Bekijk volle/desktop versie : groot probleem..HULP



Pagina's : [1] 2

31-03-2010, 21:46
hoi mensen..

Mijn vriendin heeft een probleem .!! ze heeft iets gedaan wat eigenlijk niet mag (fraude)! Ze vroeg mij om raad maar ik weet er eigenlijk niet echt een goed antwoord op.. En vandaar dat ik het op deze manier doe misschien dat iemand iets weet tip etc..zodat ik haar kan helpen..!

Verhaaltje gaat als volgt: (beetje Langdradig maar goed hoop dat jullie wat kunnen begrijpen)..
Ze werd via via gevraagd door iemand die ze niet kent..om zeg maar een abbonement aan te sluiten op haar naam haar bankreknr te zetten en om een telefoon te halen. (HEt gaat dus om de telefoon) Maar ze moest een adres geven die hij haar gaf.. het gaat dus om een duur abbo! Maar de deal was zeg maar dat het geannuleerd werd die abbo en dat zou dan allemaal geregeld zijn door iemand die in een kantoor werkt. Die kan alles annuleren! En zij was dus niet de enige die dat heeft gedaan maar meerdere personen die voor hem werken! en zodat ze die duur telefoon aan hem gaff! en zij wat centjes kreeg! Dus dat was gedaan! Na 3 weken belde hij van hoe is het en kan je weer werken, en vroeg haar van en is er nog wat vanaf gegaan maar er was dus niks weg..het klopte dus..MAar ze wou dus niet en ze verzinde maar van nee ik kan niet blablabla heb geen echt tijd meer ..hij zei oke bel maar wanneer je kan.. Mohim na een weekje is er een bedragje AF van der rekeningnr..En ze belde gelijk dat meisje..en zij vond het ook vreemd, want zij zelf doet dat al heel lang en er gaat niks van haar rekening af...
Dat meisje belde hem en hij belde haar terug om te zeggen van je moet dat ene meisje bellen want er is iets verkeerds gegaan..toen belde hij mijn vriendin op.. Hij vroeg haar wat er is .. en ze legde ook uit dat er toch een bedrag van haar rekening is vanaf gegaan. hij zei van dat het dus niet de bedoeling was..Hij vroeg haar naam, geboortedatum en banknummer..hij zou haar terug bellen vorige week of deze weeek...en nu nog steeds nix van hem gehoord dus ze zit maar te wachten als een gekk..en ze denkt nu van dat ze niet gebeld word...( kortom fraude) dus zit ze nu met een probleem... ...dat meisje die hem kent zegt van hij neemt de tel niet op of de nummer doet het niet ofzo..en doet ook vreemd tegen der.. en mijn vriendin heeft hem ook proberen te bellen maar waloee..dit is nu een week geleden..!

mijn tip/advies:
Is al haar loon/rekeningen etc..op een ander rekkening zetten die ze heeft en haar huidige bankrekening helemaal leeg te maken..dan gaat er ook niks meeer vanaf!! maar mijn vraag is dus is dat wel een goed ideee.??? want als er niks op die rekening staat kunnen ze moeilijk dat bedrag afnemen en dan sturen ze een brief naar dat adres neem ik aaan toch?? want ze kennen haar officiele adres niet?? OF moet ze AANGIFTE doen??

graag als iemand kan helpen hoor ik dat graag VIA PM GRAAG

ps bla reactie reageer ik niet op
alleen als je wilt helpen/denken graag!


hartelijk dank

31-03-2010, 22:01


???? Niemand????

31-03-2010, 22:19
Het is toch heel simpel op te lossen. Dat bedrag kan ze binnen 1 maand van haar eigen rekening terughalen. Endaarna naar de bank gaan en via de bank regelen dat die man met die betreffende rekeningnr geen geld meer kan innen van haar rekening.

Althans zo heb ik het een x geregeld via de bank.

31-03-2010, 22:24

Citaat door Eyez:
Het is toch heel simpel op te lossen. Dat bedrag kan ze binnen 1 maand van haar eigen rekening terughalen. Endaarna naar de bank gaan en via de bank regelen dat die man met die betreffende rekeningnr geen geld meer kan innen van haar rekening.

Althans zo heb ik het een x geregeld via de bank.



hoe dan?? leg me uit??

het is via een t-mobile winkel he?? die haalt dat bedrag van haar rek af!!!

31-03-2010, 22:24


volgens mij is je vriendin gewoon belazerd die verhalen hoor je vaker iemand die zogenaamd bij een kantoor werk en dingen kan annuleren blabla

31-03-2010, 22:26

Citaat door dalia019:
volgens mij is je vriendin gewoon belazerd die verhalen hoor je vaker iemand die zogenaamd bij een kantoor werk en dingen kan annuleren blabla



ja maar wrm is het niet bij iemand gebeurd waarom bij haar!! en het te vertrouwen, want ze zelf kwam ze via een meisje die ze kent die dat zelf doet! snap je!

31-03-2010, 22:29

Citaat door techelhijtje:
hoe dan?? leg me uit??

het is via een t-mobile winkel he?? die haalt dat bedrag van haar rek af!!!



Via ABN, deed ik een terugboeking. Uit mijn hoofd kon dat binnen 1 maand daarna niet. Immers instanties kunnen fouten maken en teveel van je rekening afschrijven.
Dit was dus eenmalig.
Daarna vulde ik samen met de bankmedewerker een formulier in, dat ze voortaan niet nog meerdere malen bedragen automatisch van mijn rekening konden afschrijven.
Ik zat vast aan een cursuskosten.
Maar ik weet niet wat de voorwaarden van contracttekening zijn.

Maar volgens consumentenrecht mag je altijd binnen x termijn, van een koop af.
Je kan beter naar de bank gaan en/ of consumentenwinkel.
De schade zal minder erger zijn dan je denkt.

succes!

31-03-2010, 22:29

Citaat door techelhijtje:
ja maar wrm is het niet bij iemand gebeurd waarom bij haar!! en het te vertrouwen, want ze zelf kwam ze via een meisje die ze kent die dat zelf doet! snap je!


oke meid maar ik waarschuw je alleen maar 9 van de 10 x gaan die dingen zo zehma 1 iemand heeft dat ook gedaan en er geld mee verdient gaan ze andere mensen overhalen om het ook te doen ik ken mensen die dat zelf ook hebben gedaan maar als zij zeker weet dat die vriendin van dr te vertrouwen is dan moet haar probleem wel op te lossen zijn

31-03-2010, 22:38

Citaat door Eyez:
Via ABN, deed ik een terugboeking. Uit mijn hoofd kon dat binnen 1 maand daarna niet. Immers instanties kunnen fouten maken en teveel van je rekening afschrijven.
Dit was dus eenmalig.
Daarna vulde ik samen met de bankmedewerker een formulier in, dat ze voortaan niet nog meerdere malen bedragen automatisch van mijn rekening konden afschrijven.
Ik zat vast aan een cursuskosten.
Maar ik weet niet wat de voorwaarden van contracttekening zijn.

Maar volgens consumentenrecht mag je altijd binnen x termijn, van een koop af.
Je kan beter naar de bank gaan en/ of consumentenwinkel.
De schade zal minder erger zijn dan je denkt.

succes!





okeey.. ze heeft dus ING he! En ze kan gwn naar ing en zeggen dat ze die bedrag terug wil??mohim vat het niet echt? hoe kan zij een terugboeking vragen?? Maar ze heeft wel toen ze die abbo heeft aangesloten kopie gegeven van haar bankpas en rijbewijs geloof Ik ..kan dat dan nog??? gwn stop zetten.. En zij is ook nog student geen vaste baan dus ze kan ook geen dure abbo aanschaffen snap je dat is ook een bewijs.?

31-03-2010, 22:49
hmmm
volgens my is ze gewoon belazerd.
en aangifte doen is ook geen optie, want ze wou iets doen wat niet mag fraude dus.. dus beter geen aangifte doen


ookal ben je student en geen vaste baan als je abbo aangaat maakt dat niet uit je moet gewoon betalen.. heb ik van iemand gehoord..

succes.

31-03-2010, 22:49
wat zeg je toch allemaal. Gewoon geld terugboeken, en ga een bijbaan zoeken in de dirk van de broek. Boontje komt om zijn loontje

31-03-2010, 22:53

Citaat door Snoepiet:
wat zeg je toch allemaal. Gewoon geld terugboeken, en ga een bijbaan zoeken in de dirk van de broek. Boontje komt om zijn loontje



zoals ik al zei bla reactie reageeer ik niet op!
jij leest niet niet voor mezelf simme!!

31-03-2010, 22:55


Je maakt je er wel druk om dus t zal over jou gaan... zoals iemand al zei geld kun je binnen 30 dagen terugboeken, en dan is er niks aan de hand.

31-03-2010, 22:57

Citaat door techelhijtje:
okeey.. ze heeft dus ING he! En ze kan gwn naar ing en zeggen dat ze die bedrag terug wil??mohim vat het niet echt? hoe kan zij een terugboeking vragen?? Maar ze heeft wel toen ze die abbo heeft aangesloten kopie gegeven van haar bankpas en rijbewijs geloof Ik ..kan dat dan nog??? gwn stop zetten.. En zij is ook nog student geen vaste baan dus ze kan ook geen dure abbo aanschaffen snap je dat is ook een bewijs.?



Ik zou het niet weten lieve schat,

google op ING en ga naar een rechtswinkel

31-03-2010, 23:03

Citaat door Snoepiet:
Je maakt je er wel druk om dus t zal over jou gaan... zoals iemand al zei geld kun je binnen 30 dagen terugboeken, en dan is er niks aan de hand.



hahah jaa ze kan het geld terugboeken maar als ze beetje zou nadenken zou ze dat abbonnement gaan stopzetten en gewoon eerlijk voor de geld gaan werken in plaats van mensen geloven die dr makkelijk geld beloven

Pagina's : [1] 2