Bekijk volle/desktop versie : Hizbu Tahrir, vraag?



Pagina's : [1] 2

09-04-2010, 19:00
Assalaamoe alaikoem

[Ik vroeg me af wat deze groepering nou eigenlijk voor staat en wat ze doen? Klopt het dat zij 3adhaab AlQabr ontkennen?]

Wassalaam

09-04-2010, 19:59


Hun doel is lkhilafa terug krijgen.

Hier kun je meer over hun lezen.

09-04-2010, 20:56
Hier een heel duidelijk artikel:

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/bibliotheek/artikel.php?id=1299

09-04-2010, 20:58
Ik kende ook een meisje die van Hizbu Tahrir was. Maar zolang maar toch de Qoraan volgt en de Soennah.
Dat lijkt mij

09-04-2010, 20:59




Alles is dwalende tegenwoordig. Ik ken super goede mensen die lid zijn van hizbu tahrir, die echt de sharia terug willen, en de khalifa. Maar goed, ik hou me mond.

09-04-2010, 21:02

Citaat door Viz:
Ik kende ook een meisje die van Hizbu Tahrir was. Maar zolang maar toch de Qoraan volgt en de Soennah.
Dat lijkt mij



In de Koraan en Soennah staan duidelijke bewijzen dat 3adhaab ul Qabr plaats zal vinden, dus hoe kan je de koraan en soennah volgen als je ONTKENT wat er in staat.

09-04-2010, 21:05

Citaat door Da3wah_Breda:
In de Koraan en Soennah staan duidelijke bewijzen dat 3adhaab ul Qabr plaats zal vinden, dus hoe kan je de koraan en soennah volgen als je ONTKENT wat er in staat.

Ja daarom, daar ben ik het ook zeker met je eens.
Ze wou mij ook islam artikelen sturen en ze zei dat ze bezig was om de shariah voor hier in nederland met andere leden van die groep ofzo.
Maar nederland is geen Islamitisch land, dus onmogelijk.

09-04-2010, 21:18

Citaat door Viz:
Ja daarom, daar ben ik het ook zeker met je eens.
Ze wou mij ook islam artikelen sturen en ze zei dat ze bezig was om de shariah voor hier in nederland met andere leden van die groep ofzo.
Maar nederland is geen Islamitisch land, dus onmogelijk.


Inderdaad.
Wa gair inshaAllaah..

Subhanaka Allaahoemma wa biehamdieka ashadoe an laa ilaaha illa anta astaghfiruka wa atoeboe ilayk.


InshaAllaah is de zuster hierbij genoeg geinformeerd..
Hier kan uren over gediscussieerd worden.

09-04-2010, 21:19
Shaykh Muqbil (rahimahoeallaah) over Hizb A-Tahrier

http://www.youtube.com/watch?v=AhG_vb9ysBk

Fi amani Allaah...

09-04-2010, 21:24

Citaat door HAQQTalk:


Alles is dwalende tegenwoordig. Ik ken super goede mensen die lid zijn van hizbu tahrir, die echt de sharia terug willen, en de khalifa. Maar goed, ik hou me mond.



Je moet eens weten hoe sahaba omgingen met mensen die volgers van begeerten waren dan kan je wel zeggen alles is dwalend maar als iets niet klopt bij mensen dan dien je afstand ervan te nemen.

09-04-2010, 21:28

Citaat door Viz:
Ja daarom, daar ben ik het ook zeker met je eens.
Ze wou mij ook islam artikelen sturen en ze zei dat ze bezig was om de shariah voor hier in nederland met andere leden van die groep ofzo.
Maar nederland is geen Islamitisch land, dus onmogelijk.


nooit zeggen is onmogelijk, nooit.

09-04-2010, 21:28

Citaat door Da3wah_Breda:
Inderdaad.
Wa gair inshaAllaah..

Subhanaka Allaahoemma wa biehamdieka ashadoe an laa ilaaha illa anta astaghfiruka wa atoeboe ilayk.


InshaAllaah is de zuster hierbij genoeg geinformeerd..
Hier kan uren over gediscussieerd worden.

InshaAllah.

09-04-2010, 21:31



Citaat door BintAbdurahmaan:
Je moet eens weten hoe sahaba omgingen met mensen die volgers van begeerten waren dan kan je wel zeggen alles is dwalend maar als iets niet klopt bij mensen dan dien je afstand ervan te nemen.


dat is hem nou juist, ze weten niet dat ze in de vakje ''begeerten'' horen..ze gaan derin met de juiste instelling.. Wat ik nu las wist ik niet voorheen..dus ik ga het even voor ze gooien, zolang het feiten zijn..ze joinen deze groep omdat ze hopen hiermee hun taken te vervullen wat betreft vechten voor de sharia en de khilafa..

09-04-2010, 21:31

Citaat door HAQQTalk:
nooit zeggen is onmogelijk, nooit.

AstagfirAllah

09-04-2010, 21:33

Citaat door Viz:
AstagfirAllah


Voor jezelf of tegen mij?

Pagina's : [1] 2