Bekijk volle/desktop versie : ***Ben ik nou echt zo goedgelovig of gewoon dom***???



Pagina's : [1] 2 3 4

16-04-2010, 08:01
ik kwam in aanraking met een vrouw die twee zoontjes had en net was bevallen van een meisje, toen het meisje een week oud was vertrok haar man met zijn twee zoons naar marokko voor vakantie. Hij liet zijn vrouw en pasgeboren dochtertje achter met letterlijk geen cent.

Ik heb kunnen regelen dat diverse mensen en ik haar geld konden lenen voo boodschappen en uiteraard melk en luiers.

Ik heb haar alles gegeven wat ik nog van mijn dochter over had fisabillilah. Dat meisje had voor de komende zes maanden kleertjes en speelgoed

Nu paar maanden later loopt mevrouw trots te verondigen dat ze een bank van 2000 euro gekocht heeft en met rijlessen bezig is. Kifessh denk ik dan.

Heb je een meevaller gehad van de belasting of zo? dat kan dat gun ik haar van harte, nee zegt ze heel droog gespaard al die tijd.

Nou ben ik nou echt zo achterlijk en goedgelovig of wat

16-04-2010, 08:13



Citaat door Sa7oura:

dat was ook mijn eerste reactie ja

16-04-2010, 08:21
Als zij jou voor de gek heeft gehouden, rabi maysahelch 3liha. Jij hebt het gedaan fi sabi Allah, en Rabi i khalesha. Zit er niet mee

16-04-2010, 08:26

Citaat door Sa7oura:
Als zij jou voor de gek heeft gehouden, rabi maysahelch 3liha. Jij hebt het gedaan fi sabi Allah, en Rabi i khalesha. Zit er niet mee

ja dat zei mijn man ook. Maar nu ben ik huiverig als ik iemand moet helpen terwijl ik graag help. deze dame heeft dat verpest voor mij

16-04-2010, 08:32


oei wat een lelijke actie zeg!!!!

16-04-2010, 08:38
Tfoe echt praktijken van illigalinnen

16-04-2010, 08:39

Citaat door Loeppi:
ja dat zei mijn man ook. Maar nu ben ik huiverig als ik iemand moet helpen terwijl ik graag help. deze dame heeft dat verpest voor mij


Het is normaal dat je vertrouwen geschaadt is, het zal wel even duren alvorens het vertrouwen in anderen terug komt. Iedereen komt voor een moment te staan dat het vertrouwen geschaadt word, ik denk dat het gewoon erbij hoort. Je hebt nou eenmaal rotte appels er tussen zitten. Alhamdoulillaah weet Allaah alles, en zal jij volgens jou intentie beloond worden.

16-04-2010, 08:39

Citaat door Itata_:
Tfoe echt praktijken van illigalinnen:moe:

haha ik moet altijd zo lachen om jou reactie

16-04-2010, 08:43
Laat je niet gek maken schatje. Moge Allah swt je goede daad belonen. Jij hebt in jouw ogen een behoeftige geholpen. Als zij daar misbruik van heeft gemaakt, zal zij dat nog mogen beboeten. Dit hoort alleszins geen reden meer te zijn, om niet meer te helpen.

16-04-2010, 08:45

Citaat door goudsbloemmetje:
Het is normaal dat je vertrouwen geschaadt is, het zal wel even duren alvorens het vertrouwen in anderen terug komt. Iedereen komt voor een moment te staan dat het vertrouwen geschaadt word, ik denk dat het gewoon erbij hoort. Je hebt nou eenmaal rotte appels er tussen zitten. Alhamdoulillaah weet Allaah alles, en zal jij volgens jou intentie beloond worden.



Neen je moet eerst altijd achterhalen wat de situatie juist is. Misschien wist haar man dat ze geld had en dat hij dan achterliet.
Altijd eerst achterhalen waarom ze daar zo alleen is achtergelaten, ieeieeeeiiwww wat een bitch...En een bedelaarster is het gewoon. Dat ze spullen durft aannemen terwijl Allah haar aarzek heeft gegeven...dat is haram gewoon, doen alsof je niets hebt...
Iwa ja...

Ik zou mijn vertrouwen in mensen niet door zo'n geval laten beinvloeden hoor. Zulke wijven bestaan nou eenmaal...straks zal ze trots tegen haar man zeggen: kijk hoe goed ik kan sparen, kijk wat een goede vrouw ik ben, terwijl het gewoon een bedelaarster is.

16-04-2010, 08:47
nee je bent niet goedgelovig en al zeker niet achterlijk
jij wou die vrouw helpen daarvoor wordt je ooit insha'allah wel voor beloond

16-04-2010, 08:49
Oh bah, zo ken ik er ook eentje. Mevrouw was gescheiden, had 3 kinderen en leefde in een opvanghuis. Haar tante heeft hun letterlijk in huis gehaald, elke dag kon ze daar eten, kon ze haar kinderen achterlaten als ze werk ging zoeken etc. Uiteindelijk heeft ze een huisje gekregen en bleek dat ze duizenden euro's had gespaard en haar huis erg overdreven duur heeft ingericht. Waar mensen misbruik van maken...

16-04-2010, 08:50



Citaat door Itata_:
Neen je moet eerst altijd achterhalen wat de situatie juist is. Misschien wist haar man dat ze geld had en dat hij dan achterliet.
Altijd eerst achterhalen waarom ze daar zo alleen is achtergelaten, ieeieeeeiiwww wat een bitch...En een bedelaarster is het gewoon. Dat ze spullen durft aannemen terwijl Allah haar aarzek heeft gegeven...dat is haram gewoon, doen alsof je niets hebt...
Iwa ja...

Ik zou mijn vertrouwen in mensen niet door zo'n geval laten beinvloeden hoor. Zulke wijven bestaan nou eenmaal...straks zal ze trots tegen haar man zeggen: kijk hoe goed ik kan sparen, kijk wat een goede vrouw ik ben, terwijl het gewoon een bedelaarster is.


Misschien wilde haar man gewoon tijd aan haar geven om rustig te wennen aan het kindje zonder nog 2 andere om haar heen ofzo.

Het is gewoon misselijkmakend dat men daarna vol trots een nieuwe bank koopt en rijlessen neemt zonder het geleende geld terug te geven en te bedanken voor de geboden hulp. Een bedelaarster over de rug van een ander.

16-04-2010, 08:51
Wel een gemene actie van die vrouw, lakien jij wordt insha Allaah beloond voor je daden.

16-04-2010, 08:52

Citaat door goudsbloemmetje:
Misschien wilde haar man gewoon tijd aan haar geven om rustig te wennen aan het kindje zonder nog 2 andere om haar heen ofzo.

Het is gewoon misselijkmakend dat men daarna vol trots een nieuwe bank koopt en rijlessen neemt zonder het geleende geld terug te geven en te bedanken voor de geboden hulp. Een bedelaarster over de rug van een ander.



Ja dat kan het zeker zijn. Mensen maken de fout dat het altijd bij de man ligt enz...terwijl onze bedelaarster hier haar handjes uitsteekt naar mensen en afgedankte dingetjes aannneemt om straks ze3ma op een chique bank te gaan zitten met haar rijbewijs in haar hand...

Pagina's : [1] 2 3 4