Bekijk volle/desktop versie : De laatste wens



10-04-2010, 11:20

Klik op de afbeelding voor de inhoudsopgave[/SIZE][/FONT]







[FONT="Century Gothic"]

[SIZE="4"]Auteursrecht[/SIZE]



[SIZE="3"]Artikel 15b[/SIZE]
[SIZE="2"]Als inbreuk op het auteursrecht op een door of vanwege de openbare macht openbaar gemaakt werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt niet beschouwd verdere openbaarmaking of verveelvoudiging daarvan, tenzij het auteursrecht, hetzij in het algemeen bij wet, besluit of verordening, hetzij in een bepaald geval blijkens mededeling op het werk zelf of bij de openbaarmaking daarvan uitdrukkelijk is voorbehouden. Ook als een zodanig voorbehoud niet is gemaakt, behoudt de maker echter het uitsluitend recht, zijn werken, die door of vanwege de openbare macht zijn openbaar gemaakt, in een bundel verenigd te doen verschijnen.[/SIZE]

[SIZE="3"]In gewoon Nederlands:[/SIZE]
[SIZE="2"]Bij mijn verhaal heb ik nu een klein deel van de Auteurswet geplaatst, respectievelijk Auteurswetsartikel 15b, dit houdt bij wet in, dat ik de enige ben die deze lectuur/dit verhaal openbaar mag maken.
Mocht je dit verhaal zo interessant vinden dat je het kopiëren wilt, dan graag met mijn toestemming en/of verwijzing naar het oorspronkelijke verhaal, middels mijn naam en/of de link.[/SIZE][/FONT]


Citaat:

[FONT="Century Gothic"][SIZE="3"]Verbeterpunten en kritiek, zowel positief als negatief, zijn meer dan welkom


10-04-2010, 11:23


Proloog

[/SIZE]
[SIZE="2"]Hard gegil, een oorverdovende klap, geschreeuw, rook, loeiende sirenes, rennende mensen, meelevende blikken, geschokte kreten.
Het begin van haar einde? Ze wist het niet, het interesseerde haar niet. Alles was weg, niets had ze nog. Met die klap stond haar hele leven op z’n kop. Radeloos was ze, de meest dierbare persoon in haar leven meegenomen naar een hogere macht, weggegeven aan de aarde.
Nooit had ze dit aan zien komen, ze had haar hele leven uitgestippeld, had haar toekomstplannen, haar dromen, niets meer. Alles afgepakt, weggevaagd, samen met de klap.
Van alle kanten werden er vragen gesteld, ze wilde het niet. Antwoordde niet, liet ze met de vraagtekens achter.
Ontoerekeningsvatbaar. Dat werd de uitkomst, zowel voor haar, als voor de moordenaar. Dat is wat het was, een moordenaar. Een dief. Vermoordde de meest dierbare persoon in haar leven, stal haar dromen, haar soulmate. Geen celstraf, nee, slechts ontoerekeningsvatbaar. Net als zij.
Geen verklaring, geen antwoorden, het hoefde niet. Immers, ze wist niet wat ze zei, wist niet wat ze deed.
Geen straf, ze had niets misdaan, zat niet aan het stuur, was slechts een bijrijder, een slachtoffer van zijn problemen, was op het verkeerde moment, op de verkeerde plaats. Het lot, zeiden haar naasten, zei de Imam. Het vervloekte lot.
Het was zijn schuld, allemaal zijn schuld. Ter beschikking gesteld aan de staat. Ze voelde geen voldoening, wilde dat hij lijden zou, lijden als haar soulmate. Het mocht niet baten.
Rust, stilte, geen woord, geen gedachte, slechts een leegte, een leeg, prachtig omhulsel zonder ziel, een omhulsel dat ooit haar meest geliefde persoon was. Dat was wat er in de kist werd gestopt, dat was wat er de grond inging.
Afscheid nemen, dat had ze nog niet gedaan, wat moest ze zeggen, wat moest ze doen? Radeloos.
Langzaam kwamen haar gedachten terug, begon ze weer helder te zien. Wetend wat ze zeggen moest, wachtte ze af tot iedereen weg was, alleen wilde ze zijn, alleen met diegene die ooit al haar geheimen en gedachtes kende.
De laatste wens wilde ze vervullen, de laatste wens die haar opgelegd werd in de brief. De brief die haar gelukkig zou hebben gemaakt, als het geen leven had gekost om het in handen te krijgen.
Het leven bestaat uit geven en nemen. Ze gaf een leven en nam een brief. Oneerlijk.

10-04-2010, 11:27

Inhoudsopgave[/SIZE]



Citaat:
[SIZE="3"]


1. ¤ 2. ¤ 3.
4. ¤ 5. ¤ 6.
7. ¤ 8. ¤ 9.
10. ¤ 11. 12.

Nawoord

Download in Doc:
[url=https://docs.google.com/document/d/1FCB-UDslVjNJcS-GSTzrM3DWSwa5JeBU7hjc_AScnHY/edit?hl=nl]Klik[/url][/FONT][/SIZE]


Citaat:
[SIZE="3"][FONT="Century Gothic"]

Dit verhaal is af!


10-04-2010, 11:27
Wat nou als ze haar weg zouden sturen? Ondanks het feit dat ze er niet heen wilde, wist ze dat het haar zou kwetsen als ze haar de deur zouden wijzen. Niet alleen omdat ze dan een bevestiging kreeg van hun afschuw jegens haar, nee, het zou haar kwetsen dat ze de laatste wens niet in vervulling zou kunnen brengen.

10-04-2010, 11:28


How beautiful
Een nieuw verhaal, hè?

10-04-2010, 11:29
Mooi, ik ben van partij en overigens ook je tweede fan..

Upp

Mevrouwtje is dus ook begonnen met een nieuw verhaal!

10-04-2010, 11:31
Uppp

10-04-2010, 11:31

Citaat door Mocrofairy12:
How beautiful
Een nieuw verhaal, hè?


Lief van je!
Ja, ik dacht, laat ik mijn fantasie eens de vrije loop laten gaan!


Citaat door Mvr_Saaaana:
Mooi, ik ben van partij en overigens ook je eerste fan..[/SIZE]

[SIZE=2]Upp[/SIZE]

[SIZE=2]Mevrouwtje is dus ook begonnen met een nieuw verhaal!


Leuk!
Haha, ja, ik had de proloog een tijdje terug geschreven en vandaag dacht ik, laat ik het eens openbaar maken

10-04-2010, 11:32
Nou ik ben zeker van de partij dus laat je fantasie maar draaien..

10-04-2010, 11:33

Citaat door Mocrofairy12:
Nou ik ben zeker van de partij dus laat je fantasie maar draaien..


Dankjewel!

10-04-2010, 11:34
Spannend, ik ben benieuwd waar je ons naar toe brengt met je fantasie..

10-04-2010, 11:41

Citaat door miss_loubnaa:
Dankjewel!

Graag gedaan

10-04-2010, 11:56


Maar, wilden ze dat dit een geslaagd nieuwtje werd waar de buurt nog dagen over kon roddelen, dan moest dit meisje haar mond wel openen. Helaas leek ze niet van plan te zijn dit te gaan doen.

10-04-2010, 11:57

Citaat door Mvr_Saaaana:
Spannend, ik ben benieuwd waar je ons naar toe brengt met je fantasie..


Ik ook!

10-04-2010, 14:11
Ze wist dat ze daar niet mee leven kon, vandaag wilde ze de laatste wens vervullen, zodat ze nooit meer in de buurt van deze mensen hoefde te zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42