Bekijk volle/desktop versie : De pure waarheid



05-04-2010, 16:53
Hi dames (en mochten er geïnteresseerde jongens zijn, ook welkom).

Dit is me eerste verhaal dat ik schrijf hier op marokko.nl.
Het zij 2 verhaallijnen die vanuit het ik-perspectief zijn geschreven en die elkaar uiteindelijk zullen kruisen.
Ik hoop dat jullie het niet al te verwarrend zullen vinden.

Hier komt het eerste deel:

Ik had mijn auto geparkeerd en liep richting school. Ik hoorde opeens iemand roepen en keek achterom. Ik zag me vriendin Sammie (Samira) aan komen rennen.
"Eey Ikram, ik moet je iets vertellen".
Ik: "Ook salaam oe3alaikoem"
Sammie: "Neey, hoor dan."
Ik: "Ik hoor"
Sammie: "Je moet me helpen."
Ik: "Waarmee?"
Sammie: "Kijk, ik wil naar Spanje om me vriend weer te zien. Je weet wel."
Ik: "Omg, je doet echt alles voor hem. Hij zou naar jou toe moeten komen."
Sammie: "Je weet wel waarom dat niet kan."
Ik: "Oke, hoe wil je dat doen"
Sammie: "Kijk, voor school heb ik al iets bedacht. Ik vraag gewoon verlof met m'n moeders handtekening eronder en geef ze jouw nummer."
Ik: "En hoe ga je dat met je moeder doen."
Sammie: "Wil je a.u.b een schoolbrief voor me vervalsen. Je bent goed in dat soort dingen."
Ik: "Oke, maar ik weet nergens van."
Sammie: "We moeten het wel goed uitwerken want als m'n broer of iemand anders erachter komt dan kan ik op straat gaan leven."
Ik: "We praten later in de pauze er verder over."
Sammie: "Oke"

05-04-2010, 17:21


uppa ga snel verder meid

05-04-2010, 17:22
1e fan upp!
Ga gauw verder!!!
1 tip:schrijf wat uitgebreider en specefieker maar tof verhaal!
X

05-04-2010, 17:28
ander perspectief

Anissa:

Ik liep al een tijdje door de straten van Valencia. Ik was deze stad echt zat en begreep daarom ook niet wat toeristen hier zo leuk aan vonden.
Vandaag zouden we naar familie in Madrid gaan. Dat was het laatste waar ik zin in had, naar die geniepige achterbakse neef gaan. Maar omdat mijn moeder zo aandringde en omdat ik Valencia echt even zat was, had ik toch besloten om mee te gaan. Toen ik eindelijk bij het huis van me vriendin aankwam, belde ik aan. De moeder van Amora deed open en riep meteen "Amorita, Anissa está aquí ." Amora kwam aanrennen en gaf me de drie gebruikelijke kusjes. "Me voy hoy a Madrid (ik ga vandaag weg naar Madrid). Para la familia (voor familie)." Amora: "no importa (het maakt niets uit)." Of het echt niets uit maakte kon ik niet uit Amora's blik opmerken. Maar ik kende haar maar al te goed om te weten dat het wel wat uitmaakte. "Vine tan pronto como sea posible (ik ben zo snel mogelijk terug)." Opeens hoorde ik me mobieltje in me zak trillen en zag dat het mijn moeder was. Ik nam op: "Anissa waar ben je, over er een half uur vertrekken we." "Mama, mag Amora ook mee?" Mijn moeder zij dat ze mee mocht als ik maar op zou schieten. "¿Quieres ir a Madrid" (zou je mee naar Madrid willen gaan?). Ze vloog me om de nek en riep : "naturalmente" .
Ik zei dat ze moest opschieten omdat we over een half uur zouden gaat vertrekken. Na dat we ons hadden gehaast zaten we eindelijk in de auto. Op weg naar Madrid....

05-04-2010, 17:28


Hmm.. interessant begin. Ga gauw verder !


P.s : Je trekt meer lezers als je het niet zo in dialoogvorm doet maar meer als verhaallijn gaat schrijven. Dus bijvoorbeeld :

-Samira : Ik wil naar Spanje naar mijn vriend
-Ikram : Hoe wil je dat doen met je moeder dan ?

Word :

Rood aangelopen van het rennen en volledig buiten adem brengt Samira mij op de hoogte van wat ze van plan is. ''Ik wil naar mijn vriend in Spanje.. je weet wel.''
Verbaasd kijk ik haar aan, ''dat meen je toch niet, je doet veel te veel voor die jongen. Hij zou naar jou toe moeten komen !'' Roep ik verbijsterd.

Maar dat is slechts een tip, doe het zoals jij dat prettiger vind, jij bent immers de schrijfster.


& Up !


07-04-2010, 21:08

Citaat door -Meryem.:

Hmm.. interessant begin. Ga gauw verder !


P.s : Je trekt meer lezers als je het niet zo in dialoogvorm doet maar meer als verhaallijn gaat schrijven. Dus bijvoorbeeld :

-Samira : Ik wil naar Spanje naar mijn vriend
-Ikram : Hoe wil je dat doen met je moeder dan ?

Word :

Rood aangelopen van het rennen en volledig buiten adem brengt Samira mij op de hoogte van wat ze van plan is. ''Ik wil naar mijn vriend in Spanje.. je weet wel.''
Verbaasd kijk ik haar aan, ''dat meen je toch niet, je doet veel te veel voor die jongen. Hij zou naar jou toe moeten komen !'' Roep ik verbijsterd.

Maar dat is slechts een tip, doe het zoals jij dat prettiger vind, jij bent immers de schrijfster.


& Up ![/SIZE][/FONT]



[FONT="Book Antiqua"][SIZE="5"]
Je hebt gelijk , maar UP

07-04-2010, 21:21

Citaat door Gizo-1:

Je hebt gelijk , maar UP[/SIZE][/FONT]


[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="2"]Ahaha dankù schatt .

@TS : UP !


08-04-2010, 18:59
Ikram:

Tijdens de pauze staken ik en Sammie de weg over naar de overkant van de school en gingen daar op een bankje zitten.
"Okee, hoor dan."
"Ík hoor je' "Hoe gaan we dat met mijn moeder aanpakken?"
"Ik schrijf gewoon een brief van school met erin dat je jullie op een buitenlandse excursie gaan en blabla."
"Oke is goed. Sst naima komt eraan"
Ik en samira waren meteen stil als Naima eraan kwam. We hadden een bloedhekel aan haar. Ze was echt een vuile roddelaar.Ze praatte altijd mee met mensen en deed zogenaamd of ze medelijden had en zo, maar binnen een dag wist de hele school ervan. We glimlachtten nep naar haar en groetten haar.
"En dames nog wat leuks gedaan in de vakantie?"
Ongeínteresseers vroeg ik: "Neej, jij wel"
Ze begon meteen te glimlachen : "Ik heb een vriend en ik mis hem echt."
"Soo hee, jij bent lekker bezig geweest"
Sammie; "Vertel op, hebben jullie al wat gedaan?"
Meteen verdween haar glimlach van haar dikke hoofd. "Shit, ik heb me een beetje versproken. Ons geheimpje hè dames." Ze stond op en liep weg.
"Wat ons geheimpje, wat denkt ze wel niet trut."
"We pakken haar later wel terug"
We stonden op en gingen terug naar les.

Nadat de saaie lesuren eindelijk verstreken waren, kletsten ik en Sammie nog wat en daarna gingen we op huis uit. "Ikram, zie jij wat ik zie." zei Sammie met een glimlach van oor tot oor. "Neej wat?" "Kijk voor je, sukkel."
Ik draaide me om en zag........

08-04-2010, 19:25

Citaat door -Meryem.:

Hmm.. interessant begin. Ga gauw verder !


P.s : Je trekt meer lezers als je het niet zo in dialoogvorm doet maar meer als verhaallijn gaat schrijven. Dus bijvoorbeeld :

-Samira : Ik wil naar Spanje naar mijn vriend
-Ikram : Hoe wil je dat doen met je moeder dan ?

Word :

Rood aangelopen van het rennen en volledig buiten adem brengt Samira mij op de hoogte van wat ze van plan is. ''Ik wil naar mijn vriend in Spanje.. je weet wel.''
Verbaasd kijk ik haar aan, ''dat meen je toch niet, je doet veel te veel voor die jongen. Hij zou naar jou toe moeten komen !'' Roep ik verbijsterd.

Maar dat is slechts een tip, doe het zoals jij dat prettiger vind, jij bent immers de schrijfster.


& Up !



thanx voor de tip

08-04-2010, 21:56

Citaat door soekkie:
thanx voor de tip


Heel graag gedaan mopp

Mooi vervolg, go on !


08-04-2010, 22:04

Citaat door soekkie:
Ikram:

Tijdens de pauze staken ik en Sammie de weg over naar de overkant van de school en gingen daar op een bankje zitten.
"Okee, hoor dan."
"Ík hoor je' "Hoe gaan we dat met mijn moeder aanpakken?"
"Ik schrijf gewoon een brief van school met erin dat je jullie op een buitenlandse excursie gaan en blabla."
"Oke is goed. Sst naima komt eraan"
Ik en samira waren meteen stil als Naima eraan kwam. We hadden een bloedhekel aan haar. Ze was echt een vuile roddelaar.Ze praatte altijd mee met mensen en deed zogenaamd of ze medelijden had en zo, maar binnen een dag wist de hele school ervan. We glimlachtten nep naar haar en groetten haar.
"En dames nog wat leuks gedaan in de vakantie?"
Ongeínteresseers vroeg ik: "Neej, jij wel"
Ze begon meteen te glimlachen : "Ik heb een vriend en ik mis hem echt."
"Soo hee, jij bent lekker bezig geweest"
Sammie; "Vertel op, hebben jullie al wat gedaan?"
Meteen verdween haar glimlach van haar dikke hoofd. "Shit, ik heb me een beetje versproken. Ons geheimpje hè dames." Ze stond op en liep weg.
"Wat ons geheimpje, wat denkt ze wel niet trut."
"We pakken haar later wel terug"
We stonden op en gingen terug naar les.

Nadat de saaie lesuren eindelijk verstreken waren, kletsten ik en Sammie nog wat en daarna gingen we op huis uit. "Ikram, zie jij wat ik zie." zei Sammie met een glimlach van oor tot oor. "Neej wat?" "Kijk voor je, sukkel."
Ik draaide me om en zag........


Ik wil niet lullig doen, maar typ je vervolgjes anders in Word, dan zitten er gelijk minder spelfouten in!

09-04-2010, 19:31

Citaat door miss_loubnaa:
Ik wil niet lullig doen, maar typ je vervolgjes anders in Word, dan zitten er gelijk minder spelfouten in!


Ik zal er wel wat aan doen, maar als jij zelfs heel kleine spelfouten niet over het hoofd kan zien, dan kan je het beter maar niet lezen.

09-04-2010, 20:02


Anissa:

Omdat ik en Amora in een andere auto zaten dan mijn moeder en mijn broer, gingen we een beetje gek doen. Amora hing voor de helft uit het raam en sprak elke man aan die ze zag, van dik en behaard tot lang en kaal. Sommige mannen reageerden andere keken weg. "Tazz, die zijn zeker getrouwd."
Aangekomen in Madrid gingen we direct door naar de winkels.
"Heey lekkertje!!" riep ze terwijl ze naar een jongen ,die bij en groepje meisjes stond, knipoogde. Hij draaide zich om en ik stond oog in oog met het afschuwelijkste gedrocht die er op deze aardbodem rondloopt."Heey, Ikram, liefste nichtje." riep hij terwijl hij bij ons kwam staan. "Salaam." zei ik een beetje onvriendelijk terug.
"Lang niet gezien, nichtje!!" "Mocht van mijn part wat langer duren." Tazz wat denk hij wel niet, dat ik vergeten ben wat hij me vorige keer geflikt heeft. "Soo, chagrijnig nichtje??" antwoordde hij alsof hij van niets wist.
"Wil je a.u.b oprotten." zei ik terwijl ik hem mijn meest vuile blik toewierp. "Oké ik ga al. Ik zie jullie straks bij mij thuis." terwijl hij naar Amora knipoogde.
Alles wat ik had gegeten kwam nu weer naar boven, dus keerde ik hem de rug toe. "Wat was dat net?" vroeg Amora met een domme grijns op haar hoofd. "Zo een mooie neef en jij doet zo dom." "Jij weet van niets,ik heb nog liever een lelijk gedrocht dan hem."
'Hoezo?' "Om zo veel. Ten eerste handelt hij in drugs. Ten tweede: hij ziet elk meisje als hxxr en het zou me niet verbazen als ie ook aan mensenhandel deed. Moet ik doorgaan?" "Neej, laat maar chagrijn." Ik en Amora zeiden geen woord meer tegen elkaar en we vervolgden onze weg naar huis....