Bekijk volle/desktop versie : Sinterklaas komt voortaan kruisloos



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

10-04-2010, 10:22
In Limburg zet Sinterklaas voortaan een andere mijter op. Het wordt er eentje zonder kruis. De kindervriend trekt ook een andere mantel aan. Aanleiding is het katholieke kindermisbruikschandaal.

Het kruis is een christelijk symbool en dat kan verkeerde associaties opwekken, zegt een organisatiebureau in Weert. Dat stuurt de Sint daarom in december in een nieuw kostuum de straten op.

"Het handelsmerk van de Sint is dat hij een kindervriend is", zegt het bureau. Nu sommige priesters zich aan kinderen vergrepen hebben, kan Sinterklaas maar beter de banden met de kerk verbreken.
Bron

10-04-2010, 10:24


Lijkt me een wijs besluit van dat bedrijf!!!

10-04-2010, 11:46
wat ridicuul toch. Sinterklaas moet sinterklaas blijven. Men mag niets ana deze figuur veranderen omdat men 'aanstoot zou geven aan niet-christenen'.
Hier mag men niet aan toegeven.

10-04-2010, 11:47

Citaat door guusdeflater:
Lijkt me een wijs besluit van dat bedrijf!!!

is het niet beter voor onze relatie met God en moslims als we alle kruisjes wegdoen.. je laat toch niet iedereen de dupe worden van een paar geilende vreemde mensen. Alles is en blijft zo individueel, dat je sinterklaas niet de schuld mag geven!

10-04-2010, 11:47



Citaat door guusdeflater:
Lijkt me een wijs besluit van dat bedrijf!!!

Ik vind dat ze ook met witte pieten moeten komen.

10-04-2010, 11:48

Citaat door MennovdMeer:
is het niet beter voor onze relatie met moslims als we alle kruisjes wegdoen..

Kruis hebben jullie toch al niet meer ....

10-04-2010, 11:49
Nu nog de zwarte pieten vervangen door witte piepen

want het is ongelooflijk hoe elk jaar wordt gevierd dat de blanken de baas zijn over de zwarten,weet je hoe mij geleerd werd de pieten te noemen?
'de slaafjes van sinterklaas'

maar wat verwacht je ook in nederland,het land dat jarenlang landen onderdrukte en slaven maakte van de zwarten.


http://www.youtube.com/watch?v=ELh6ycvZPLs

nino heeft daar een goeie rap over gemaakt

10-04-2010, 11:51

Citaat door worldcitizen:
wat ridicuul toch. Sinterklaas moet sinterklaas blijven. Men mag niets ana deze figuur veranderen omdat men 'aanstoot zou geven aan niet-christenen'.
Hier mag men niet aan toegeven.

Absolute onzin!

10-04-2010, 11:52

Citaat door Turkish-Assasin:
Nu nog de zwarte pieten vervangen door witte piepen

want het is ongelooflijk hoe elk jaar wordt gevierd dat de blanken de baas zijn over de zwarten,weet je hoe mij geleerd werd de pieten te noemen?
'de slaafjes van sinterklaas'

maar wat verwacht je ook in nederland,het land dat jarenlang landen onderdrukte en slaven maakte van de zwarten.


http://www.youtube.com/watch?v=ELh6ycvZPLs

nino heeft daar een goeie rap over gemaakt

beetje zware reactie..

10-04-2010, 11:53
dit bedrijf gaat er dus generaliserend vanuit dat het gedrag van een minderheid sprekend is voor de hele groep?
apart
maar ja, zijn priesters, die mag je uitgebreid generaliseren

10-04-2010, 11:54

Citaat door BloodyMonkey:
Kruis hebben jullie toch al niet meer ....

maar Het Kruis van Golgotha nog wel degelijk...

10-04-2010, 11:55

Citaat door MennovdMeer:
beetje zware reactie..

Waarheid is hard,luister maar naar de rap
en ook naar die amerikaanse reporter of wat hij ook is

Ik vind dat sinterklaas afgeschaft moet worden,ik vind het echt een racistische feestdag.

10-04-2010, 11:55



Citaat door worldcitizen:
wat ridicuul toch. Sinterklaas moet sinterklaas blijven. Men mag niets ana deze figuur veranderen omdat men 'aanstoot zou geven aan niet-christenen'.
Hier mag men niet aan toegeven.

Waar haal je dat vandaan eigenlijk? ze hebben het over kinderen en jij maakt er een hele samenzwering van

10-04-2010, 11:55

Citaat door BloodyMonkey:
Ik vind dat ze ook met witte pieten moeten komen.

het liefst in driedelig pak

10-04-2010, 11:56

Citaat door BloodyMonkey:
Waar haal je dat vandaan eigenlijk? ze hebben het over kinderen en jij maakt er een hele samenzwering van

die fout maakte ik in het begin ook.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14