Bekijk volle/desktop versie : Ik walg van mezelf



07-04-2010, 23:09
Ik heb het punt bereikt dat ik van mezelf walg.. Niet altijd, maar wel heel vaak. Ik ben mezelf ergens kwijtgeraakt en ben veranderd in een persoon die ik niet wil zijn.. Ik ben absoluut niet tevreden met mezelf. Ik heb het gebed al tijden geleden verlaten, tegen geroddel zeg ik geen nee, ik heb altijd een pesthumeur en zie eruit als een 'fake' moslima... Hoofddoek, strakke kleding. De koraan heb ik al eeuwen niet gelezen, of gezien. Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar het lukt me niet mezelf te veranderen. Ik weet niet zo goed wat me tegen houdt.

07-04-2010, 23:19


je bent in ieder geval eerlijk tegen jezelf...

07-04-2010, 23:21
Ik had het ook een tijdje. maar ben ziek geworden en dan pas besef je wat geloof waard is. en omdat ik rokya moest toepassen bij mijn ziekte heeft de imaam mij aangeraden om te biddden, koran dagelijks te beluisteren, geen muziek,geen tv, niet uitgaan, geen slechte dingen doen, mij meer met het geloof bezig houden enz... En tot mijn grote verbazing het ging op alle vlak beter met mij. en als ik ongesteld ben en niet mag bidden dan voel ik mij weer slecht.
Als dat dan niet duidelijk is dan weet ik het ook niet

08-04-2010, 01:14
Hoe is jou vriendenkring? Kan ook zijn dat je vriendinnen slechte invloed op jou uitoefenen.
Mocht dat zo zijn, dan zou ik er afstand van nemen. Dan zie je vanzelf dat het over een tijdje veel beter met je gaat.

08-04-2010, 07:15



Citaat door Invisiblez:
Ik heb het punt bereikt dat ik van mezelf walg.. Niet altijd, maar wel heel vaak. Ik ben mezelf ergens kwijtgeraakt en ben veranderd in een persoon die ik niet wil zijn.. Ik ben absoluut niet tevreden met mezelf. Ik heb het gebed al tijden geleden verlaten, tegen geroddel zeg ik geen nee, ik heb altijd een pesthumeur en zie eruit als een 'fake' moslima... Hoofddoek, strakke kleding. De koraan heb ik al eeuwen niet gelezen, of gezien. Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar het lukt me niet mezelf te veranderen. Ik weet niet zo goed wat me tegen houdt.


Dat je dit al onderkent is al het begin vind ik. Er zijn velen die dit ook doen en er helemaal geen schuldgevoel aan over houden. Probeer eerst uit te zoeken hoe het zo is gekomen dat jij nu deze persoon bent geworden? Ligt het aan jouw vriendenkring? Angsten? Ben je niet consequent? Etc. Daarna kun je beginnen met het werken aan al deze punten. Je stelt jezelf telkens 1 doel en daar werk je aan. Als je dit allemaal in een keer wilt dan ben ik bang dat je weer in de oude gewoontes valt.

Succes ermee

08-04-2010, 12:49
je beseft dat je verkeerd bezig bent , wat op zich al heel knap is.
de 1ste grote stap is hierbij al gezet.
want als je alles ontkent ben je nog verder van huis.

maar probeer alsnog om te bidden.
eerlijk waar , als je daarmee begint voel je je zowiezo beter en rustiger.
je zal een bepaalde rust vinden en dan volgt de rest vanzelf wel incha allah.
hopelijk vindt je de kracht en moed om je leven te veranderen en de positieve kanten ervan terug te vinden.
succes meid.

08-04-2010, 13:20
Het beseffen is stap 1,nu nog terugkeren. Ghir Insha,allah!

09-04-2010, 22:14
Echt net alsof je mijn verhaal typt. Ik heb dat ook de laaste tijd.. Weet niet wat me bezielt

10-04-2010, 09:47
Subhannallah zo voel ik me de laatste tijd ook. Alleen ik bid wel,maar dan vluchtig het is niet meer zoals vroeger. Mij Imaan is gedaald.

Laten we er gezamelijk wat aan doen. het helpt als je elkaar steunt. Wie wil ermee doen. Dan kunnen we elke avond onze dag samen evalueren. En staan we stil bij de vraag wat we deze dag aan onze dien hebben gedaan, wat we hebben geleerd, gelezen, etc

14-04-2010, 12:38
Geloof Geloof Geloof, doe er iets aan. Ik merk dat het bij jouw op zacht vuurtje staat of helemaal niet.

Ga bidden, koop islamitische boekjes en verdiep je in onze meest prachtige Dien.

14-04-2010, 22:44
Stel jezelf de vraag:

HOE komt het dat ik zo ben geworden?


misschien een aantal dingen meegemaakt in het verleden.
dat je je daarom zo gedraagt.

20-04-2010, 04:35

Laat je niet ontmoedigen door de lange weg[/SIZE]



[SIZE="2"]Alle lof zij Allah, en gebeden en vrede zij met de Boodschapper van Allah en zijn familie, metgezellen en degenen die hem bijstonden.

De weg naar Allah is lang en vergt enige inspanning en inzet. Om daar te komen waar je wilt zijn, moet er werk geleverd worden en dien je op je doel af te gaan. Je kunt niet komen waar je wilt zijn door te blijven klagen over de grote afstand die afgelegd dient te worden zonder iets te ondernemen. De oplossing is dat jij hulp zoekt bij Allah en niet gaat zitten klagen. Je moeten werken, ploeteren en alles doen wat nodig is om je Heer te behagen. Allah zegt:

وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ

“En aanbid jouw Heer totdat de dood tot jou komt.” (Al-Hidjr: 99)
Ook zegt Allah tegen Zijn boodschapper:

فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ

“Als jij dan klaar bent, span je dan in.” (Al-Sharh: 7)
Ibnoe Khatier zegt in zijn uitleg over dit vers: “Als jij klaar bent met het voeren strijd, richt je aandacht op het aanbidden van je Heer.”

Dit is de weg naar Allah, beste broeder en zuster, er dient gewerkt te worden. Met slapen en weeklagen kom je er niet. Toen cAa’ishah de profeet (vrede zij met hem) aansprak op zijn veelvoudige aanbidding, terwijl al zijn zonden hem vergeven zijn, zei hij (vrede zij met hem): “Zal ik dan niet een dankbare dienaar moeten zijn?”

Dus wij dienen allemaal de weg van gehoorzaamheid in te slaan en deze niet te verlaten. Laat je niet ontmoedigen door de lange weg. Spreek jezelf steeds geduld in. Geduld in het gehoorzamen van Allah, geduld in het verkondigen van de Islaam. Want het zijn slechts de geduldigen die aanspraak maken op het Paradijs. Allah zegt:

إِنِّي جَزَيْتُهُمُ الْيَوْمَ بِمَا صَبَرُوا أَنَّهُمْ هُمُ الْفَائِزُونَ

“Waarlijk, vandaag heb Ik hen beloond wegens hun geduld. Voorzeker, zij zijn de overwinnaars.” (Al-Moe’minoen: 111)

Wij kunnen heel veel leren van Noeh (vrede zij met hem) die voor de duur van 950 jaar op zijn volk heeft proberen in te praten. Nooit of te nimmer liet hij zich ontmoedigen door de lange weg die hij moest afleggen. Hij heeft er alles aan gedaan om zijn volk zover te krijgen dat zij in Allah zouden geloven. Noeh zal voor ons een voorbeeld moeten zijn op het gebied van volharding, vasthoudendheid en gaan voor idealen.

Beste broeder en zuster, door onszelf steeds te herinneren aan de beloning die op ons te wachten staat, door steeds het paradijs en het Welbehagen van Allah te gedenken, kunnen wij de lange afstand die wij moeten afleggen om bij Allah te komen overwinnen, kunnen wij de bitterheid van de beproevingen verdragen en kunnen wij veilig onze bestemming bereiken.


20-04-2010, 04:37


Wanhoopt niet en toon berouw[/SIZE][/FONT]



[SIZE="2"][FONT="Century Gothic"]Het advies dat ik aan mezelf en aan mijn broeders en zusters mee wil geven is: wanhoop niet aan de Barmhartigheid van Allah.

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ

"Zeg: 'O Mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.'" (Azzumar, 53)

En Allah zegt:

إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ

"Voorwaar, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten toegekend worden, maar Hij vergeeft daarnaast alles, aan wie Hij wil." (Annisaa’, 48)

Beste broeders en zusters,
Wanhoopt niet aan de Barmhartigheid van Allah. Het maakt niet uit wat je in het verleden hebt gedaan. Het teruggrijpen naar het verleden is een verkwisting voor het heden, een verspilling van eigen inspanningen en een verdelging voor het huidige uur. Laat het verleden en zet je in voor een oprecht berouw. Denk niet dat je teveel zonden op je schouders draagt en weet dat jouw Heer alle zonden vergeeft. Het is aan jou om de eerste stap te zetten en te haasten met het verrichten van berouw.

وَسَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ
"En haast jullie naar vergeving van jullie Heer." (Aal 3imraan, 133)

Weet, dat hoe groot je zonden ook zijn; Allah deze zal vergeven wanneer jij naar Hem terugkeert. Hij is immers de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige. Hij zegt in een hadieth Qudsie:

يا ابن آدم إنك ما دعوتني و رجوتني غفرت لك على ما كان منك ولا أبالي
يا ابن آدم لو بلغت ذنوبك عنان السماء ثم إستغفرتني غفرت لك
يا ابن آدم إنك لو أتيتني بقراب الأرض خطايا ثم لقيتني لا تشرك بي شيئا لأتيتك بقرابها مغفرة

"O zoon van Aadam, waarlijk, zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken. O zoon van Aadam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven. O zoon van Aadam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving."

Beste broeders en zusters, wanhoopt niet aan de Barmhartigheid van Allah! De persoon die honderd mensen vermoordde, verrichte berouw en hij werd vergeven. De metgezellen die in hun tijd van onwetendheid vele zonden hebben verricht, verrichtten berouw en behoren tot de meest geweldige mensen die op aarde hebben rondgelopen. Waarom zou jij dan wanhopen aan de Barmhartigheid van Allah?

Beste broeders en zusters, wanhoopt niet aan de Barmhartigheid van Allah! Verlaat de zonden en de mensen die een slechte invloed op je hebben. Wees ervan overtuigd dat jij in staat bent om berouw te tonen en dat Allah je met alle liefde zal ontvangen. Het is aan jou beste dienaar van Allah. En weet dat wanneer jij de stap hebt gezet om berouw te tonen, er een grote gunst op jou staat te wachten. Namelijk dat al jou zonden omgezet zullen worden in goede daden:

إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلاً صَالِحاً فَأُوْلَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً

"Behalve degene die berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Voor diegenen wisselt Allah hun zonden in voor goede daden. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Furqaan, 70)


20-04-2010, 11:50

Citaat door Invisiblez:
Ik heb het punt bereikt dat ik van mezelf walg.. Niet altijd, maar wel heel vaak. Ik ben mezelf ergens kwijtgeraakt en ben veranderd in een persoon die ik niet wil zijn.. Ik ben absoluut niet tevreden met mezelf. Ik heb het gebed al tijden geleden verlaten, tegen geroddel zeg ik geen nee, ik heb altijd een pesthumeur en zie eruit als een 'fake' moslima... Hoofddoek, strakke kleding. De koraan heb ik al eeuwen niet gelezen, of gezien. Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar het lukt me niet mezelf te veranderen. Ik weet niet zo goed wat me tegen houdt.


De shitan houd je tegen meid, je hebt een erg zwak imane
de reden waarom je zo voelt is omdat je het gebed hebt verlaten.
Uitspraak die me vader zou zeggen is, (niet jij hebt het gebed verlaten, maar zij heeft jou verlaten)

Herpak je gebed want dat is heel belangrijk hoe kan je innerlijke rust vinden als je Allah niet gedenkt...

Bid voor Allah voor dat er voor jou word gebeden, iedereen maakt wel fouten, bewust en onbewust en soms laten we ons ook verleiden door de shitan allah igzi, maar mijn gebed verwaarlozen dat zou ik nooit kunnen!!

Ik voel hmdl dan zo een innerlijke rust nadat ik gebeden, dus ik zou zeggen begin met je iman te versterken en je zult je beter voelen..