Bekijk volle/desktop versie : Woning schoonmaken?



Pagina's : [1] 2

16-04-2010, 23:06
Dames! wie zou me kunnen helpen. Ik heb een kennis beloofd om te helpen met schoonmaken van haar woning. Maar ik ben vandaag langsgeweest Het is een jaar onbewoond geweest en dus ook niet schoongemaakt! Gewoon overal stof!
Heeft iemand misschien tips!

16-04-2010, 23:07


Gewoon van boven naar beneden beginnen en goede schoonmaakmiddellen gebruiken, hoeft zij alleen maar schoon te maken? niets opknappen?

16-04-2010, 23:15

Citaat door juf.:
Gewoon van boven naar beneden beginnen en goede schoonmaakmiddellen gebruiken, hoeft zij alleen maar schoon te maken? niets opknappen?

Volgens mij alleen schoonmaken. Zover ik weet.
Thuis maak ik lekker op me gemak schoon. Ik weet gewoon wat ik moet doen. Maar bij een ander weet ik niet waar ik moet beginnen.

16-04-2010, 23:24

Citaat door LoVeLy_FaTiMa:
Volgens mij alleen schoonmaken. Zover ik weet.
Thuis maak ik lekker op me gemak schoon. Ik weet gewoon wat ik moet doen. Maar bij een ander weet ik niet waar ik moet beginnen.


ALs je eenmaal begonnen bent, komt het vanzelf, anders doe je de dingen die niet fout kunnen gaan: ramen, deuren, alles stofzuigen en zij doet de dingen die zij op een bepaalde manier wil doen, ik kreeg ook hulp toen ik verhuizde en ik merkte dat mijn vriendinnen het vaak niet deden zoals ik het had gewild, maar ik was al lang blij met die hulp.

16-04-2010, 23:32



Citaat door juf.:
ALs je eenmaal begonnen bent, komt het vanzelf, anders doe je de dingen die niet fout kunnen gaan: ramen, deuren, alles stofzuigen en zij doet de dingen die zij op een bepaalde manier wil doen, ik kreeg ook hulp toen ik verhuizde en ik merkte dat mijn vriendinnen het vaak niet deden zoals ik het had gewild, maar ik was al lang blij met die hulp.

Ok top meid!

dankjewel

16-04-2010, 23:34
Onbewoond geweest..

Betekent heel erg veel stof

ik zou kapotniezen:'(

17-04-2010, 09:56

Citaat door PinkPassion:
Onbewoond geweest..

Betekent heel erg veel stof

ik zou kapotniezen:'(

Dat klopt

17-04-2010, 10:11
ik zou eerst boven alle stof wegwerken.....dan de ramen, deuren en als laatste de vloeren. Beneden ook eerste beginnen met stof en daarna pas weer de ramen , deuren en vloeren!
Misschien dat het verstandig is een kapje voor je neus en mond te dragen.
Maandje terug heb ik ook geholpen bij een verhuizing ...door de enorme hoeveelheid stof die er lag en de muffe stank die er hing ben ik 1 dag goed ziek geweest. Al die stank en stof inademen is gewoon slecht voor je!

Succes meid!

17-04-2010, 10:30

Citaat door DaoudAdam:
ik zou eerst boven alle stof wegwerken.....dan de ramen, deuren en als laatste de vloeren. Beneden ook eerste beginnen met stof en daarna pas weer de ramen , deuren en vloeren!
Misschien dat het verstandig is een kapje voor je neus en mond te dragen.
Maandje terug heb ik ook geholpen bij een verhuizing ...door de enorme hoeveelheid stof die er lag en de muffe stank die er hing ben ik 1 dag goed ziek geweest. Al die stank en stof inademen is gewoon slecht voor je!

Succes meid!

thx

17-04-2010, 10:32
je ziek melden bijv? hahaha nee maar tegenwoordig kun je toch een schoonmakersploeg inhuren die zijn binnen no time klaar

17-04-2010, 10:41
Eerst zoveel mogelijk eruit vegen en stofzuigen. Van plafond tot de grond

Alles wat weggegooid kan wordne gelijk doen en kasten die er evt. staan buiten zetten en pas binnen zetten als ze zijn gepoetst.

Dan alles met nat afdoen. Wordt het plafond nog gewit? Dan eerst dat en dan de muren ook even afgaan met een doek. Dat is in principe snel gebeurt als het alleen stof is.

Vervolgens ramen en vensterbanken en deur en dan dweilen. Goed insoppen.

Succes!

17-04-2010, 14:21
En wat doen jullie aan een balkon/tuin waar de duiven flink bezig zijn geweest?

17-04-2010, 14:33



Citaat door LoVeLy_FaTiMa:
En wat doen jullie aan een balkon/tuin waar de duiven flink bezig zijn geweest?


ik moet opeens denken aan iets:

Op een morgend moest ik snel gaan werken, ik doe de deur open en ik zag overal duivenpoep op men auto liggen

Ik dacht hoe krijg ik dat in hemelsnaam snel weg. Ik snel naar de keuken nam een schuurspons en heet water en hop terug naar de auto.
OOOOOOOooooh wat heb ik toen geschuurd op die auto, nietswetend wat het resultaat zou zijn.

Na mijn werk kwam ik naar huis en opeens zag ik mijn man met grote ogen kijken naar die auto . Ik vroeg mij nog af waarom keek hij zo

Hij kwam naar mij en zei: wat is er met die auto gebeurd, die zit vol met krassen. Ik zo van eeeuuhh kga eens kijken want ik heb niks gezien!

En ik had het nog steeds niet door, dat het door die schuurspons was

Pas in de avond had ik het door wat ik had gedaan.
Ik heb het hem pas dagen later gezegd hoe het kwam dat die auto vol met krassen zat

18-04-2010, 10:00

Citaat door Zaina_1:
ik moet opeens denken aan iets:

Op een morgend moest ik snel gaan werken, ik doe de deur open en ik zag overal duivenpoep op men auto liggen

Ik dacht hoe krijg ik dat in hemelsnaam snel weg. Ik snel naar de keuken nam een schuurspons en heet water en hop terug naar de auto.
OOOOOOOooooh wat heb ik toen geschuurd op die auto, nietswetend wat het resultaat zou zijn.

Na mijn werk kwam ik naar huis en opeens zag ik mijn man met grote ogen kijken naar die auto . Ik vroeg mij nog af waarom keek hij zo

Hij kwam naar mij en zei: wat is er met die auto gebeurd, die zit vol met krassen. Ik zo van eeeuuhh kga eens kijken want ik heb niks gezien!

En ik had het nog steeds niet door, dat het door die schuurspons was

Pas in de avond had ik het door wat ik had gedaan.
Ik heb het hem pas dagen later gezegd hoe het kwam dat die auto vol met krassen zat



18-04-2010, 10:23

Citaat door Zaina_1:
ik moet opeens denken aan iets:

Op een morgend moest ik snel gaan werken, ik doe de deur open en ik zag overal duivenpoep op men auto liggen

Ik dacht hoe krijg ik dat in hemelsnaam snel weg. Ik snel naar de keuken nam een schuurspons en heet water en hop terug naar de auto.
OOOOOOOooooh wat heb ik toen geschuurd op die auto, nietswetend wat het resultaat zou zijn.

Na mijn werk kwam ik naar huis en opeens zag ik mijn man met grote ogen kijken naar die auto . Ik vroeg mij nog af waarom keek hij zo

Hij kwam naar mij en zei: wat is er met die auto gebeurd, die zit vol met krassen. Ik zo van eeeuuhh kga eens kijken want ik heb niks gezien!

En ik had het nog steeds niet door, dat het door die schuurspons was

Pas in de avond had ik het door wat ik had gedaan.
Ik heb het hem pas dagen later gezegd hoe het kwam dat die auto vol met krassen zat





Pagina's : [1] 2