Bekijk volle/desktop versie : 'Nederland tapt veel telefoons af'



Pagina's : [1] 2

08-07-2004, 12:39

Uitgegeven: 8 juli 2004 08:02

AMSTERDAM - Nederland is bijna wereldkampioen in het aftappen van telefoons. Alleen in Italië worden meer telefoons afgeluisterd. Dat meldt het Algemeen Dagblad donderdag op basis van een onderzoek van het Duitse Max Planck Institut .

Per 100.000 inwoners worden er in Nederland 62 taps geplaatst, tegenover 76 in Italië. Het instituut heeft twaalf Europese en 4 niet-Europese landen vergeleken. Uit het onderzoek blijkt dat in de verenigde Staten en Groot-Brittannië veel minder telefoons worden afgeluisterd. Dat zou komen omdat die landen meer opsporingsmogelijkheden hebben.

Het Ministerie van Justitie erkent in de krant dat het middel in Nederland vaak wordt ingezet, maar weet niet precies hoe vaak. Een woordvoerder: "Wij gebruiken weer veel minder vaak zwaardere middelen, zoals huiszoekingen en infiltratie."

08-07-2004, 12:50


waar blijft onze recht op privacy

08-07-2004, 13:03

Citaat:
Origineel gepost door Carolus
Dat komt weer terug zodra alle moslim-terroristen en landverraders in de bak zitten of onthoofd zijn!
Voo het geval je het nog niet wist, NL is niet belangrijk voor terroristen, sterker nog de meeste weten niet eens van het bestaan van NL... Dus get a live please...

Ik bedoel wie moeten ze nou in NL hebben, Balkenende misschien... Ik lach mij door hier

08-07-2004, 13:12

Citaat:
Origineel gepost door Carolus
Dat komt weer terug zodra alle moslim-terroristen en landverraders in de bak zitten of onthoofd zijn!
waar slaat dit nou weer op?? en het zijn geen moslim-terroristen maar gewoon terroristen ... en vergeet niet dat BUsh de grootste terrorist is owjah sorry christelijk-terroristen

08-07-2004, 13:15



Citaat:
Origineel gepost door Raihana
[B]
Uitgegeven: 8 juli 2004 08:02

AMSTERDAM - Nederland is bijna wereldkampioen in het aftappen van telefoons. Alleen in Italië worden meer telefoons afgeluisterd. Dat meldt het Algemeen Dagblad donderdag op basis van een onderzoek van het Duitse Max Planck Institut .

Per 100.000 inwoners worden er in Nederland 62 taps geplaatst, tegenover 76 in Italië. Het instituut heeft twaalf Europese en 4 niet-Europese landen vergeleken. Uit het onderzoek blijkt dat in de verenigde Staten en Groot-Brittannië veel minder telefoons worden afgeluisterd. Dat zou komen omdat die landen meer opsporingsmogelijkheden hebben.

Het Ministerie van Justitie erkent in de krant dat het middel in Nederland vaak wordt ingezet, maar weet niet precies hoe vaak. Een woordvoerder: "Wij gebruiken weer veel minder vaak zwaardere middelen, zoals huiszoekingen en infiltratie." [/B]
ja hoord ehet op de radio ik weet nu zeker dat ik ook weleens afgeluisterd ben en ik maar denken waarom hoor ik sosm opeens nisk meervia de telefoon. alleen omdat ik vaak het woord bin laden gebruik via telefoon

08-07-2004, 13:19

Citaat:
Origineel gepost door moppi
waar slaat dit nou weer op?? en het zijn geen moslim-terroristen maar gewoon terroristen ... en vergeet niet dat BUsh de grootste terrorist is owjah sorry christelijk-terroristen
oh dat mag je niet zeggen hoor
een amerikkaan die vermoordt of ene terroristische aanslag pleegt op onschuldige mensne mag je zijn geloof niet bij betrekken, het is alleen toegestaan als hij een islamitische geloof heeft


wat is de wereld eerlijk he,lang leven de democratie, lang leven bush

08-07-2004, 13:21

Citaat:
Origineel gepost door Carolus
Dat komt weer terug zodra alle moslim-terroristen en landverraders in de bak zitten of onthoofd zijn!
leuk he om het geloof te misbruiken !!!

08-07-2004, 13:28

Citaat:
Origineel gepost door AdamX
oh dat mag je niet zeggen hoor
een amerikkaan die vermoordt of ene terroristische aanslag pleegt op onschuldige mensne mag je zijn geloof niet bij betrekken, het is alleen toegestaan als hij een islamitische geloof heeft


wat is de wereld eerlijk he,lang leven de democratie, lang leven bush
het was sarcastisch bedoelt jongeman!

08-07-2004, 13:39

Citaat:
Origineel gepost door moppi
het was sarcastisch bedoelt jongeman!
Hij bedoelt het ook zo... Lees het nog een keer anders

08-07-2004, 13:49

Citaat:
Origineel gepost door Djumanah
Voo het geval je het nog niet wist, NL is niet belangrijk voor terroristen, sterker nog de meeste weten niet eens van het bestaan van NL... Dus get a live please...

Ik bedoel wie moeten ze nou in NL hebben, Balkenende misschien... Ik lach mij door hier
Dat zou je wel eens tegen kunnen vallen, Nederland is een paradijs voor misdadigers/terroristen , bij de eerste de beste procedurefout sta je gelijk weer op straat

08-07-2004, 13:56
Waarom heeft iedereen het hier gelijk over moslims en terroristen?

08-07-2004, 13:58

Citaat:
Origineel gepost door Djumanah
Hij bedoelt het ook zo... Lees het nog een keer anders
oww sorry ik ziehet al

08-07-2004, 14:00



Citaat:
Origineel gepost door Erwin
Waarom heeft iedereen het hier gelijk over moslims en terroristen?
ja inderdaad, wat dachten jullie van dealers, telers, zwartgeld-witgeld wassers belastingdienst, maffia en weet ik veel wat nederland allemaal niet afluisterd

08-07-2004, 14:01
en dachten jullie nou dat ze op deze site niet underkuffer gaan, uitspraken neer typen en dan afwachten wat je voor andwoord geeft? om vervolgens je i.p adres even te tjekken

08-07-2004, 14:06

Citaat:
Origineel gepost door Erwin
Waarom heeft iedereen het hier gelijk over moslims en terroristen?
jah idd

Pagina's : [1] 2