.s. heb het nu van google en succes als je dichtbij woonde dan had ik je wel geholpen

en er staat wel 4 personenen, maar doe het dubbele erbij en klaar is kees

17-04-2010, 18:34

Citaat door ZEEPAREL_24:
Ingrediënten
4 grote teentjes knoflook, overlangs gehalveerd
1 theelepel gemalen komijn
1 theelepel gemberpoeder
1½ kg drumsticks of kipkarbonades, vel verwijderd
2 eetlepels olijfolie extra vierge
1 grote rode ui, fijngesneden
250-300 g kleine groene olijven, ontpit en grof gehakt
1 gepekelde citroen (Marokkaanse winkel) of eventueel citroensap
3½ eetlepels verse koriander, fijngesneden
Voorbereiden
Verwijder de groene kern van de knoflookhelften. Wrijf de knoflook samen met 3 theelepels zout fijn in een ruwstenen vijzel. Voeg komijn en gemberpoeder toe en wrijf alles tezamen tot een homogene pasta.

Smeer de van vel ontdane drumsticks of karbonades hiermee in. Laat ze, afgedekt met plasticfolie, enkele uren (of langer) staan op een koele plaats zodat de smaken in het vlees kunnen trekken.

Bereiden
Verhit de olie in een stoofpan en fruit hierin al roerend op een vrij laag vuur de ui tot de stukjes zacht en geurig zijn. Leg de stukken kip erbij en voeg 350 ml water en de olijven toe. Breng het geheel aan de kook, doe het deksel op de pan en stoof de kip op een laag vuur gedurende 50-60 minuten, of tot het vlees gaar is. Neem de stukken kip uit de pan en houd ze warm in een schaal, afgedekt met aluminiumfolie.

Kook de stoofsappen in de pan op een halfhoog vuur in tot een enigszins lobbige saus is verkregen. Verwijder het vruchtvlees van de gepekelde citroen en snijd de schil in minuscule stukjes. Roer de koriander en de gepekelde citroenschil door de lobbige olijvensaus. (Bij gebrek aan gepekelde citroen kan desnoods wat citroensap door de saus worden geroerd.) Breng de saus op smaak met zout. Leg de stukken kip terug in de saus en laat het geheel nog even doorwarmen.

Serveer de kip met rijst, bulgur of couscous. Of doe zoals de Marokkanen en eet er bruin of wit (Marokkaans) brood bij om de saus mee op te deppen.

Extra benodigd
Vijzel, plasticfolie, aluminiumfolie



dit is de kip


Dank je wel lief.

Ik ga me man even ar de Appie sturen. Hoop dat de Marokkaanse slager nog geopend is.

Je bent een kanjer.
Hoop dat het me lukt

17-04-2010, 18:36


je moet wiskey in hun eten doen, dan vergeten ze volgende dag wat ze hebben gegeten, heeft tot nu toe voor mij gewerkt

17-04-2010, 18:36

Citaat door Chocolataatje:
Sinds ik getrouwd ben kookt mijn man Thuis.
Mijn man komt net van zijn werk komt ie me doodleuk vertellen dat mijn schoon familie morgen komt eten..

Ik ben totaaaal geen keukenprinses..
Of laat het me zo zeggen ik bak er niks van.
Dus morgen komen ze en weet ik niet wat ik moet maken.
En het leukste is dat mijn man morgen ook nog moet werken.
Dus sta ik er alleen voor.
Mijn vraag aan jullie is, kan iemand mijn een recept geven dat eetbaar is en dat ik voor ze kan maken? Het moet wel een recept van 9 personen zijn.

Alvast bedankt.



Pfff weet je dat mannen daarvan afknappen van meiden die niet kunne koken?????

17-04-2010, 18:38

Citaat door ZEEPAREL_24:
Ingrediënten voor 4 personen
600 g riblappen
1/2 theel. gemberpoeder
1/2 theel. peper
1/2 theel. zout
1/2 theel. saffraanpoeder
1 ui
2 gele paprika?s
1 courgette
3 eetl. zonnebloemolie of arachideolie
2 teentjes knoflook
3 dl bouillon (van tablet of uit pot)
2 dl kookroom
75 g blanke amandelen
75 g blanke rozijnen

Voorbereiding
Snijd de riblappen in blokjes. Meng gemberpoeder, peper, zout en saffraanpoeder en kruid het vlees hiermee. Pel de ui en snipper deze. Halveer de paprika?s en verdeel ze zonder zaadlijsten in reepjes. Snijd de courgette in plakken van 1 cm dik en zet ze afgedekt apart.

Bereidingswijze
Verhit de olie in een braadpan en bak hierin de vleesblokjes rondom bruin. Schep ze uit de pan. Voeg de ui, paprika en de geperste teentjes knoflook bij het braadvet en roerbak 3 minuten. Schep het vlees erdoor en giet de bouillon erbij. Stoof zachtjes met het deksel op de pan 1,5 - 2 uur. Voeg 15 minuten voor het einde van de stooftijd de plakken courgette, de kookroom, amandelen en rozijnen toe. Serveer couscous of zilvervliesrijst bij dit gerecht.

Serveertips
? Het is erg lekker om in plaats van rozijnen gehakte dadels of abrikozen toe te voegen.
? Schep voor het serveren eens 2 eetl. honing door het gerecht. De saus kan naar wens worden gebonden met maizena of allesbinder.


en dit is het vlees

p.s. heb het nu van google en succes als je dichtbij woonde dan had ik je wel geholpen

en er staat wel 4 personenen, maar doe het dubbele erbij en klaar is kees



Hahah dank je

Ik vind dit ook een leuke gerecht.
Als je in de omgeving van Amsterdam west woont ben je van harte welkom om me te komen helpen

Ik zal dit even opschrijven.

Heb je ook de ingrediënten van Marokkaanse soep?
(Wil het als voorgerecht).

Alvast bedankt

Pagina's : [1] 2 3