Bekijk volle/desktop versie : Vrouwen en mastrubatie - islamkennis mensen aub melden



Pagina's : [1] 2

12-04-2010, 21:24
Assalaam a3laikoem broeders en zusters

Ik kreeg vandaag iets schokkends te horen van mijn beste vriendin!
Zij vertelde mij dit in vertrouwen en daarom wil ik haar graag helpen

Ze vertelde mij dat ze sinds kort zichzelf mastrubeert!! Ik begreep haar op het begin niet maar het zit haar erg dwars en ze vind het moeilijk om te stoppen ik ga verder niet in op de details behalve dat ze begon omdat ze een raar gevoel had van onderen?!, het is een jongedame dat hijaab correct draagt en gewoon dagelijks bid en naar mijn gevoel een goed meisje, allah swt weet het best

Mogen islamtische vrouwen wel mastruberen? En wat moet zij doen als ze gaat bidden? Moet ze ghasoel verrichtten/ grote woedoe?

Wie kan mij helpen zodat ik haar kan helpen

Asalaam a3laikoem,

zuster

( niet mijn account )

12-04-2010, 21:29

Het liefst reageren via de Prive mail

12-04-2010, 21:47
Zie pm, ik hoop dat je een beetje Engels kunt.

12-04-2010, 21:50
Algemeen :

Masturbatie is haraam, dit op basis van bewijzen vanuit de Koran, en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem). Allah, de verhevene zegt:

“En degenen die over hun kuisheid waken, behalve tegenover hun echtgenoten en wat hun rechterhanden bezitten (slavinnen), dan worden zij niet verweten. Maar wie dan meer dan dat wensen; zij zijn degenen die de overtreders zijn.” (Soerat al-Moe’minoen: 6-7) Wie iets anders wenst buiten zijn vrouw behoort, op basis van deze vers, tot de overtreders. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “O verzameling van jongeren, wie van jullie (een vrouw) onderhoud kan bieden, laat hem dan trouwen. Voorwaar, dit helpt om de blik neder te slaan en is het meest beschermend voor de kuisheid. En wie hiertoe niet in staat is, laat hem dan vasten, dit zal voor hem als bescherming dienen.” (al-Boechari en Moeslim)

De Profeet (vrede zij met hem) droeg degenen die (nog) niet kunnen trouwen op om te vasten. Als het masturberen toegestaan zou zijn, dan had de Profeet (vrede zij met hem) dit wel als mogelijkheid gegeven. Aangezien hij dit, met al zij zachtmoedigheid, niet als optie bood, betekent het dat het verboden is en dus niet is toegestaan.

Volgens medici heeft het masturberen overigens ook schadelijke gevolgen voor de gezondheid, de sexuele en geestelijke toestand en wellicht houdt dit de persoon tegen om te trouwen aangezien deze een alternatieve wijze heeft gevonden om de sexuele verlangens te stillen.

12-04-2010, 22:21

shockend?

12-04-2010, 22:41

Citaat door Lous:
shockend?

JIJ!

13-04-2010, 10:38

Citaat door Verrasing:
JIJ!

It wasn't me

13-04-2010, 12:48

Citaat door Lous:
shockend?

Hahahahahah

13-04-2010, 14:14
Oke dit gaat te fur

13-04-2010, 16:02
... Voo bedankt voor je informatie heb het meteen doorgemaild

Shokran!

13-04-2010, 18:55
ik denk nou krijgen we het.. SCHOKKEND (verwachte minimaal ze heeft je verteld dat eigenlijk een omgebouwde man is ofso)... ik lees verder lees ik dit, wat een lief en onschuldig meisje zal jij zijn..

14-04-2010, 10:55

Citaat door Maagdin:
Assalaam a3laikoem broeders en zusters

Ik kreeg vandaag iets schokkends te horen van mijn beste vriendin!
Zij vertelde mij dit in vertrouwen en daarom wil ik haar graag helpen

Ze vertelde mij dat ze sinds kort zichzelf mastrubeert!! Ik begreep haar op het begin niet maar het zit haar erg dwars en ze vind het moeilijk om te stoppen ik ga verder niet in op de details behalve dat ze begon omdat ze een raar gevoel had van onderen?!, het is een jongedame dat hijaab correct draagt en gewoon dagelijks bid en naar mijn gevoel een goed meisje, allah swt weet het best

Mogen islamtische vrouwen wel mastruberen? En wat moet zij doen als ze gaat bidden? Moet ze ghasoel verrichtten/ grote woedoe?

Wie kan mij helpen zodat ik haar kan helpen

Asalaam a3laikoem,

zuster

( niet mijn account )



Ze moet beter zo snel mogelijk trouwen als het kan. Veel leed kan haar dan bespaard worden....

14-04-2010, 19:30

Masturberen is gezond volgens medici!

15-04-2010, 12:09

Citaat door ilovesharia2593:
Masturberen is gezond volgens medici!



Jah en volgens de islam, een ieder die bang is voor zijn lust! en bang dat hij zina gaat plegen dient hij snel mogelijk te trouwen.
Zodat hij over zijn kuisheid bewaakt.

alaykum "As-salamu wa wa Rahmatullahi Barakatuh.

In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful. In de Naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger. Alle lof en dank te wijten zijn aan Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Dear sister in Islam, thanks for this question. Lieve zuster in de islam, bedankt voor deze vraag. We implore Allah to grant Muslim men and women chastity and high morality. We smeken Allah om islamitische mannen en vrouwen kuisheid en hoge moraal te verlenen. May He Almighty protect them against their bad inner suggestions and the temptations of Satan, Amen. Moge Hij de Almachtige hen te beschermen tegen hun slechte innerlijke suggesties en de verleidingen van Satan, Amen.

First of all, we'd like to state that masturbation is generally considered forbidden in Islam since it is deemed to fall under the category of sexual satisfaction outside the framework of marriage. Allereerst willen we graag zeggen dat masturbatie algemeen wordt beschouwd in de islam verboden omdat het wordt geacht te vallen onder de categorie van seksuele bevrediging buiten het kader van het huwelijk. However, when it is the only choice instead of committing the major sin of Zina (fornication or adultery), one can resort to it without exaggeration bearing in mind that he/she should do his/her best to satisfy his/herself within marriage. Echter, wanneer is het de enige keuze, in plaats van het plegen van de grote zonde van Zina (ontucht of overspel), kan men gebruik ervan zonder overdrijving gezien het feit dat hij / zij moet best te doen zijn / haar om te voldoen aan zijn / haarzelf binnen het huwelijk. So, the ruling on masturbation is governed by some considerations that might change the ruling from one person to another. Dus, is de uitspraak over masturbatie beheerst door een aantal overwegingen die de beslissing kan van de ene persoon te veranderen.

Read more: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.islamonline.net/servlet/Satellite%3Fpagename%3DIslamonline-English-Ask_Scholar/FatwaE/FatwaE%26cid%3D1119503546454&rurl=translate.google .nl&usg=ALkJrhi9UbuAFA9xDzuB8vpR5_UDTiAW2g#ixzz0lA 7Dq5QC

15-04-2010, 12:16

Citaat door Voo__:
Volgens medici heeft het masturberen overigens ook schadelijke gevolgen voor de gezondheid, de sexuele en geestelijke toestand en wellicht houdt dit de persoon tegen om te trouwen aangezien deze een alternatieve wijze heeft gevonden om de sexuele verlangens te stillen.


Pardon?

Zeker voor jongens geldt dat masturberen gezond is omdat simpelweg een ejaculatie een gezond iets is. Tevens zijn er sterke aanwijzingen dat, op latere leeftijd, mastuberen naast gewone sex een goed iets is omdat het prostaatkanker tegen gaat (= uitstellen, misschien wel voorkomen).

Wat betreft masturbatie in het algemeen: het leert je wel je eigen lichaam kennen en wat je fijn vindt of niet, dit komt de seks tijdens een relatie/huwelijk enkel ten goede.

Pagina's : [1] 2