Bekijk volle/desktop versie : Tientallen jongeren opgepakt na nieuwe rellen in Sint-Gillis



Pagina's : [1] 2

13-04-2010, 10:11
Tientallen jongeren opgepakt na nieuwe rellen in Sint-Gillis

HLN update In de Brusselse gemeente Sint-Gillis zijn er kort na 20.00 uur opnieuw relletjes en incidenten met buurtjongeren. De jongeren hebben het voornamelijk gemunt op de politie, vernielen wagens en gooien met stenen en allerhande voorwerpen. De politie van de zone Brussel Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis/Vorst) heeft versterking gekregen uit naburige zones en van de federale politie. Tientallen relschoppers zijn opgepakt. Na middernacht keerde de rust terug.
"Er is momenteel een kalme periode. De politie is nog steeds ter plaatse. Nogal wat agenten zijn gemobiliseerd en we hebben steun gekregen van naburige politiezones en de federale politie. Er vliegt ook een helikopter over de buurt", zo legt een officier van het commissariaat uit.

Stenengooiers
De politie pakte tientallen mensen op. Onruststokers die met stenen gooiden, vuur maakten of olie op de weg goten werden administratief aangehouden, maar er vonden volgens de officier ook verscheidene gerechtelijke aanhoudingen plaats.

Brand en olie
De incidenten begonnen kort na 20.00 uur nabij het Betlehemplein, waar jongeren enkele kleine brandjes stichtten en olie op het plein goten. Toen de politie massaal uitrukte en het plein bezette, werd het even rustig maar korte tijd nadien begonnen de incidenten pas echt. De jongeren begonnen met stenen te gooien naar de politie en begonnen auto's omver te duwen en in brand te steken. Er werd ook met molotovcocktails gegooid.

Eerdere incidenten
Eerder op de dag was het ook al onrustig in Sint-Gillis. Rond het middaguur moest een patrouillewagen van de politie het ontgelden, en korte tijd nadien bekogelde een groepje van een dertigtal jongeren het commissariaat op het Sint Gillis-voorplein. Daar sneuvelden verschillende ruiten. (belga/sam/kh)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1091954/2010/04/12/Tientallen-jongeren-opgepakt-na-nieuwe-rellen-in-Sint-Gillis.dhtml

13-04-2010, 10:12


Een echte verrijking van België deze immigranten/(Noord)Afrikanen

13-04-2010, 10:19
Ach, de pubertijd.

13-04-2010, 10:29
Ach, komt allemaal goed.....

13-04-2010, 10:56


Ik mag hopen dat de belgische politie eens een keertje gericht en met scherp schieten gaat. Wellicht dat een tiental kisten die schoffies respect bij brengt.

13-04-2010, 10:57
zero-tolerantie tegen deze nietsnutten is zijn op zijn plaats.
Hard en kordaat optreden tegen deze overlastjongeren is de boodschap.

13-04-2010, 11:00

Citaat door pakmelk:
Ik mag hopen dat de belgische politie eens een keertje gericht en met scherp schieten gaat. Wellicht dat een tiental kisten die schoffies respect bij brengt.


Molotovs ... dat valt toch wel onder poging tot doodslag, daar mag inderdaad met harde hand tegen opgetreden worden.

Echter, gericht schieten is niet zomaar aan de orde

13-04-2010, 11:10

Citaat door mocro_casa4life:
racist


Zeg snugger... "tuig" is geen ras.


13-04-2010, 11:10

Citaat door mocro_casa4life:
racist

Racist?

Ga jij ervan uit dat het allemaal gekleurde daders zijn dan? Ik niet hoor. Blank, geel, bruin of zwart...ze mogen gelijk verrot geschoten worden wanneer ze aan het rellen zijn.

Een kogel maakt geen verschil tussen kleurtjes, neither do i.

13-04-2010, 11:14

Citaat door pakmelk:
Racist?

Ga jij ervan uit dat het allemaal gekleurde daders zijn dan? Ik niet hoor. Blank, geel, bruin of zwart...ze mogen gelijk verrot geschoten worden wanneer ze aan het rellen zijn.

Een kogel maakt geen verschil tussen kleurtjes, neither do i.


Niets verrot schieten, rubber kogels gebruiken. Nergens voor nodig, die agressiviteit!

13-04-2010, 11:22

Citaat door Truebeauty__:


zullen wij gaan rellen ....

13-04-2010, 11:36

Citaat door mocro_casa4life:
ga opkankere met jullie hypocriete gedachte vuile poeperds
als ajax of feyenoord hooligans rellen hoor je niks over schieten of kogels
dan komt t geen eens op het nieuws


niet?


Ik meen me te herinneren dat de strandrellen uitgebreid op tv en in het nieuws zijn geweest. Daar is ook precies op de juiste manier gereageerd door de politie. Schieten. En gericht!

13-04-2010, 11:38



Citaat door pakmelk:
niet?


Ik meen me te herinneren dat de strandrellen uitgebreid op tv en in het nieuws zijn geweest. Daar is ook precies op de juiste manier gereageerd door de politie. Schieten. En gericht!


De ME had daar moeten zijn, dan was er niemand doodgeschoten. Het was onnodig noodweer van die agenten.

13-04-2010, 11:42

Citaat door Geile_leernicht:
Het ergste is dat die beesten als ze al opgepakt worden een paar uurtjes in de cel gegooid worden, een boete krijgen van 100 euro en morgen op de zelfde plek de politie weer belagen.
Waarom geven ze die apen niet de hoogst mogelijke straf? Ga voor poging tot doodslag!


Een boete? Als ze geen cadeaubon van 100 euro krijgen is het al een prestatie in dit slappe kutland

13-04-2010, 11:45

Citaat door mocro_casa4life:
kom geef pm kanker flikker paas adres gaan we kijken wie zwak is ik of jij
vuile slet kom eens een keer achter die pc vandaan poesie


Hard op je achterhoofd gevallen?

Pagina's : [1] 2