Bekijk volle/desktop versie : SGP 'diep geraakt' door vonnis Hoge Raad



Pagina's : [1] 2 3 4

09-04-2010, 16:25
Den Haag, 9 april. De SGP is „diep geraakt” en teleurgesteld door het vonnis van de Hoge Raad. Dat zei partijvoorzitter Wim Kolijn vanmiddag tijdens een persconferentie in Den Haag. De Hoge Raad bepaalde dat de SGP vrouwen niet anders mag behandelen dan mannen en hen daarom bijvoorbeeld niet mag uitsluiten van kandidatenlijsten voor verkiezingen.

bron en volledige tekst: http://www.nrc.nl/binnenland/article2521364.ece/SGP_diep_geraakt_door_vonnis_Hoge_Raad

09-04-2010, 17:09


Mooi!

Ze zitten ook diep fout, zulk soort opvattingen zijn ongewenst in dit land.

09-04-2010, 17:58
Hhahaha wat zielig nou toch...
Ongelofelijk dat dit achterlijke beleid nu eindelijk veroordeeld wordt. Niet dat iemand er iets aan heeft, want welke vrouw wil nu lid worden van zo'n partij?!
Hilarisch dat ze het nog in het kader van mensenrechten aan het Europees Hof willen voorleggen. Sommige dingen zijn zo schaamteloos dat ze grappig zijn.

09-04-2010, 18:26
Wauw. Gelijkheid gaat voor vrijheid van godsdienst. Er gaan nog veel meer koppen rollen als de Hoge Raad deze lijn blijft volgen.

09-04-2010, 18:30


Uit de tekst gehaald: Inperking

„Ons wordt de mogelijkheid onthouden om een eigen vereniging in te richten zoals leden dat op grond van onze lezing van de Bijbel willen. Dat is een inperking van de eigen vrijheid”, zei Kolijn. Hij had na de uitspraak berichten gekregen van veel SGP-vrouwen die „zeer verontwaardigd” zijn en zich „ergeren en zorgen hebben” over de uitspraak. Ze vinden het vervelend dat anderen hun positie hebben aangekaart terwijl hunzelf nergens naar is gevraagd. Kolijn zei geen enkele vrouw te kennen die staat te trappelen om op de SGP-lijst te komen.



Vetgedrukte tekst vind ik wel een leuke..

09-04-2010, 18:34

Citaat door BloodyMonkey:
Uit de tekst gehaald: Inperking

„Ons wordt de mogelijkheid onthouden om een eigen vereniging in te richten zoals leden dat op grond van onze lezing van de Bijbel willen. Dat is een inperking van de eigen vrijheid”, zei Kolijn. Hij had na de uitspraak berichten gekregen van veel SGP-vrouwen die „zeer verontwaardigd” zijn en zich „ergeren en zorgen hebben” over de uitspraak. Ze vinden het vervelend dat anderen hun positie hebben aangekaart terwijl hunzelf nergens naar is gevraagd. Kolijn zei geen enkele vrouw te kennen die staat te trappelen om op de SGP-lijst te komen.



Vetgedrukte tekst vind ik wel een leuke..



Hun mening werd al niet gevraagd. Anders stonden ze wel op de kieslijst.

09-04-2010, 19:23

Citaat door DarkAngel:
Wauw. Gelijkheid gaat voor vrijheid van godsdienst. Er gaan nog veel meer koppen rollen als de Hoge Raad deze lijn blijft volgen.



Het is een schofterige uitspraak ! Ik maak me hier serieus kwaad over. Ik wil dat dat rechterstuig wordt afgezet.

Weg godsdienstvrijheid, weg vrijheid van vereniging !

Die SGP-vrouwen kunnen in zeventien andere politieke partijen terecht, dus waarom moet de staat zich dan bemoeien met de interne gang van zaken binnen de SGP ?
Het recht van vrouwen om politiek te bedrijven is in dit land totaal niet bedreigd !!!

Het heeft dus niks te maken met vrouwenrechten, maar alles met intolerantie van de staat jegens "afwijkende opvattingen"

Dit is hoe de DDR dissidente organisaties geheel legaal kapotmaakte. Dat recht, en nu ook ons eigen recht, zijn immoreel.

REVOLUTIE !! LEVE DE VRIJHEDEN VAN DE SGP !! WEG MET DIE KUTRECHTRERS !!

09-04-2010, 19:26
Die partij mag toch wel zelf bepalen hoe zij hun beleid voeren? Snap niet waarom er zo moeilijk over gedaan wordt.

09-04-2010, 19:35

Citaat door oeps:
Het is een schofterige uitspraak ! Ik maak me hier serieus kwaad over. Ik wil dat dat rechterstuig wordt afgezet.

Weg godsdienstvrijheid, weg vrijheid van vereniging !

Die SGP-vrouwen kunnen in zeventien andere politieke partijen terecht, dus waarom moet de staat zich dan bemoeien met de interne gang van zaken binnen de SGP ?
Het recht van vrouwen om politiek te bedrijven is in dit land totaal niet bedreigd !!!

Het heeft dus niks te maken met vrouwenrechten, maar alles met intolerantie van de staat jegens "afwijkende opvattingen"

Dit is hoe de DDR dissidente organisaties geheel legaal kapotmaakte. Dat recht, en nu ook ons eigen recht, zijn immoreel.

REVOLUTIE !! LEVE DE VRIJHEDEN VAN DE SGP !! WEG MET DIE KUTRECHTRERS !!


Oeps, deze rechters doen uitspraken volgens het Nederlands recht, het lijkt mij helder. Die SGP-broederschap is niet meer dan een sekte, wees eerlijk, dat heeft niets met Christendom te maken.

09-04-2010, 19:35
En een pedofielen partij mag gewoon?

09-04-2010, 19:37

Citaat door Lyubavitsh:
Die partij mag toch wel zelf bepalen hoe zij hun beleid voeren? Snap niet waarom er zo moeilijk over gedaan wordt.


Zolang zij een beleid voorstaan dat tegen de NL grondwet is zullen zij niet toegelaten worden. Zo gaat dat met alle anti-democraten: die worden geweigerd.

09-04-2010, 19:37

Citaat door Mister-Riffi:
En een pedofielen partij mag gewoon?



Die discrimineert niet. Alles mag gepakt worden


Nee ff serieus: die zijn allang opgeheven. Opgeruimd staat netjes.

09-04-2010, 19:39



Citaat door DarkAngel:
Die discrimineert niet. Alles mag gepakt worden


Nee ff serieus: die zijn allang opgeheven. Opgeruimd staats netjes.

Die hebben zichzelf opgeheven. Dat is iets anders dan verboden zijn of iets dergelijks

09-04-2010, 19:39

Citaat door oeps:

REVOLUTIE !! LEVE DE VRIJHEDEN VAN DE SGP !! WEG MET DIE KUTRECHTRERS !!






Niet zo overdrijven. SGP heeft nooit voor vrijheid gestaan. De rechters worden strenger, dat willen we toch?

09-04-2010, 19:40

Citaat door BloodyMonkey:
Die hebben zichzelf opgeheven. Dat is iets anders dan verboden zijn of iets dergelijks





De SGP is ook niet verboden. Ze mogen alleen niet meer discrimineren.

Pagina's : [1] 2 3 4