Bekijk volle/desktop versie : 25 April Maandelijkse Conferentie in Tilburg



Pagina's : [1] 2 3

15-04-2010, 17:40

15-04-2010, 21:20


Djazzaki Allaahu gair mijn lieverd.

15-04-2010, 22:24
Wa khayran djazaaki oekht al 'azizah (L)

PS: Ben je er a.s. Zondag weer bij : )?

15-04-2010, 22:29

Citaat door Al-Muwa7eeda:
Wa khayran djazaaki oekht al 'azizah (L)

PS: Ben je er a.s. Zondag weer bij : )?




Inshaa Allaah! Jij ook? Ik zag je vorige keer niet : (

15-04-2010, 22:37



Citaat door BintAbdurahmaan:
Inshaa Allaah! Jij ook? Ik zag je vorige keer niet : (


Na'aam ik kon helaas niet komen, geen vervoer : (

15-04-2010, 22:42

Citaat door Al-Muwa7eeda:
Na'aam ik kon helaas niet komen, geen vervoer : (




Inshaa Allaah zie ik je dan zondag lieverd, (L).

15-04-2010, 23:05
Is al wel bekend wie de sprekers zijn en wat de thema is?

15-04-2010, 23:51

Citaat door Doukaliaatj_:
Is al wel bekend wie de sprekers zijn en wat de thema is?

86787897897% Boucchhta

16-04-2010, 07:57

Citaat door salah_eddin:
86787897897% Boucchhta



Probeer je weer grappig te zijn? Dat siert je niet broeder.

Onder de sprekers bevindt zich inderdaad broeder Abu Abdilaah Boushta, alsook Abu Zayd en Aboel Mundhir. Wa lillaahil hamd deze broeders staan al jaren bekend om hen betrouwbaarheid en standvastigheid op de Manhadj as-Selef.

Maar vertel me broeder hoeveel sprekers hebben we de afgelopen jaren voorbij zien gaan bij de hizbiyien en waar zijn ze gebleven? At-Turki, as-Surinami, al-Maghrabi etc. etc. Elke jaar, elke dawrah verschijnt er wel een nieuwe spreker, dit toont aan hoe makkelijk er door hen over kennis wordt gedacht en gesproken, laakien het is een grote verantwoordelijkheid die niet één ieder op zich kan namen, behalve als de voorwaarden van Da'wah ilaa Allaah in acht worden genomen

Walillaahilhamd zie je bij de Selefiyien al jaren dezelfde sprekers, die sterk gegrondvest zijn in al-'Ilm ( en geen verhalenvertellers zijn) en ten alle tijden door verwijzen naar de 'Ulamah.

Dit is Manhadj as-Selef.

16-04-2010, 11:46

Citaat door AboeAmmaar:
Probeer je weer grappig te zijn? Dat siert je niet broeder.

Onder de sprekers bevindt zich inderdaad broeder Abu Abdilaah Boushta, alsook Abu Zayd en Aboel Mundhir. Wa lillaahil hamd deze broeders staan al jaren bekend om hen betrouwbaarheid en standvastigheid op de Manhadj as-Selef.

Maar vertel me broeder hoeveel sprekers hebben we de afgelopen jaren voorbij zien gaan bij de hizbiyien en waar zijn ze gebleven? At-Turki, as-Surinami, al-Maghrabi etc. etc. Elke jaar, elke dawrah verschijnt er wel een nieuwe spreker, dit toont aan hoe makkelijk er door hen over kennis wordt gedacht en gesproken, laakien het is een grote verantwoordelijkheid die niet één ieder op zich kan namen, behalve als de voorwaarden van Da'wah ilaa Allaah in acht worden genomen

Walillaahilhamd zie je bij de Selefiyien al jaren dezelfde sprekers, die sterk gegrondvest zijn in al-'Ilm ( en geen verhalenvertellers zijn) en ten alle tijden door verwijzen naar de 'Ulamah.

Dit is Manhadj as-Selef.

Omar At-Turki is leerling van Abou Ismail
En Saif as-Surinami is een goeie spreker

Onze conferenties zijn landelijk niet alleen daar in tilburg dus met 3 man red je het niet om elke stad af te gaan

16-04-2010, 13:03

Citaat door Taalibul_ilm:
Sinds wanneer draait het bij de da3wah om kwantiteit? De da3wah van de soofiya is landelijk verspreid, maar bereiken ze er wat mee behalve dwaling?

Al is het maar 1 man die de da3wah verspreidt over het land, als het maar gebaseerd is op de da3wah waar de profeten en de selef zich op bevonden.


Wal7amdoelilah bevatten de genoemde sprekers, zowel kwaliteit als kwantiteit. En die kwaliteit beoordeeld (uiteindelijk) Allah 3ajwajal, en niet een paar jongeren die gisteren nog op de hoek van de straat stonden met een pakje sigaretten aan de hand, wal7amdoellilah.

16-04-2010, 15:14

Citaat door Taalibul_ilm:
Alhamdoelillaah hebben we een maatstaf, we kunnen kijken of de methode en de inhoud van de duaat overeenkomen met het geen waar de profeten en de selef mee kwamen en aan de hand daarvan kunnen we beoordelen.

In de tijd van de selef mochten studenten niet eens lessen van geleerden bijwonen als ze de qur'aan nog niet hadden gememoriseerd. In deze tijd hebben vele duaat niets eens de quran aan gememoriseerd, laat staan lessen bij de geleerden bijgewoond, laat staan het spreken van de Arabische taal. Dit zegt al genoeg over de methode, de manhadj van een daa'ie.


Al7amdoelilah 3ala dhaliek.

Ik vind als jij je grenzen kent, en weet waar je hebt over mag je heus wel kleine lesjes verzorgen. Ya3ni: iemand die de Arabische taal niet eens machtig is, en les geeft in Usool alFiqh is het wel begrijpelijk als je daar vraagtekens achter zet. Maar als jij in staat bent om uit te leggen wat Tawheed in z`n algemeenheid inhoud moet dat best kunnen, ookal heb je de Quraan niet geheel gemomoriseerd. Net zoals de Profeet sallahoe3alahi wa sallam zei: بلغوا عني ولو بآية. Het is nou eenmaal zo dat de aanbod van duaat van manhaj salaf klein is, maar de vraag ernaar groot is. Dit resulteert in flinke daling van de kwaliteit.

16-04-2010, 15:42


Bismillaah!

16-04-2010, 16:07

Citaat door Taalibul_ilm:
Dit maakt ook het verschil tussen ons, jij beoordeeld aan de hand van jouw mening, ik beoordeel aan de hand van waarmee de vrome voorgangers mee beoordeelden.

De geschiedenis alleen als zegt genoeg, dat er een daa'ie die zo te zien voldoet aan jouw voorwaarden om lezingen of lessen te geven dit ook doet en in zijn lezing 3isaa aleyhi as salaam als taghoet beschouwde.

Ipv dat de jongeren op jonge leeftijd zonder kennis de koersi te geven en op te hemelen, moeten ze de jongeren sturen naar geleerden om daar de kennis op te doen en de fundamenten te leren, niet hier een daar verhaaltjes vertellen, nee de mensen echt onderwijzen.


Je kan niet aan de hand van de mening van de Vrome Voorgangers conlusies trekken van wat er nu plaats vind. Tenzij het een vaststaand oordeel is, daarvoor hebben wij het fenomeen moezadid voor. En als ik zeg ''ik vind'', dan is dat niet letterlijk, maar dan heb ik mij gebaseerd op de mensen van kennis.

Op dit moment is het belangrijk dat men een voorlopig iets heeft waaraan men zich kan vasthouden, daar bedoel ik mee: duaat die minder zijn in kennis maar wel andere van voordeel kunnen voorzien. Je hoeft geen 3alim te zijn om les te kunnen geven, vooral als het gemiddele nivea van een gemeenschap laag is, netzoals hier in Nederland.

Wat jij op het laatst zegt vind ik totaal niet kloppen. Tuurlijk, kennis van de fundamenten dient zeker opgedaan te worden, maar men dient ten aller tijde zich aan te passen aan de omgeving. Netzoals ik net zei, Nederland dient onderwezen te worden in hoe terugkeren naar het gebed, hoe je af te houden van de discotheken, daar is behoefte aan is. En niet wat daliel kad3i nou precies is, of iets dergelijks.

Je kan niet iedereen naar Medina sturen voor een studie bij de geleerde, dat is onmogelijk.

16-04-2010, 16:14

Citaat door Koning-1:

Je kan niet iedereen naar Medina sturen voor een studie bij de geleerde, dat is onmogelijk.



Hij heeft het denk ik ook niet over IEDEREEN (dat is inderdaad onmogelijk), maar hij bedoelde degenen die nu begonnen zijn met het spreken over de Deen, terwijl zij geen enkele degelijke Islamitische studie hebben gevolgd, op enkele na.

Het wordt tijd dat de claimers van da'wah in Nederland terugkeren naar de 'ulamah en niet alleen selectief de woorden van de 'ulamah overbrengen.

Pagina's : [1] 2 3