Bekijk volle/desktop versie : Meiden van Oouarzazate/Belgie!!!!!!



31-03-2010, 16:57
Ik heb vaak van die gehaktbroodjes gegeten, bij een oude buurvrouw.

Ze zijn typish van shloe7, heerlijk gekruid enz. Mijn moeder heeft ze na proberen te maken, maar het smaakte niet zoals die ene bekende broodjes.

Is er iemand van jullie of jullie moeders die ze kan maken???

Het gaat maar om een paar stuks..

Ik ben zelf van Antwerpen!!

Ik zou jullie echt super dankbaar zijn. Bereid elke redelijke prijs te betalen!!

02-04-2010, 14:41


Jammer ik ben zelf van Amsterdam kan het ook zelf maken. zou het je gratis gegeven hebben meid

02-04-2010, 15:46
dank je wel, lieverd..

Nog meer mensen die het kunnen makenn???

02-04-2010, 19:39

Citaat door jihane16:
Jammer ik ben zelf van Amsterdam kan het ook zelf maken. zou het je gratis gegeven hebben meid


Hoe maak je ze ?


04-04-2010, 13:56



Citaat door jihane16:
Jammer ik ben zelf van Amsterdam kan het ook zelf maken. zou het je gratis gegeven hebben meid





zou je het recept hier kunnen plaatsen

09-04-2010, 21:37
ik kom je uit ouarzazat ik ook

10-04-2010, 08:35

Citaat door weddingneeds09:
Ik heb vaak van die gehaktbroodjes gegeten, bij een oude buurvrouw.

Ze zijn typish van shloe7, heerlijk gekruid enz. Mijn moeder heeft ze na proberen te maken, maar het smaakte niet zoals die ene bekende broodjes.

Is er iemand van jullie of jullie moeders die ze kan maken???

Het gaat maar om een paar stuks..

Ik ben zelf van Antwerpen!!

Ik zou jullie echt super dankbaar zijn. Bereid elke redelijke prijs te betalen!!



.....zwanger?????........

10-04-2010, 16:30
ik ken geen typische sloeuh gehakt broodjes.


bestaan die wel?

10-04-2010, 17:20
Ingeredienten:

-Gehaktvlees
-Prei
-Uien
-Peterselie/Kozber
-Paprika
-Olijfolie
-Kruiden: zout, kerrie, kerkoum, pepers en skenchbir( kijk wat jij lekker vindt om erbij toe te voegen)

-De uien, peterselie, paprika en prei doe je in een blender. Je mixt het zodat het in mooie kleine stukjes is. Daarna doe je het in een bak met gehaktvlees dr bij. Je giet er beetje olijfolie, beetje zout, kerrie, kerkoum peper en beetje skechbir bij.( een beetje bij mij is een bijna volle theelepel ) En dan meng en kneed je het allemaal zodat alle groenten en kruiden goed in het gehaktvlees zit.

-Daarna maak je het deeg. Ik gebruik hiervoor water, zout, suiker, gist en 1 ei. Je mengt het eerst allemaal. Daarna meng je het met meel en kneed je het.

-Het deeg dat je gemaakt hebt maak je kleine bolletjes van. Zodat je het gehakt er in kan doen. Je moet die bolletjes daarna wel plat maken. En zet er dan met een vork gehakt op het deeg zodat het zeg maar mooi evenwicht is. Je pakt een ander bolletje maakt die plat en zet het boven op de deeg waar je gehakt op hebt gezet. Je gaat dan de buitenkant metje vingers knijpen . Zodat het gehakt er niet uit valt. Daarna ga je weer het deeg plat maken zodat je een groot brood krijgt. Zo ga je vervolgens door met de andere.

-Je laat het effe liggen en doe je een doek dr over heen zodat het lekker warm blijft. Ik schat ongeveer zo'n 30 minuten. Daarna warm je makla op om het brood te bakken. Je kan olie of boter gebruiken zodat het niet verbrand.

PS: Ik ben niet goed in uitleggen hahaha heb me best voor jullie gedaan

11-04-2010, 23:32
Hmmmmmmmmmmmmmmmmm............

Jihane, woon je in amsterdam?

Wil je ze een keer voor me maken? Ik betaal je ervoor...

Mijn moeder woont in Amsterdam..