Bekijk volle/desktop versie : Met de auto van de zaak op vakantie



Pagina's : [1] 2

13-04-2010, 16:43
Kan Ik Er Mee Naar Marokko Gaan Of Moet Ik Bij De Ambassade Papier Werk Halen

19-04-2010, 11:27



Citaat door kacem__:
als het goed is moet je een "buitenlandse verklaring" bij je lease m. aanvragen. het moet in verschillende talen. in dit geval hoef je niet naar het consulaat.



verschillende talen bedoel je in het Arabisch. auto is gekocht,dus van de zaak zelf.

19-04-2010, 12:48
Als de auto gekocht is en op jou naam staat hoef je niks te doen.

Staat die op de naam van een lease maatschappij of op de naam van de zaak, dan moet je een soort van verklaring halen bij de Marokkaanse consulaat, kosten ongeveer 13 euro of 26 euro. doe het ieder jaar....

19-04-2010, 13:09
Buitenlandverklaring opvragen bij leasemaatschappij, of in dit geval bij jouw werkgever. Verklaring laten legaliseren bij KVK en vervolgens ook weer bij het consulaat laten legaliseren.

19-04-2010, 13:13



Citaat door Flippo:
Buitenlandverklaring opvragen bij leasemaatschappij, of in dit geval bij jouw werkgever. Verklaring laten legaliseren bij KVK en vervolgens ook weer bij het consulaat laten legaliseren.


Dit klopt helemaal....

19-04-2010, 13:29
Gewoon gaan en als de douane ergens om vraagt, doen alsof je neus bloedt
Ken genoeg mensen die dat doen/hebben gedaan...

19-04-2010, 13:35

Citaat door Drifter:
Gewoon gaan en als de douane ergens om vraagt, doen alsof je neus bloedt
Ken genoeg mensen die dat doen/hebben gedaan...



Geloof me zo makkelijk zijn ze niet..
Ik werk namelijk bij een auto lease maatschappij en elke zomer is het weer raak met deze problemen...

19-04-2010, 14:45

Citaat door Drifter:
Gewoon gaan en als de douane ergens om vraagt, doen alsof je neus bloedt
Ken genoeg mensen die dat doen/hebben gedaan...


Ja inderdaad, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan...........

19-04-2010, 14:59
ik zou het niet doen, mocht de belastingdienst hier achter komen dan heb je volgens mij een probleem, informeer bij de belastindienst, want voor een lease auto heb je te behouden aan een aantal te maken km's volgens mij

informeer daar over, tenzij je wanneer je terug bent, je km s terug zet

19-04-2010, 15:19
is geen lease auto maar eigendom van de zaak. dus ik moet naar de Marokkaanse consulaat gaan en hoe heet dat verklaring dan. als ik dat heb moet me werkgever dat tekenen of anders om

19-04-2010, 15:52
Legalisatie van het document is te allen tijde verplicht, leasemaatschappij of niet. Dat is nou eenmaal de officiële regelgeving, kan er niks mooiers van maken.

Bij mijn overbuurman is het ook jaren goed gegaan, totdat hij op een dag toch problemen kreeg bij de grensovergang. Het heeft hem anderhalf dag en een hoop frustraties gekost om het hele probleem op te lossen, was trouwens ook een leasebakkie..................................

19-04-2010, 15:53
Met het legaliseren van het document toon je bij de grens louter aan dat het document een geldig document is. KVK doet research om de echtheid van het document te achterhalen en het Marokkaans consulaat maakt het document mits gestempeld door KVK vervolgens officieel voor de Marokkaanse autoriteiten.

Het zou eigenlijk ook een beetje krom zijn als voor het één een andere regelgeving zou gelden als voor het ander. Ook een verklaring van een leasemaatschappij is makkelijk zelf na te maken.

Ik adviseer ook iedereen om gewoon effies een paar uur te investeren in het legaliseren van het hele zwikkie!! Niemand zit te wachten op ellende na zo'n zware trip.

19-04-2010, 17:04


voordat je naar de consulaat gaat moet je wel eerst toestemming vragen, bij mij nicht deed haar werkgever moeilijk, hij gaf haar hiervoor geen toestemming en kon ze helaas niet met de auto van de zaak naar marokko gaan.

19-04-2010, 22:29

Citaat door ouafaetoen:
ik zou het niet doen, mocht de belastingdienst hier achter komen dan heb je volgens mij een probleem, informeer bij de belastindienst, want voor een lease auto heb je te behouden aan een aantal te maken km's volgens mij

informeer daar over, tenzij je wanneer je terug bent, je km s terug zet


Dat is iets heel anders waar je nu over praat.
Dat geldt alleen wanneer je geen bijtelling betaald en dus max 500km privé per jaar rijdt, natuurlijk ga je dan niet op vakantie naar Maroc

19-04-2010, 22:30

Citaat door chica_alhoceima:
Geloof me zo makkelijk zijn ze niet..
Ik werk namelijk bij een auto lease maatschappij en elke zomer is het weer raak met deze problemen...


Nog steeds heb je douaniers er tussen zitten die het niet allemaal boeit

Pagina's : [1] 2