Bekijk volle/desktop versie : Wat zou je doen?

28-03-2010, 16:50
Hey dames,

Stel je hebt al 4 jaar een relatie sinds je 17e
de jongen waar je van houd is nu 22 .
Je hebt heel je jeugd met hem gedeeld en het is je Soul-Mate.
Jullie plan is om te trouwen inshallah op je 23e
jullie hebben niks zitten op hetzelfde niveau.
Nog bezig met studie. En geld sparen verloopt moeilijk.
Meneer beloofd je hand te vragen als hij genoeg geld heeft gespaard.

Mevrouw vind het wel genoeg geweest en wil nu de volgende stap zetten.
Geld is niet belangrijk voor een verloving..Als het maar officieel is.

Wat zou jij doen?
Zou je w8ten op je ware liefde en hem vertrouwen op z'n woord?

Of zou je denken ik hou dit niet vol ik trouw een ander en laat mijn ware liefde gaan.?

Dit is gewoon een stelling !
Gebasseerd op veel topics die ik hier heb zien staan.

P.s. Mannen mogen natuurlijk ook reageren! Zou je haar echt trouwen of hou je haar aan het lijntje?is het een excuus?Wees duidelijk mayb worden sommige dames onder ons wakker

28-03-2010, 16:51

Waarom de haast om te trouwen dan?
Ik begrijp het probleem niet echt.

28-03-2010, 16:54

Citaat door ISSSARAH:
Waarom de haast om te trouwen dan?
Ik begrijp het probleem niet echt.

Het is een stelling meid.!

Daarom je kan makkelijk w8ten?
Als je van elkaar houd en je hem vertrouwd.
zit t wel goed.

28-03-2010, 17:06
Je hebt het denk ik over jezelf.

Je zegt wel heel erg vaak dat het maar een stelling is.

28-03-2010, 17:10

Doe wat je niet laten kan, maar geduld word beloond.

28-03-2010, 17:12
ik zou w8, wrm niet

28-03-2010, 17:14
Ik volg juist hoe het hoort..en verbaast mij dat veel meiden heel normaal vinden om relatie te hebben ook al duurt het heel lang om wat voor redenen dan ook..`TUURLIJK ZOU IK NOG WACHTEN`nee TUURLIJK niet!! neem gewoon de eerste stap, dan pas kan je het serieuze zaak noemen...en nog beters, als je de eerste stap neemt dus islamtisch gezien getrouwd maa jullie beide niks hebben dan MOETEN jullie wel sparen en hebben jullie iets om naar te streven inschallah..als je dat niet doet dan blijven jullie maar uitstellen en niet sparen..denk logisch na..

echt triest dat het nu 2010 normaal is om 10 jaar relatie te hebben ..

28-03-2010, 17:22
Geld is niet belangrijk niemand zegt dat je een verloving groot moet vieren of een bruiloft misschien wilt ie niet met je trouwen maar durft ie het niet te zeggen?

28-03-2010, 17:29
Schrijf er een boek over ofzo. Tjeeetje, Marokkanen en hun stellingen over liefdesissues.

28-03-2010, 17:34
ik zou naast mij job een bijbaantje zoeken, en goed besparen, na een jaar kunnen we dan verloven, dan nog is een jaar dan kunnen we trouwen.

28-03-2010, 17:47

Citaat door yahyaui:
ik zou naast mij job een bijbaantje zoeken, en goed besparen, na een jaar kunnen we dan verloven, dan nog is een jaar dan kunnen we trouwen.

28-03-2010, 17:47
Crap.

Verloven is niet officieel. Dat kennen we niet in de Islam.

Ik zeg: Laat 'm gaan, als het mektab is komt 'ie vast wel langs. Zo niet, dan ben je genaaid. Zie dat dan maar als een goede les.

28-03-2010, 17:48

Nee absoluut niet, als ik zie dat hij geen stap zet..denk ik DAAG ! en zoiezo zo een lange relatie, zo lang zitte liege tege parants..is gewoon niet goed.. En komt het er nog bij dat meneertje je aan het lijntje wil houden, omdat hij geen geld heeft. JA DOEI !..trouw op papieren,.een klein feestje thuis samen wonen..en dat is alles

dan maargeen bruiloft van 20.000 euro he !

28-03-2010, 17:57
Salem meid,

Heb zelf zo iets meegemaakt! ik zou duidelijkheid van hem vragen, je bent geen klein kind hij ook niet.. als hij jou ouders niet eens heeft leren kennen dan klopt er iets niet lah oua3lam ik kan het niet weten maar het zou kunnen.. begrijppie.. als je hem voorsteld om thuis te komen om ouders te leren kennen als dat nog niet het geval is.. zou dat een optie kunnen zijn.. en dan verloven en imam erbij halen (talba) dan kan je iniedergeval hallal praten en weg gaan samen... en geer inshallah elgeroe fi men yagtarouah allah!! wens je het aller beste meid!
xxx mirjam