Bekijk volle/desktop versie : dillema!!



Pagina's : [1] 2 3

13-04-2010, 09:08
hoi lieve leden,

ik zit een beetje in een dillema.


ik leer nu namelijk 2 jongens kennen.

A= leuk, knap, slim; goede job wil ook geen relatie dus elkaar wat beter leren kennen en dan wil hij mijn hand komen vragen.

B= nog knapper, rijker , ook leuk , bij hem was het chemie vanaf de eerste keer, hij wil ook serieus zegt hij , maar trouwen op een wat langer termijn.

nu wil ik niet beiden blijven leren kennen want wil niemand kwetsen , en heb het gevoel dat ik oneerlijk bezig ben.

maar door dingen die ik heb meegemaakt heb ik zo iets van ik ga kiezen tussen meerdere.


of mss een istikara gebed hoe gaat dat in zijn werking??

alvast bedankt

13-04-2010, 09:13


Je bent een playerétté.

13-04-2010, 09:16
Ik wil niet vervelend zijn,, maar het istishara gebed verrichten voor contacten die haram zijn?

13-04-2010, 09:17

Citaat door idd:
hoi lieve leden,

ik zit een beetje in een dillema.


ik leer nu namelijk 2 jongens kennen.

A= leuk, knap, slim; goede job wil ook geen relatie dus elkaar wat beter leren kennen en dan wil hij mijn hand komen vragen.

B= nog knapper, rijker , ook leuk , bij hem was het chemie vanaf de eerste keer, hij wil ook serieus zegt hij , maar trouwen op een wat langer termijn.

nu wil ik niet beiden blijven leren kennen want wil niemand kwetsen , en heb het gevoel dat ik oneerlijk bezig ben.

maar door dingen die ik heb meegemaakt heb ik zo iets van ik ga kiezen tussen meerdere.


of mss een istikara gebed hoe gaat dat in zijn werking??

alvast bedankt
2 honden vechten om een been, de derde loopt er mee heen.
Menneer C kaapt je voor even weg

13-04-2010, 09:17



Citaat door Ikramm_:
Ik wil niet vervelend zijn,, maar het istishara gebed verrichten voor contacten die haram zijn?

-haha-

13-04-2010, 09:22

Citaat door Ikramm_:
Ik wil niet vervelend zijn,, maar het istishara gebed verrichten voor contacten die haram zijn?



wie heeft er gezegd voor een relatie

TROUWEN!!!

ik moet toch een keuze maken

13-04-2010, 09:23

Citaat door billi_jean:
your sick



waarom omdat ik meer keuze heb, het is wel voor heel u leven.

ik trouw niet met de eerste beste hoor

13-04-2010, 09:26

Citaat door idd:
wie heeft er gezegd voor een relatie

TROUWEN!!!

ik moet toch een keuze maken



Je hebt nu contact met beide geef je aan en geen van beide is bij je ouders langsgeweest. Dus zolang er geen maghram bij is en contact tussen jullie 2 gehouden wordt mag het dan wel voor trouwen zijn,, maar dat maakt het niet halal

13-04-2010, 09:27

Citaat door Ikramm_:
Je hebt nu contact met beide geef je aan en geen van beide is bij je ouders langsgeweest. Dus zolang er geen maghram bij is en contact tussen jullie 2 gehouden wordt mag het dan wel voor trouwen zijn,, maar dat maakt het niet halal

Jawel, zij doet eerst woedoe voor ze naar de date gaat. Dan mag het.

13-04-2010, 09:30
Vertel ze beiden over de andere en dan kiezen zij wel voor je
Ze rennen beiden weg.

13-04-2010, 09:30

Citaat door Ikramm_:
Je hebt nu contact met beide geef je aan en geen van beide is bij je ouders langsgeweest. Dus zolang er geen maghram bij is en contact tussen jullie 2 gehouden wordt mag het dan wel voor trouwen zijn,, maar dat maakt het niet halal



ach meid daar doe ik niet aan mee sorry hoor

ik doe het liever op deze manier ok , ik ben serieus met die jongens en ik ken mijn grenzen.


ik ben verloofd met iemand die lang achter mij aanzat , uiteindelijk bij mijn ouders geweest, ik heb hem wel leren kennen maar anders , dat gaat allemaal veel sneller.

ik ben daarna dingen te weten gekomen meid

ben blij hmdl dat ik er niet mee ben doorgegaan

maar iedereen wist het wel, daarom wil ik deze jongens leren kennen zonder dat heel mijn familie het weet


en aub van welke tijd komen jullie, zahma islamieten

spijtig genoeg zijn marokkanen verre van goed gelovig.

een slecht hart ja

13-04-2010, 09:32

Citaat door Sharia:
Vertel ze beiden over de andere en dan kiezen zij wel voor je
Ze rennen beiden weg.





maar meid ik heb nog met geen beide een relatie hé

13-04-2010, 09:32



Citaat door idd:
ach meid daar doe ik niet aan mee sorry hoor

ik doe het liever op deze manier ok , ik ben serieus met die jongens en ik ken mijn grenzen.


ik ben verloofd met iemand die lang achter mij aanzat , uiteindelijk bij mijn ouders geweest, ik heb hem wel leren kennen maar anders , dat gaat allemaal veel sneller.

ik ben daarna dingen te weten gekomen meid

ben blij hmdl dat ik er niet mee ben doorgegaan

maar iedereen wist het wel, daarom wil ik deze jongens leren kennen zonder dat heel mijn familie het weet


en aub van welke tijd komen jullie, zahma islamieten

spijtig genoeg zijn marokkanen verre van goed gelovig.

een slecht hart ja
Hahaha ik ben serieus met DIE JONGENS, meervoud? Praat niet over serieus wil je!

13-04-2010, 09:35

Citaat door Just_Khalid:
Hahaha ik ben serieus met DIE JONGENS, meervoud? Praat niet over serieus wil je!





maar ik heb toch geen relatie met hun???

de dag dat ik een keuze maak verbreek ik contact met die andere

13-04-2010, 09:37
Gedraag je als een moslim of niet, simpel als wat.
Vanaf vandaag alle contacten met beide jongens verbreken, een keuze maken uit één van de twee (ik zou gaan voor degene die het meest gelovig is) en hem het nummer van je vader geven.

Ook al doe je dit allemaal om tot een huwelijk te komen, het is niet de juiste manier meid. Een huwelijk dat met zondes begint heeft weinig kans van slagen..

Pagina's : [1] 2 3