Bekijk volle/desktop versie : Pim Verbeek: 'Ik wilde iets anders gaan doen en dit is een geweldige uitdaging'



Pagina's : [1] 2

10-04-2010, 11:22
Pim Verbeek kijkt uit naar zijn toekomstige werkzaamheden voor de Marokkaanse voetbalbond (FMRF). De huidige bondscoach van Australië gaat zich als technisch directeur bezighouden met de Marokkaanse jeugd die in Europa speelt. "Ik wilde iets anders gaan doen en dit is een geweldige uitdaging", bevestigt Verbeek zaterdag desgevraagd tegenover het Algemeen Dagblad.

Verbeek kondigde vorige maand aan dat hij na het naderende WK in Zuid-Afrika stopt als bondscoach van Australië. Hij gaf aan dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. Verbeek heeft sinds december 2007 de leiding over de Socceroos. Onder zijn leiding plaatste de ploeg zich overtuigend voor het WK, waar in de poulefase Duitsland, Servië en Ghana de tegenstanders zijn.

Bij de Noord-Afrikanen gaat Verbeek voor het eerst in zijn carrière een samenwerking aan met broer Robert Verbeek, die dit seizoen nog actief is bij de amateurs van zowel Deltasport als IFC. Ook Henk Duut, zijn huidige assistent in Australië, maakt de overstap naar Marokko. Verbeek is als technisch directeur eindverantwoordelijk voor het Olympisch elftal en de jeugdelftallen onder zeventien en negentien jaar.

bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=102575

10-04-2010, 11:36


Prachtig, hopen dat hij grote talenten uit Europa kan overhalen.Zoals die talenten van Real Madrid,talent bij Aston Villa enz.

10-04-2010, 11:39
Volgens mij las ik ook ergens dat hij verantwoordelijk zal zijn voor de scouting (bekijken en volgen van spelers) in Europa. Weet echter niet of dit klopt..

10-04-2010, 12:22
Verbeek was in beeld als bondscoach.

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/129452/Verbeek_bevestigt_akkoord_met_Marokko.html

De huidige keuzeheer van Australië was bij de voetbalbond ook in beeld om de vacature van bondscoach op te vullen, maar uiteindelijk bleek dit niet te combineren. "Ik wilde iets anders gaan doen en dit is een geweldige uitdaging", bevestigt Verbeek tegenover het Algemeen Dagblad.

10-04-2010, 13:09


Van Hanegem kan nu wel over gehaald worden om bondscoach worden..als 1 hollandse schaap over de dam gaat..

10-04-2010, 13:34
Gerets word het denk ik.Zeker nu Mohammed VI ermee gaat bemoeien.

10-04-2010, 13:44
eindelijk een stap in de goeie richting

10-04-2010, 13:55

Citaat door samiro:
geloof je dat zelf



10-04-2010, 14:59

Citaat door samiro:
Zeker nu Mohammed VI ermee gaat bemoeien.


Die heeft zich in de onderhandelingen gemengd

10-04-2010, 15:19
Allemaal traitors die verbeek opeens steunen

10-04-2010, 15:46
Hij dacht zeker: Bij Marokko zijn ze vast wel zo dom dat ik er ook nog even een contract uit kan slepen voor m'n amateuristische broer die nu bij een amateurteam zit.

10-04-2010, 15:53
Het waren geen Marokkaanse kranten!Ik snap niet waarom z'n broer ook mee gaat.

10-04-2010, 16:37



Citaat door MounEB:
Hij dacht zeker: Bij Marokko zijn ze vast wel zo dom dat ik er ook nog even een contract uit kan slepen voor m'n amateuristische broer die nu bij een amateurteam zit.

Je mag lullen wat je wilt maar de organisatie van die amateur teams is beter dan die van marokkaanse bond nu

10-04-2010, 17:06

Citaat door BloodyMonkey:
Je mag lullen wat je wilt maar de organisatie van die amateur teams is beter dan die van marokkaanse bond nu


Zou je denken? Hij speelt bij een amateurclub, hijs er geen TD. Dus met andere woorden ik zou daar ook een contract kunnen krijgen?

10-04-2010, 17:09

Citaat door MounEB:
Zou je denken? Hij speelt bij een amateurclub, hijs er geen TD. Dus met andere woorden ik zou daar ook een contract kunnen krijgen?

Je kan het altijd proberen.

Pagina's : [1] 2