Bekijk volle/desktop versie : Waarom ben ik nog niet getrouwd?



04-04-2010, 17:56
[Ik kreeg dit in mijn mail en wil het graag met jullie delen Insha'Allah!]






[En jouw Heer heeft gezegd : "Aanbidt Mij [dwz. geloof in Mijn Eenheid (Islamitische Monotheïsme)] (en vraag me voor wat dan ook), Ik zal (jouw gebed) verhoren. Quran: 40:60

Zeg: "Mijn gebed en mijn offer, mijn leven en mijn dood zijn gewijd aan Allah, de Heer der Werelden." Quran: 6: 162

Waarom ben ik nog niet getrouwd???!!!

Een vraag die voortdrijft in de gedachten van vele moslimvrouwen: Waarom ben ik nog niet getrouwd???!!!

Om jullie de waarheid te vertellen, het drijft ook voort in mij evenals in de gedachte van enkele van mijn verwante vrienden en familieleden. Zelfs als we het niet in het openbaar zeggen of het delen met een ander, vragen we het onszelf toch af. Het speelt continue in onze gedachte en vreet eraan. Bovendien proberen we onze ware gevoelens te verbergen en voor te doen alsof het oké is en het ons helemaal niks kan schelen!

Enkele van jullie denken misschien: Ik ben erg mooi (of zelfs zeer prachtig), ik ben succesvol in mijn carrière, Ik heb een sociaal karakter dat op vele geldt, ik ben zelfs religieus en vroom tot Allah.

Wat gaat er nou toch fout????

Wel, eigenlijk gaat er niks fout. Eigenlijk is dit 100% goed!
Voor degenen die de vreugde en tevredenheid van Allah zoeken, streven naar het bereiken van vroomheid en standvastigheid. Voor degenen die succesvol, sociaal en evenals mooi zijn. Geef nooit de hoop in Allah's wijsheid en keuze op.

Bid je tot Allah daadwerkelijk toegewijd en verzoek je Hem oprecht om jou een vrome echtgenoot te schenken en een toegewijde familie om de vreugde van het aanbidden tot Hem samen te delen?

x zo niet, start daar nu mee, en doe het daadwerkelijk toegewijd met vertrouwen dat Hij jouw gebeden zal beantwoorden, want Hij zei: "en als Mijn dienaren jou over Mij vragen: Fa inni qariboen (Ik ben dichtbij) ik beantwoord de gebeden van een ieder die tot Me roept wanneer hij/zij dan ook roept." Hij zei ook: ?Roep tot Mij en ik zal jouw gebeden beantwoorden.?

x Als je dit oprecht en voortdurend hebt gedaan, geef nooit de hoop op, want Hij zei: Zeg: ?O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah.?

Heb je gebeden dat Hij jou een toegewijde echtgenoot schenkt die jou steunt in het aanbidden van Allah zo waarlijk als jullie beiden kunnen en die met jou de vreugde deelt van het zoeken van Allah?s leiding?

Allah is zo Genadevol en Hij is de Alwijze van iedereen. Iedere keer wanneer je zo intens bidt en toegewijd terwijl je vertrouwt in Allah?s Kracht en Wijsheid in het beantwoorden van jouw gebeden; twijfel dan nooit dat jou gebeden misschien al beantwoord zijn!

Waarom deze vertraging dan? Waarom ben ik dan nog steeds niet getrouwd???!!!

Nou, heb je net niet gezegd dat je in Allah?s wijsheid vertrouwd? Hij bewaart het beste voor jou. Als je streeft naar een huwelijk, een ordinair huwelijk, een gemiddelde man, een zwak leven - en dat is het, dan zou je waarschijnlijk een hele lange tijd geleden kunnen trouwen. Maar echter, Allah houdt ervan en heeft de voorkeur aan het horen van jouw stem wanneer je tot Hem roept. Allah strekt zich uit voor jou, elke nacht zodat jij je uitstrekt voor Hem met gebeden. Hij test jouw geloof, geduld en vertrouwen in Zijn wil. Zul je de test passeren met een 10 of zul je (moge Allah het verbieden) een 1 krijgen?

Ben je al overtuigd?

Laten we de ?Geschiedenis" van onze voorouders lezen en onze levens overdenken.
x Herinner je Profeet Ya?qub? Kun jij je verbeelden wat zijn gevoelens waren toen hij zijn jongste zoon 'Yusuf' verloor en hij wist niet eens dat zijn kind nog in leven was?

Jaren later, verloor hij een andere zoon, naar verluidt beschuldigd van diefstal - en mijlen ver weg van hem gehouden werd. Weet je wat hij toen deed?

Hij keerde zich tot Allah en Allah is waarlijk dichtbij, Hij hoort onze diepste gedachtes en luistert naar ons verdriet. Hij zei tegen Allah: ?en ik vertrouw Allah met al mijn zaken, want waarlijk Hij is de Alwetende en Alziende.?

Kun jij je verbeelden hoe hij die woorden zei? Kun jij je zijn geloof en vertrouwen in Allah verbeelden??? Nou, het moet wel erg grooooot zijn, want Allah heeft alletwee zijn zoons teruggebracht naar hem en maakte hen overwinnelijk in hun carrières en in het Hiernamaals.

Zie je, Allahs? keus is altijd beter dan onze eigen kortzichtige inzicht. Hij ziet altijd wat het beste is voor ons.

x En de vrouw van Imran. Zij was echt een hele oude vrouw, maar ze wou een rol hebben in het leiden van de mensen van die tijd. Het enige waar ze in staat toe was, was het krijgen van een zoon! Een sterke man die de mensen aan zijn kant verzamelt en hen oproept om te werken voor Allahs' vreugde. Ze was zeer oud, maar haar geloof in Allah was buitengewoon opmerkelijk. Haar gebeden moeten oprecht toegewijd zijn en vol ware geloof.

Allah accepteerde haar gebeden en ze werd zwanger! Maar, ze kreeg een meisje! En Imraan?s vrouw was erg teleurgesteld (niet in Allah?s keuze), maar ze vreesde dat haar droom niet uit zou komen ? echter, Allah is waarlijk Alwijs en Genadevol. Dat jonge meisje dat ze had was de maagd Maryam - welke een rolmodel voor alle vrouw op de aarde is tot de Dag des Oordeels. De gebeden van Imran?s vrouw verlengde zich voor een andere generatie en Maryam kreeg een zoon ?Isa ? die de mensen verzamelde om te geloven in Allah en die nog steeds een rolmodel is voor alle mensen tot de Dag des Oordeels!

Dit zijn slechts twee voorbeelden van ware verhalen waar alle mensen over de hele wereld van weten. Er zijn miljoenen voorbeelden waar we ofwel van afweten of niet ? die de Wijsheid en Genade van Allah getuigen.

Heb dus een toegewijde intentie, geloof in jouw idee, bid toegewijd met al je aandacht, want Allah zal het beantwoorden. Als dat antwoord niet meteen komt, wees verheugd want Allah?s tijd is ALTIJD het beste.][/FONT]




[FONT="Tahoma"]"Als je intens hebt gebeden om iets en de tijd van het antwoord is uitgesteld, wanhoop niet!
Zijn antwoord naar jou toe is gegarandeerd maar op de manier die Hij kiest, niet de manier die jij kiest of wilt,
en op het moment dat Hij wilt, niet op het moment dat jij begeert."

04-04-2010, 17:59



Citaat door bolledoosboy:
0684291970



ik heb gebeld wordt niet opgenomen

04-04-2010, 18:14

Citaat door bolledoosboy:
0684291970


Citaat door wiewie:
ik heb gebeld wordt niet opgenomen

potten

04-04-2010, 18:15
Deze ken ik al, maar toch bedankt voor het delen. Djazaak Allah ghairan.

04-04-2010, 18:19



Citaat door cmicha:
Deze ken ik al, maar toch bedankt voor het delen. Djazaak Allah ghairan.



Ameen, wa iyaaki lieverd.