Bekijk volle/desktop versie : Wat ik meemaakte in de trein vandaag



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

31-03-2010, 18:16
Assalamoe alleikoem wa rahmatullaah,

Soubh'aan-Allaah, ik kan nog niet geloven wat ik vandaag meemaakte in de trein. Ik ging vanaf Den Haag HS naar Leiden voor mijn studie. Het was erg druk dus toen de trein aankwam, stond er een hele grote groep mensen te wachten om naar binnen te mogen. Er stond ook een broeder met een fiets. Hij ging voor mij naar binnen en ik liep naar boven. Er zijn wel vaker broeders (ik bedoel dus mannen waaraan aan het uiterlijk te zien lijkt dat ze praktiseren - baard, Palestina sjaal om het hoofd, broek boven de enkels/op de helft van t scheenbeen, qamis) en ik zorg altijd dat ik niet in dezelfde coupé kom als zij, en zij doen dat ook, of t gaat automatisch. Tot mijn verbazing zat ik nog maar net, toen die broeder achter mij aanliep en aan t andere kant van t gangpad ging zitten (dus best dichtbij!). De trein begon te rijden en ik keek uit het raam. Ik hoorde een stukje van een nasheed dus dacht, zijn telefoon zal misschien afgegaan zijn. Alleen daarna begon nog een hele lezing in het Arabisch, die hij dus aan het luisteren was. Het klonk als een lezing, maar er zat ook een nasheed doorheen soms. Ik probeerde het te verstaan, ik hoorde geluiden van wapens, ik hoorde de term mujihadeen vallen, er werd opgeroepen tot takbier en na een tijdje hoorde ik zelfs de naam Bin Laden vallen. In de coupé zelf was het best rustig, er zaten veel Nederlanders, dus ik vroeg me af wat die daarvan dachten en probeerde naar hen te luisteren, maar die lezing van die broeder stond te hard aan. Kort daarna zei een mevrouw voor me 'meneer, zou u die muziek zachter willen zetten'. Die broeder reageerde heel hard en agressief 'als jullie muziek willen luisteren dan moet ik dat ook aanhoren, ik doe het niet uit'. Verderop stond een jongen op en liep naar die broeder en gaf aan dat hij er ook last van had. Die broeder sprong op, liep naar de jongen toe en t leek alsof de broeder die jongen btje duwde met zn borst en zei 'en jij moet je mond houden, want anders..' De Nederlandse jongen antwoorde 'nou, wat anders'. Antwoord die broeder hard en kwaad 'dan schiet ik jou kop eraf!' Die jongen draaide zich om en liep de coupé uit, ik denk op zoek naar een conducteur. Die broeder zette die lezing nog veel harder.
Ik wist niet wat ik moest doen. Moest ik die broeder zeggen dat zijn gedrag niet kon? Maar ik was ook bang dat hij me iets aan zou doen, daar hij zou agressief was. Dus ik liep gauw naar de gang. Best veel mensen liepen ook naar de gang, en ze keken een beetje bang naar mij.
De trein stopte en ik stapte uit. Ik liep naar de fietsenstalling om mn fiets te pakken, met een droge mond en mn hart hard kloppend. Ik dacht constant aan wat ik had moeten doen.
Toen ik weer door t station liep met mn fiets, kwam ik die Nederlandse jongen tegen. Ik zei hem 'je had gelijk, goed gedaan'. Hij keek kwaad naar mij, en verward, dus ik stak nog maar mn duim omhoog, maar hij liep gauw door.

Ik ben erg in de war nu en weet niet wat ik ervan moet vinden.

31-03-2010, 18:20


Damnnnn wat walg ik van zulke gasten. Ongetwijfeld zijn er veel goede mannen met baard en al, maar je hebt er ook ongemanierde debielen bij zitten bah.

Je hebt er goed aan gedaan hoor. Hij is ziek in zijn kop die gast.

31-03-2010, 18:21
Je kan tegenwoordig beter je mond houden voordat er weer een stille tocht georganiseerd moet worden. Die zogenaamde broeder is gewoon een agressief en luidruchtig mannetje. Vast en zeker Marokkaans!

Ps. Zo zie je maar weer dat het uiterlijk niet alles zegt.

31-03-2010, 18:22
Wat een vervelende situatie voor jou zeg. Want je weet dat je met hem geassocieerd word helaas. En wat jammer dat die broeder dat op deze manier wou oplossen.
Agressiviteit en Islam hoort nou eenmaal niet bij elkaar. Maar door dit soort gedrag en nog meer gedragen van Islamtische groeperingen word iedereen nu over 1 kam geschoren. Namelijk radicale Islamitsche jongeren die worden getrokken naar de Jihad strijders kant.

31-03-2010, 18:22


Ik snap eigenlijk niet waarom je dit hier zet? Ja die broeder reageerde verkeerd. Dat hij blijkbaar dingen over de Jihad luistert is nog ineens een probleem..Zoveel doen dat..Filmpjes, Lezingen, Anasheed. Feit dat die het hard opspeelde is slecht en hoe hij handelde is zeker niet hoe de Profeet saws dat deed.

31-03-2010, 18:22
je moest niks gezegd hadden

kan het jou schelen

31-03-2010, 18:22
ja kijk weet je wat t is... eigenlijk zou je je er ni veel van moeten aantrekken
we kunnen enkel verantwoordelijk zijn over onze daden, als die gast zich zoals een debiel gedraagt en de nlers dus mede daardoor alle moslims over dezelfde kam willen scheren, so be it.
sorry ik lig daar nie wakker van, tis al erg genoeg da we onze Heer ni genoeg tevreden stellen, dan ga k me nog bezighouden met wat randdebielen doen en of denken..

31-03-2010, 18:23
ik zou ook niks hebben gezegd mischien in me broek plassen van de angst
maar niks zeggen

31-03-2010, 18:24
Ja en???
Er zat gewoon een gek bij jou in de trein, that's it!

Moeten jullie iedere scheet diejullie laten (meemaken) hier nou gaan plaatsen?

Jij met deze in de trein, die andere lid in de Xenos.
Zal ik dan ook maar vertellen wat ik heb meegemaakt????

31-03-2010, 18:24

Citaat door Rach_:
ja kijk weet je wat t is... eigenlijk zou je je er ni veel van moeten aantrekken
we kunnen enkel verantwoordelijk zijn over onze daden, als die gast zich zoals een debiel gedraagt en de nlers dus mede daardoor alle moslims over dezelfde kam willen scheren, so be it.
sorry ik lig daar nie wakker van, tis al erg genoeg da we onze Heer ni genoeg tevreden stellen, dan ga k me nog bezighouden met wat randdebielen doen en of denken..




Ik vind jou echt lief

31-03-2010, 18:25
Verder begrijp ik de essentie van dit topic niet.

Wat moeten wij nu met deze info doen?

31-03-2010, 18:26

Citaat door 196970:
ik zou ook niks hebben gezegd mischien in me broek plassen van de angst
maar niks zeggen




Hoezo angst? Omdat die een baard heeft? Er is wel vaker ruzie in de trein hou je er gewoon buiten en dan is er niks aan de hand.

31-03-2010, 18:26



Citaat door Bullit_:


Ik vind jou echt lief



hihi das keilief van u, jij bent ook een schatje

31-03-2010, 18:26
Iew, ik walg van dat soort gasten. Zogenaamd heel vroom en heilig, maar totaal geen adab. Bah!

31-03-2010, 18:27

Citaat door HoneyBee:
Wat een vervelende situatie voor jou zeg. Want je weet dat je met hem geassocieerd word helaas. En wat jammer dat die broeder dat op deze manier wou oplossen.
Agressiviteit en Islam hoort nou eenmaal niet bij elkaar. Maar door dit soort gedrag en nog meer gedragen van Islamtische groeperingen word iedereen nu over 1 kam geschoren. Namelijk radicale Islamitsche jongeren die worden getrokken naar de Jihad strijders kant.



sorry maar jij moet nodig minder naar het nos journaal kijken om vervolgens alles wat daar gezegd word klakkeloos na te praten.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10