Bekijk volle/desktop versie : Anderhalve maand wachten op schuldhulpverlening



Pagina's : [1] 2 3

12-04-2010, 23:17
Mensen met financiële problemen in de vier grote steden moeten gemiddeld 43 dagen wachten op schuldhulpverlening. De maximale wachttijd in een wetsvoorstel hierover is echter vier weken. Dat schrijft demissionair minister van Sociale Zaken Piet Hein Donner (CDA) maandag aan de Tweede Kamer op basis van een onderzoek naar de wachttijden.

De gemiddelde wachttijd in Nederland in een eerder onderzoek uit 2008 was vier weken en staat nu op 32 dagen. Het beroep op de schuldhulpverlening is echter ook toegenomen. Vooral in gemeenten met meer dan 50 duizend inwoners en in Oost-Nederland duurt het wachten op schuldhulpverlening volgens Donner te lang. In 36 procent van de gevallen slagen gemeenten er niet in de maximale wachttijd te halen die zij zelf hebben vastgesteld.

Bij urgente schuldsituaties is de gemiddelde wachttijd vijf dagen. Dat is bijna het dubbelde van de maximale wachttijd zoals die in het wetsvoorstel is vastgelegd.

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=153003942

12-04-2010, 23:18


Begrijp niet waarom mensen het zover laten komen. Wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.

12-04-2010, 23:45
Hallo Terminator.

12-04-2010, 23:46

Citaat door TYGER:
Hallo Terminator.


Hoe bedoel je geef me alsjeblieft aandacht meskien.....

13-04-2010, 00:08



Citaat door Huwaida:
Begrijp niet waarom mensen het zover laten komen. Wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.



ik heb schuldhulverleners in de famillie
de meeste mensen zien ze keer op keer terug
die gebruiken het gewoon om even schoon schip te maken en daarna gaan ze lekker weer kopen op krediet en stapels leningen afsluiten
de mensen die echt weinig hebben , vaak door samenloop van omstandigheden als laag loon en meervoudig gehandicapt kind en zo ... die mensen die klagen niet en komen opvallend weinig in de problemen

13-04-2010, 00:13

Citaat door Huwaida:
Begrijp niet waarom mensen het zover laten komen. Wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.

Helemaal mee eens. Je rijkdom is het verschil tussen wat je ontvangt en wat je uitgeeft. Als je weinig ontvangt moet je zorgen dat je net iets minder uitgeeft. Zo word je altijd rijk. En kun je wat aan je kinderen geven.

13-04-2010, 00:40

Citaat door Anne33:
ik heb schuldhulverleners in de famillie
de meeste mensen zien ze keer op keer terug
die gebruiken het gewoon om even schoon schip te maken en daarna gaan ze lekker weer kopen op krediet en stapels leningen afsluiten
de mensen die echt weinig hebben , vaak door samenloop van omstandigheden als laag loon en meervoudig gehandicapt kind en zo ... die mensen die klagen niet en komen opvallend weinig in de problemen


Precies, ze moeten het gewoon afschaffen, schulden zijn je eigen probleem. Die heb je zelf veroorzaakt, zoek een extra baantje en betaal ze af makkelijk zat.

13-04-2010, 00:55
mijn nichtje en ik gaan goed met geld om. wij hebben één kind samen en we redden het eigenlijk heel makkelijk. voor ons staat gezin op nummer 1. wij hebben besloten om binnenkort nog een kindje erbij te nemen.

inshallah

13-04-2010, 00:59

Citaat door Ave_Shaitan:
mijn nichtje en ik gaan goed met geld om. wij hebben één kind samen en we redden het eigenlijk heel makkelijk. voor ons staat gezin op nummer 1. wij hebben besloten om binnenkort nog een kindje erbij te nemen.

inshallah


Jij en kinderen ?

13-04-2010, 01:11

Citaat door Ave_Shaitan:
mijn nichtje en ik gaan goed met geld om. wij hebben één kind samen en we redden het eigenlijk heel makkelijk. voor ons staat gezin op nummer 1. wij hebben besloten om binnenkort nog een kindje erbij te nemen.

inshallah


Eentje maar gewoon blijven doorfocken, lekker kinderbijslag innen en de kids de straat op trappen, die gaan dan wel op een of ander pleintje rond hangen.

13-04-2010, 01:21

Citaat door Chuck_Norris:
Eentje maar gewoon blijven doorfocken, lekker kinderbijslag innen en de kids de straat op trappen, die gaan dan wel op een of ander pleintje rond hangen.



15-04-2010, 07:43

Citaat:
mijn nichtje en ik gaan goed met geld om. wij hebben één kind samen en we redden het eigenlijk heel makkelijk. voor ons staat gezin op nummer 1. wij hebben besloten om binnenkort nog een kindje erbij te nemen.
Is incest normaal?

15-04-2010, 07:48



Citaat door Ave_Shaitan:
mijn nichtje en ik gaan goed met geld om. wij hebben één kind samen en we redden het eigenlijk heel makkelijk. voor ons staat gezin op nummer 1. wij hebben besloten om binnenkort nog een kindje erbij te nemen.

inshallah



shaitan is toch pizatie...

15-04-2010, 09:50
Er zijn natuurlijk verschillende oorzaken te noemen voor het feit dat mensen schulden hebben.

Wat ik vind is dat het minder makkelijk moet worden om ze te kunnen maken. Vooral jongeren en mensen met een laag inkomen moeten beter beschermd worden tegen de verleidingen.

Natuurlijk is het primair de eigen verantwoordelijkheid van mensen, maar soms is het beter om een extra stok achter de deur te hebben voor de groepen die een makkelijk doelwit vormen voor agressieve kredietverstrekkers.

Voorkomen is beter dan genezen.

15-04-2010, 10:00

Citaat door Anne33:
ik heb schuldhulverleners in de famillie
de meeste mensen zien ze keer op keer terug
die gebruiken het gewoon om even schoon schip te maken en daarna gaan ze lekker weer kopen op krediet en stapels leningen afsluiten
de mensen die echt weinig hebben , vaak door samenloop van omstandigheden als laag loon en meervoudig gehandicapt kind en zo ... die mensen die klagen niet en komen opvallend weinig in de problemen



Dat klan dus niet wat jij schrijft.

Je kunt 1 keer gebruik maken van de wnsp, en vervolgens zit er een wachttijd van een x aantal jaar voordat dit weer mag.

Verder kan ik alleen maar zeggen, als ervaringsdeskundige, dat het hele 'schuldhulpverleningstraject' een farce is.

Het slaat nergens op.

De bewindvoerders gaan met name voor de eigen beurs, hebben schijt aan de schuldeisers en aan de schuldenaar. Ze voeren amper iets uit, maar rekenen wel bedragen waar je misselijk van wordt.

Daarnaast nemen ze niet de moeite om zich goed te informeren, is een persoonlijk gesprek haast onmogelijk aan te gaan, is de telefonische bereikbaarheid bedroevend, en ontbreekt bij die lieden feitelijk alle praktische kennis.



Ps, zelf ben ik in de wnsp gekomen niet door mijn bestedingspatroon, maar door het failliet gaan van mijn (tegelzetters-)bedrijf, (dit weer dankzij 3 jaar lang een ziekteverzuim onder mijn personeel van >24%)

Pagina's : [1] 2 3