Bekijk volle/desktop versie : Echte liefde



Pagina's : [1] 2 3

10-04-2010, 00:35
Echte liefde is wanneer een persoon van zijn partner houdt omwille van Allah swt. Hallal liefde. Een gezegende huwelijk. Dit is echte liefde

10-04-2010, 00:36


Inderdaad.
Maar mensen zijn misleid door de Dajjal en leven in een omgekeerde wereld.

10-04-2010, 00:36
Inderdaad.

10-04-2010, 00:39

Citaat door Slaz:
Inderdaad.
Maar mensen zijn misleid door de Dajjal en leven in een omgekeerde wereld.

Moge Allah swt hen en ons leiden Inshallah. De mensen leven omgekeerd. Soubhanallah wat voor fitna dat er aanwezig is. Echt niet normaal wollah

10-04-2010, 00:40


inshAllah

10-04-2010, 02:07

Citaat door arifi4live2:
Echte liefde is wanneer een persoon van zijn partner houdt omwille van Allah swt. Hallal liefde. Een gezegende huwelijk. Dit is echte liefde


Wat is dan valse liefde ?
Echte liefde bestaat niet

10-04-2010, 02:26

Citaat door hallallove:
Valse liefde is afkomstig van de shaytaan. Tis gewoon bedrog...

Echte liefde omwille van Allah bestaat wel.


awel dit bedoel ik , er is geen echte liefde of valse liefde

Liefde is liefde . Je moet ze niet onderverdelen in echte of onechte liefde

10-04-2010, 02:35
Inshallah, hihi ik hoef me hier nog geen zorgen om te maken!!!

( i hope so)

10-04-2010, 02:41

Citaat door hallallove:
Tis echt zo. Hoe zit t dan met die haraam relaties? Mensen die hier middenin zitten denken dat t echte liefde is en pas later komen ze bedrogen uit. Echte liefde is t pas als de liefde door Allah in je hart wordt geplaatst. Maar goed, tis een te ingewikkeld verhaal voor op dit tijdstip.


Die mensen voelen liefde . Zij voelen dat ; ze denken niet.
Ik kan ook zeggen dat de liefde tussen de moeder en haar kinderen echt is.
Ik vind gwn dat je de woorden echt of onecht niet moet gebruiken bij liefde.

10-04-2010, 03:10
Genoeg bullshit voor vandaag, vind je niet.

10-04-2010, 09:57
Onzin. Liefde bestaat. Ook als je niet getrouwd bent kan je van die persoon houden, dat is liefde. Net zoals dat verliefdheid bestaat, ook als je niet getrouwd bent kan je verliefd worden op iemand.
Je mag alleen met beide gevallen niets doen, je moet het omzetten in halal..dus gaan trouwen, maar dat betekent niet dat je niet van elkaar kan houden als je niet getrouwd bent.
Btw heb ik hier ooit een lezing over gekeken op iqrah..en dit was wat een grote geleerde mee heeft gedeeld dat houden van bestaat voor het huwelijk, maar dat je niet mag toegeven aan aan het haram..
Jullie zijn allemaal papegaaitjes die geen eigen mening hebben en maar de onwetende menigte meevolgen..

10-04-2010, 11:23
Incha'Allah mogen we dat allen mee maken.

10-04-2010, 12:54



Citaat door 1DiepOngelukkig:
Onzin. Liefde bestaat. Ook als je niet getrouwd bent kan je van die persoon houden, dat is liefde. Net zoals dat verliefdheid bestaat, ook als je niet getrouwd bent kan je verliefd worden op iemand.
Je mag alleen met beide gevallen niets doen, je moet het omzetten in halal..dus gaan trouwen, maar dat betekent niet dat je niet van elkaar kan houden als je niet getrouwd bent.
Btw heb ik hier ooit een lezing over gekeken op iqrah..en dit was wat een grote geleerde mee heeft gedeeld dat houden van bestaat voor het huwelijk, maar dat je niet mag toegeven aan aan het haram..
Jullie zijn allemaal papegaaitjes die geen eigen mening hebben en maar de onwetende menigte meevolgen..


helemaal mee eens je kan ook echte liefde voelen voor het huwelijk ligt per persoon anders

11-04-2010, 10:10
Wat is "houden van omwille van ALLAH swt"? Kan iemand dat eens heel goed omschrijven want ik weet het niet.

11-04-2010, 14:05
Lijkt mij heel moeilijk om van iemand te houden waar je niet van houdt...

Pagina's : [1] 2 3