Bekijk volle/desktop versie : eetschema baby 7 maanden



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6

07-04-2011, 14:16

Citaat door vaasje12:


Als ik de mijne op bed leg dan slaapt hij 8 van de 10 keer zelf in. niet helemaal want ga meestal wel 1 keer terug omdat hij even neuriet en dan even zijn speen erin en klaar
Maar als hij een beetje onrustig is zing tala 3al badro 3alayna.

07-04-2011, 14:27



Citaat door thamimount_:
Als ik de mijne op bed leg dan slaapt hij 8 van de 10 keer zelf in. niet helemaal want ga meestal wel 1 keer terug omdat hij even neuriet en dan even zijn speen erin en klaar
Maar als hij een beetje onrustig is zing tala 3al badro 3alayna.


okey hou je hem dan vast en ga je met hem wiegen of zit/sta je gewoon naast zijn bedje?

07-04-2011, 14:47

Citaat door vaasje12:
okey hou je hem dan vast en ga je met hem wiegen of zit/sta je gewoon naast zijn bedje?


Wiegen doe ik heel weinig. Ik eg hem in zijn bedje, speen erin, licht uit, knuffeltje erbij en toedekken. Dan als hij rustig is loop ik weg en soms valt hij in slaap. En als hij een beetje begint te jammeren dan ga ik weer terug, speen erin een beetje zingen en dan rustig weglopen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat hij helemaa geen moeilijke momenten heeft. Dan neem ik hem mee naar de huiskamer en wacht ongeveer een 30 uur en doe het opnieuw

07-04-2011, 16:31

Citaat door thamimount_:
Wiegen doe ik heel weinig. Ik eg hem in zijn bedje, speen erin, licht uit, knuffeltje erbij en toedekken. Dan als hij rustig is loop ik weg en soms valt hij in slaap. En als hij een beetje begint te jammeren dan ga ik weer terug, speen erin een beetje zingen en dan rustig weglopen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat hij helemaa geen moeilijke momenten heeft. Dan neem ik hem mee naar de huiskamer en wacht ongeveer een 30 uur en doe het opnieuw


okey macha allah!

die van mij moet met een flesje melf of water in haar mond in slaap vallen
en als ze niet lekker is wil ze door perse mama gewiegt worden.

07-04-2011, 19:15


Heb hier zo om gelachen
Meskiena ja als je er naast werkt is het dubbel zo zwaar.

Het zijn diverse fases waar ze doorheen moeten.
2 uur laten huilen is wel heel lang. Het moet een gecontroleerde huilbui zijn en niet een hartverscheurende. Want blijkbaar heeft hij het toch echt nodig op dit moment. En als je probeert om meer overdag te geven?
Ze zeggen dat dan hun honger ook wat gestild wordt.
Heb gemerkt dat het elke dag anders is en dat je er echt geen vinger op kunt leggen. Aldoende leert men

Incha allah zal hij snel weer in zijn oude ritme komen.
De mijne kent die ritme nog helemaal niet
En de gebroken nachten breken mij ook want overdag kan ik niet even gaan liggen als hij slaapt want dan kan ik 1001 dingen doen waar ik niet aan toe kom als hij wakker is[/QUOTE]
Ja het is echt zwaar, ik moet er niet aan denken per 1 mei ga ik weer 36 uur werken en dan moet ik er niet aan denken dat hij zo elke avond/nacht gaat doen.

Weet je de afgelopen nacht gaf mijn man hem om 00.00 uur een flesje van 200ml en om 03.15 uur werd ie weer wakker en wou ie eten heb ik hem een fles van 200 ml geven en viel voor een kwartier in slaap. Om 03.30 weer huilend wakker en smakkende geluidjes maken, dus weer honger om 04.30 weer een flesje gegeven van 90 ml waarvan hij 60 ml van heeft gedronken en in slaap is gevallen.

Ik heb het geluk dat ik op dit moment maar 2 dagen werk maar het heeft wel invloed op mijn hele dag.
Hij gaat 4 dagen de hele dag naar de creche dus daar eet ie warm, fruit en krijgt zijn tussendoortjes en zijn flesje als ie thuis is dan wilt ie rond 18.30 en 19.00 uur een flesje ( 150ml) en als ie weer wakker wordt effe spelen enzo en daarna weer flesje 200 ml en dan slapen.

dat si waar ik leer elke dag meer en meer en echt waar als ie vannacht de hel nacht doorslaapt geef ik van het weekend een feestje

07-04-2011, 20:47

Citaat door miszbruidje:
Heb hier zo om gelachen
Meskiena ja als je er naast werkt is het dubbel zo zwaar.

Het zijn diverse fases waar ze doorheen moeten.
2 uur laten huilen is wel heel lang. Het moet een gecontroleerde huilbui zijn en niet een hartverscheurende. Want blijkbaar heeft hij het toch echt nodig op dit moment. En als je probeert om meer overdag te geven?
Ze zeggen dat dan hun honger ook wat gestild wordt.
Heb gemerkt dat het elke dag anders is en dat je er echt geen vinger op kunt leggen. Aldoende leert men

Incha allah zal hij snel weer in zijn oude ritme komen.
De mijne kent die ritme nog helemaal niet
En de gebroken nachten breken mij ook want overdag kan ik niet even gaan liggen als hij slaapt want dan kan ik 1001 dingen doen waar ik niet aan toe kom als hij wakker is

Ja het is echt zwaar, ik moet er niet aan denken per 1 mei ga ik weer 36 uur werken en dan moet ik er niet aan denken dat hij zo elke avond/nacht gaat doen.

Weet je de afgelopen nacht gaf mijn man hem om 00.00 uur een flesje van 200ml en om 03.15 uur werd ie weer wakker en wou ie eten heb ik hem een fles van 200 ml geven en viel voor een kwartier in slaap. Om 03.30 weer huilend wakker en smakkende geluidjes maken, dus weer honger om 04.30 weer een flesje gegeven van 90 ml waarvan hij 60 ml van heeft gedronken en in slaap is gevallen.

Ik heb het geluk dat ik op dit moment maar 2 dagen werk maar het heeft wel invloed op mijn hele dag.
Hij gaat 4 dagen de hele dag naar de creche dus daar eet ie warm, fruit en krijgt zijn tussendoortjes en zijn flesje als ie thuis is dan wilt ie rond 18.30 en 19.00 uur een flesje ( 150ml) en als ie weer wakker wordt effe spelen enzo en daarna weer flesje 200 ml en dan slapen.

dat si waar ik leer elke dag meer en meer en echt waar als ie vannacht de hel nacht doorslaapt geef ik van het weekend een feestje[/QUOTE]

Geef je hem wel pap in zijn 00.00 uur flesje?
Zo kort op elkaar een flesje willen is volgens mij wel te veel. Ik geef bv en dat is soms op aanvraag(en ook dat wil ik eigenlijk afschaffen voor de nacht). Maar een flesvoeding is makkelijker te doen zeg maar.
Ik geef in de fles van 00.00 uur 200 water, 6 lepels nachtvoeding en 5 pap lepels. Goed schudden en elke keer hopen dat hij langer blijft slapen

07-04-2011, 21:06
[COLOR="Red"]Geef je hem wel pap in zijn 00.00 uur flesje?
Zo kort op elkaar een flesje willen is volgens mij wel te veel. Ik geef bv en dat is soms op aanvraag(en ook dat wil ik eigenlijk afschaffen voor de nacht). Maar een flesvoeding is makkelijker te doen zeg maar.
Ik geef in de fles van 00.00 uur 200 water, 6 lepels nachtvoeding en 5 pap lepels. Goed schudden en elke keer hopen dat hij langer blijft slapen[/QUOTE] [/COLOR


Ja ik hem hem pap bij zijn flesje, daarom ik vind het echt vreemd weet je.
Ik geef hem wel een flesje van 200ml met 6 lepels melk en drie pap
is dat te weinig denk je??

07-04-2011, 22:10

Citaat door miszbruidje:
[COLOR="Red"]Geef je hem wel pap in zijn 00.00 uur flesje?
Zo kort op elkaar een flesje willen is volgens mij wel te veel. Ik geef bv en dat is soms op aanvraag(en ook dat wil ik eigenlijk afschaffen voor de nacht). Maar een flesvoeding is makkelijker te doen zeg maar.
Ik geef in de fles van 00.00 uur 200 water, 6 lepels nachtvoeding en 5 pap lepels. Goed schudden en elke keer hopen dat hij langer blijft slapen
[/COLOR


Ja ik hem hem pap bij zijn flesje, daarom ik vind het echt vreemd weet je.
Ik geef hem wel een flesje van 200ml met 6 lepels melk en drie pap
is dat te weinig denk je??[/QUOTE]

Durf het niet te zeggen. Deed hetzelfde bij mijn kleine en toen gaf mijn nicht mij het advies om er meer pap in te doen. En doe er nu ook echt 5 lepels in zodat het aardig dik is. Heb het gaatje van de speen ook groter gemaakt zodat het er wel makkelijk uitkomt. merk nu pas dat hij wel iets langer slaapt
Probeer het gewoon uit dan merk je het ook.
Mij leek altijd dat als je flesvoeding geeft dat het dan makkelijker is om regelmaat voor je kleine erin te krijgen dan met bv

09-04-2011, 13:42

Citaat door vaasje12:
Jaa leuk is dat hè..

En hoe ziet doe eetschema eruit?

Ben je wel al met vis begonnen en geef je t met groente?



ja ik geef 1 keer per week vis
eetschema heb ik op blz 1

11-04-2011, 18:54
yes, yes,yes mijn kleine heeft afgelopen nacht eindelijk weer eens een hele nacht doorgeslapen

12-04-2011, 15:53
he dames,

was afgelopen vrijdag met mijn baby bij de cb en kreeg een lijst met wat een baby voor vanaf 7 maanden mag eten... en er stond couscous ik dacht huh

12-04-2011, 19:18
Mijn zoontje slaapt altijd zelf, ik leg hem neer en that's it.

Hij doet ook nog 2 dutjes overdag, rond 12 uur altijd en rond 4/5 uur weer
en dan slaapt hij meestal rond 8 uur

Hij eet ook heel goed alhamdulilah Hij is nu 9220 gram en 70cm

12-04-2011, 21:59



Citaat door Nemesis030:
Mijn zoontje slaapt altijd zelf, ik leg hem neer en that's it.

Hij doet ook nog 2 dutjes overdag, rond 12 uur altijd en rond 4/5 uur weer
en dan slaapt hij meestal rond 8 uur

Hij eet ook heel goed alhamdulilah Hij is nu 9220 gram en 70cm



wat goed mascha allah!

13-04-2011, 11:52
ik hoef mijn kleine ook alleen in maar in bed te leggen, speentje in zijn mond muziekmobiel aan en dan is ie vertrokken. Soms blijft ie nog eens piepen dan ga ik weer terug praat dan niet tegen hem, kijk hem aan vanuit mijn ooghoeken en wind nogmaals de muziekmobiel aan en dan loop ik weer weg en dan slaapt ie al.

P.s. het is weer begonnen, hij staat weer snachts op voor een flesje, het is zo zwaar naast werken

13-05-2011, 14:44

Citaat door Nemesis030:
Mijn zoontje slaapt altijd zelf, ik leg hem neer en that's it.

Hij doet ook nog 2 dutjes overdag, rond 12 uur altijd en rond 4/5 uur weer
en dan slaapt hij meestal rond 8 uur

Hij eet ook heel goed alhamdulilah Hij is nu 9220 gram en 70cm


Bij hoeveel maanden d mijne is precies t zelfde en hij is 6maanden oud

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6