Bekijk volle/desktop versie : 2 amerikaantjes vragen asiel..



08-07-2004, 16:01
2 amerikaantjes die niet naar Irak wilden, hebben in Canada asiel aangevraagd. De rechter zal nog een uitspraak doen...

bron rtlz

08-07-2004, 17:16


Had er lang geleden iets over gezien bij NOVA. Deserteurs kunnen in principe de doodstraf krijgen in de vs als het oorlogstijd is

zie

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=29974231&cftoken=98038101&ln=nl&fus eaction=videoaudio.details&reportage_id=2564

08-07-2004, 17:23

Citaat:
Origineel gepost door Guy
Had er lang geleden iets over gezien bij NOVA. Deserteurs kunnen in principe de doodstraf krijgen in de vs als het oorlogstijd is

zie

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=29974231&cftoken=98038101&ln=nl&fus eaction=videoaudio.details&reportage_id=2564
doodstraf??
ik heb ff de tekst geplakt van de link die je erop?maar hoe weet jij dat ze de doodstraf kunnen krijgen?
ik d8 dat ze alleen maar een gevangenisstraf kunnen krijgen maarjah who knowsss...



Amerikaanse militairen deserteren weer
Amerikaanse militairen deserteren weer uit het leger. Dat is sinds de Vietnam-oorlog niet meer voorgekomen.



Veel militairen zijn het oneens met de missie in Irak en zien geen andere uitweg meer dan te vluchten naar Canada. In de jaren zestig en zeventig deden zo'n zestigduizend Amerikaanse soldaten dat ook, omdat ze niet in de oorlog in Vietnam wilden meevechten.

08-07-2004, 17:25
soorry ik bedoelde 'de link die je erop geplakt hebt' een stukkie tekst is weggevallen

08-07-2004, 17:46



Citaat:
Origineel gepost door moppi
doodstraf??
ik heb ff de tekst geplakt van de link die je erop?maar hoe weet jij dat ze de doodstraf kunnen krijgen?
ik d8 dat ze alleen maar een gevangenisstraf kunnen krijgen maarjah who knowsss...


Amerikaanse militairen deserteren weer
Amerikaanse militairen deserteren weer uit het leger. Dat is sinds de Vietnam-oorlog niet meer voorgekomen.



Veel militairen zijn het oneens met de missie in Irak en zien geen andere uitweg meer dan te vluchten naar Canada. In de jaren zestig en zeventig deden zo'n zestigduizend Amerikaanse soldaten dat ook, omdat ze niet in de oorlog in Vietnam wilden meevechten.
ik zou zeggen kijk het filmpje op die link. Daar wordt gezegd dat de doodstraf de straf is voor desertatie in oorlogstijd in de vs.

is verder wel interessant filmpje, 2 gasten die deserteerden en naar Canada gingen komen aan het woord.

08-07-2004, 18:15

Citaat:
Origineel gepost door ZooFree
noem je dat dan oorlogstijd? ik denk dat die tijd over is
Ja, maar die gasten zijn ook nu niet nu gedeserteerd. Het is al lang geleden gebeurd, toen de vs nog wel degelijk in oorlogstijd was.

08-07-2004, 19:55

Citaat:
Origineel gepost door moppi
2 amerikaantjes die niet naar Irak wilden, hebben in Canada asiel aangevraagd. De rechter zal nog een uitspraak doen...

bron rtlz
Lullig voor ze

08-07-2004, 20:07

Citaat:
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
Lullig voor ze
ja maar ze hebben ervoor gekozen om niet te vechten..das wel knap hoor als je weet wat de conserquenties zijn..

08-07-2004, 20:10
ja daarom vind ik het ook lullig dat ze moeten 'emigreren' omdat ze niet willen vechten

08-07-2004, 20:56

Citaat:
Origineel gepost door Hamza21
Pcies, zo zie je maar weer. Zelfs de meest smerige en onrechtmatige oorlogen brengen aan beide zijden ware helden voort.
jah idd je moet echt lef hebben om dat te flikken!!
nou maar hopen voor ze dat ze in Canada toegelaten worden anders kunnen ze nog altijd van mij hier in NL komen