Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Mijn borsten doen pijn...



30-03-2010, 04:18
En ze voelen ook ineens zwaar aan.
Ik heb ook iedere x steken die heel erg pijn doen.

Wat kan de oorzaak daarvan zijn?


ps. Volgens mij zijn ze niet in de groei, want ik ben al 22.

30-03-2010, 17:36


Upp..

30-03-2010, 17:40
ik heb dat altijd een week voordat ik ongesteld moet worden. Kan dat misschien n reden zijn?

30-03-2010, 17:48
Ja, ik ben nu ongesteld.. maar vroeger had ik daar geen last van.

Ik heb dit nu al ong 3 weken...

30-03-2010, 17:49



Citaat door miss-taza:
Ja, ik ben nu ongesteld.. maar vroeger had ik daar geen last van.

Ik heb dit nu al ong 3 weken...

Is het dan niet verstandig om langs de huisarts te gaan. Allah ou 3laam wat het is.

30-03-2010, 18:12

Citaat door Marokkaanse20:
Is het dan niet verstandig om langs de huisarts te gaan. Allah ou 3laam wat het is.



Ja, ik heb ook een knobbel ik mijn linkerborst...
Ik had het laten nakijken maar volgens hen is het gewoon een vetknobbel.
Een fibroadenoom ofzoiets.
Mja ik krijg daar soms ook een hele erge steek.
Echt raar... Misschien moet ik het maar laten verwijderen.

30-03-2010, 20:07

Citaat door miss-taza:
Ja, ik heb ook een knobbel ik mijn linkerborst...
Ik had het laten nakijken maar volgens hen is het gewoon een vetknobbel.
Een fibroadenoom ofzoiets.
Mja ik krijg daar soms ook een hele erge steek.
Echt raar... Misschien moet ik het maar laten verwijderen.

ja kan beter vragen of ze een scan van kunnen maken je weet maar nooit. Maar succes ermee meid

30-03-2010, 20:24

Citaat door miss-taza:
Ja, ik heb ook een knobbel ik mijn linkerborst...
Ik had het laten nakijken maar volgens hen is het gewoon een vetknobbel.
Een fibroadenoom ofzoiets.
Mja ik krijg daar soms ook een hele erge steek.
Echt raar... Misschien moet ik het maar laten verwijderen.



je bedoelt fibroom.
als je een fibroom hebt, raad ik je aan een afspraak te maken met je huisarts. Er moet onmiddelijk een onderzoek gedaan worden om uit te sluiten dat het om een kwaadaardige knobbel gaat. Als hij weigert zou ik het niet bij laten. heb je een kind gebaard?
check je pm

30-03-2010, 22:20

Citaat door KAISER:
je bedoelt fibroom.
als je een fibroom hebt, raad ik je aan een afspraak te maken met je huisarts. Er moet onmiddelijk een onderzoek gedaan worden om uit te sluiten dat het om een kwaadaardige knobbel gaat. Als hij weigert zou ik het niet bij laten. heb je een kind gebaard?
check je pm



Nee, haha ik heb geen kind gebaard. Daar is allemaal nog geen sprake van bij mij... 3ed studenteleventje.

Maareh nee, het is volgens hen echt een fibroadenoom. Althans dat is wat ik had verstaan. Er is ook een onderzoek geweest circa 2 jaar geleden en hun hebben kunnen constateren dat het niets kwaadaardigs is.
Maar ik ben alsnog bang dat het straks wel iets kwaadaardigs wordt en dat ik er dan veelste laat achter kom, allahiefed.

Vooral omdat ik de laatste tijden toch nogal last ervan heb, vraag ik me af of het daarmee te maken heeft. En of ik het toch niet beter operatief kan verwijderen.

Wat denk jij?

31-03-2010, 23:01
Jeetje,.... Komt er in de familie borstkanker voor, of eierstokkanker? En ook op jonge leeftijd?
En is de pijn gekoppeld aan de menstruatie? Ik weet niet wat een fibroadenoom precies is en of je een vergrote kans hebt op borstkanker.

31-03-2010, 23:15

Citaat door Muslim_NL:
Jeetje,.... Komt er in de familie borstkanker voor, of eierstokkanker? En ook op jonge leeftijd?
En is de pijn gekoppeld aan de menstruatie? Ik weet niet wat een fibroadenoom precies is en of je een vergrote kans hebt op borstkanker.




Nee, borstkanker komt niet voor in de familie elhamdoulilah.

Mja, ,ik schrok er in de eerste instantie wel van.
Maar ik heb het gevoel dat het nu groter is geworden...

Maar de pijn krijg ik zo af en toe. Ik denk niet dat het gekoppeld is aan mijn menstruatie.. Maar een fibroadenoom is gewoon een niet kwaadaardig knobbeltje in de borst, schijnt dat veel vrouwen dat krijgen. Alleen bij mij is het zeker circa 4/5 cm.

31-03-2010, 23:18

Citaat door Marokkaanse20:
ja kan beter vragen of ze een scan van kunnen maken je weet maar nooit. Maar succes ermee meid



Thanks mop.
Ja, heb ik al gedaan. Ze hebben onderzoek gedaan etc. is niets ernstigs zeggen ze..
De arts zei dat als ik wil het operatief kan laten verwijderen.. Maar heb dat nooit gedaan. Ik vind operaties nogal eng.



Mja, ik ben bang dat er straks nog een knobbeltje ernaast groeit en ik er veelste laat 8er kom dat het wel iets ernstigs is. Want ik merk ook dat het groter is geworden. Pfff ik vind het al eng om eraan te voelen.. Het voelt nogal hard aan en bobbelig.

01-04-2010, 10:50


ik raad je aan om het operatief te laten verwijderen als dat mogelijk is..want zo blijft het alleen maar groeien en word de klachten alleen maar erger

lah izibek shifa

04-04-2010, 22:58
Bruidsjurk, worden die fibroadenomen groter?

05-04-2010, 13:02

Citaat door miss-taza:
Thanks mop.
Ja, heb ik al gedaan. Ze hebben onderzoek gedaan etc. is niets ernstigs zeggen ze..
De arts zei dat als ik wil het operatief kan laten verwijderen.. Maar heb dat nooit gedaan. Ik vind operaties nogal eng.



Mja, ik ben bang dat er straks nog een knobbeltje ernaast groeit en ik er veelste laat 8er kom dat het wel iets ernstigs is. Want ik merk ook dat het groter is geworden. Pfff ik vind het al eng om eraan te voelen.. Het voelt nogal hard aan en bobbelig.





Niet alle artsen hebben altijd gelijk. wat je hier verteld kan niet kloppen dat je het maar hier bij moet laten. Een collega had laatst ook een knobbeltje gevoelt en binnen een week hadden ze het al weg gehaald ondanks dat ze zeiden dat het niet kwaadaardig is. je kan er maar beter van af zijn. dan al dat stress en narigheden erom heen. (er horen geen knobbeltjes in de borsten) straks is het nog te laat.

dus meid. pak die telefoon en maak een afspraak. dat ingreep valt reuze mee. het komt incha allah helemaal goed met je.