Bekijk volle/desktop versie : Heb je vragen rond...stel ze aan mij!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

28-03-2010, 11:18
salam wa3alaykom zusters en broeders,

ik ben laatstejaars studente vroedvrouw/verloskundige incha allah.
Hierbij wil ik graag een topic openen rond zwanger worden, zwangerschap, bevallen, het seksuele leven voor de zwangerschap, tijdens de zwangerschap, en na de bevalling. Hiermee bedoel ik wanneer ben je het meest vruchtbaarste, wat kan en wat niet tijdens de zwangerschap en hoe ermee om te gaan na de bevalling. Daarbij kan je mij nog vragen stellen rond keizersnedes, borstvoeding, de rol van de vader, medicatie, enz...

Broeders mogen ook vragen stellen omdat dit niet alleen de vrouw interesseert, jullie zijn ook nuttig en belangrijk bij deze zaken!

IK hoop dan Incha Allah dat ik jullie zo bondig en zo snel mogelijk zal kunnen beantwoorden.

MOge ALlah over jullie allen waken incha allah...

ps. deze topic is ook al geopend bij jongere, islam en seksualiteit. dus daar kan je ook al een aantal vragen lezen.

28-03-2010, 17:28

Hoe raak je snel zwanger!?

Ben al 7 maanden bezig voor mn eerste. En heb de pil 2 jaar geslikt en mn menstruatie is vrij regelmatig.

28-03-2010, 17:41

Citaat door Inspiratieloos.:
Hoe raak je snel zwanger!?

Ben al 7 maanden bezig voor mn eerste. En heb de pil 2 jaar geslikt en mn menstruatie is vrij regelmatig.

de natuur zijn gang laten gaan , haha, maar je kan op de meest vruchtbaarste dagen met je man vrijen.

vb. je hebt je maandstonden voor de eerste dag op 01/04, en stelt je hebt ze 5 dagen lang, dus tot 05/04, dan ben je tussen 06/04 en 14/04 het meest vruchtbaarste, omdat je eicel dan vrijkomt uit je eierstok, van dag 15/04 tot 28/04 kan je je maandstonden weer verwachten.

er zijn ook een aantal tips waarvan niet velen op de hoogte zijn:

vb. als de vrouw een orgasme bereikt, en haar man dan penetreert, de baarmoederhals, het sperma veel sneller zal opzuigen. terwijl als ze geen orgasme heeft, dit langer in de vagina zal blijven, en de vagina is zuur, wat zorgt voor de aantasting van het sperma

je kan ook andere houdingen proberen, die ervoor zorgen dat het sperma sneller en makkelijker in de baarmoeerhals geraken

als dit alles nog niet helpt, kan je een vruchtbaarheidstest laten doen bij je gynaecoloog om te zien of alles in orde is met de kwaliteit van je eicellen de zaadcellen van je man!

veel succes

28-03-2010, 17:41
bekijk mijn topic aub

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3167509

28-03-2010, 17:42

Is een uitstrijkje verplicht

28-03-2010, 17:45

Citaat door lieve_meid1983:
bekijk mijn topic aub

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3167509

na het stoppen met de pil, moeten je hormonen terug hun oude gang herpakken waardoor ze niet goed weten wat er gebeurt haha, het kan dus idd zijn dat je wat bloedverlies hebt, en dat je 2 keer op een maand maandstonden hebt, ze moeten gewoon ff terug helder denken haha

28-03-2010, 17:46

Citaat door ZEEPAREL_24:
Is een uitstrijkje verplicht

nee dat is niet verplicht, maar is aangewezen als men vermoedens heeft op kanker of andere afwijkingen ter hoogte van de baarmoederhals of vagina

28-03-2010, 17:48

Citaat door soumaya_riffia:
nee dat is niet verplicht, maar is aangewezen als men vermoedens heeft op kanker of andere afwijkingen ter hoogte van de baarmoederhals of vagina

Allah i7fed

28-03-2010, 17:54
Heb je zelf ook al bevallingen meegemaakt? Ik ben wel benieuwd hoe dat nou is om dat van de andere kant mee te maken. Voor mij, en voor velen met mij, is het best wel heftig om zo met je benen wijd te liggen en helemaal overgeleverd te zijn aan de zorg van je verloskundige.

Bijv. sommige vrouwen verliezen ontlasting tijdens de bevalling, gillende vrouwen, vrouwen die hun man uitschelden enz.

Hoe is dat nou voor jou?

28-03-2010, 18:02

na het stoppen met de pil, moeten je hormonen terug hun oude gang herpakken waardoor ze niet goed weten wat er gebeurt haha, het kan dus idd zijn dat je wat bloedverlies hebt, en dat je 2 keer op een maand maandstonden hebt, ze moeten gewoon ff terug helder denken haha

wanneer raakt de pil definitief uit mijn lichaam en heeft die hoofdpijn er ook mee te maken?

28-03-2010, 18:07

wanneer raakt de pil definitief uit mijn lichaam en heeft die hoofdpijn er ook mee te maken?

O ja heb vandaag voor de gein Glamour-tijdschrift gelezen en er blijkt dus een pil te zijn die veel hormonen bezitten en sommige vrouwen kunnen die pil niet aan en door teveel van die stof-hormonen kunnen sommigen trombose in hunn hoofd krijgen Allah i7fed,

28-03-2010, 18:08

de natuur zijn gang laten gaan , haha, maar je kan op de meest vruchtbaarste dagen met je man vrijen.

vb. je hebt je maandstonden voor de eerste dag op 01/04, en stelt je hebt ze 5 dagen lang, dus tot 05/04, dan ben je tussen 06/04 en 14/04 het meest vruchtbaarste, omdat je eicel dan vrijkomt uit je eierstok, van dag 15/04 tot 28/04 kan je je maandstonden weer verwachten.

er zijn ook een aantal tips waarvan niet velen op de hoogte zijn:

vb. als de vrouw een orgasme bereikt, en haar man dan penetreert, de baarmoederhals, het sperma veel sneller zal opzuigen. terwijl als ze geen orgasme heeft, dit langer in de vagina zal blijven, en de vagina is zuur, wat zorgt voor de aantasting van het sperma

je kan ook andere houdingen proberen, die ervoor zorgen dat het sperma sneller en makkelijker in de baarmoeerhals geraken

als dit alles nog niet helpt, kan je een vruchtbaarheidstest laten doen bij je gynaecoloog om te zien of alles in orde is met de kwaliteit van je eicellen de zaadcellen van je man!

veel succes

Welke houdingen bedoel je als ik vragen mag?

28-03-2010, 18:12

Citaat door Oem_Moussa:
Heb je zelf ook al bevallingen meegemaakt? Ik ben wel benieuwd hoe dat nou is om dat van de andere kant mee te maken. Voor mij, en voor velen met mij, is het best wel heftig om zo met je benen wijd te liggen en helemaal overgeleverd te zijn aan de zorg van je verloskundige.

Bijv. sommige vrouwen verliezen ontlasting tijdens de bevalling, gillende vrouwen, vrouwen die hun man uitschelden enz.

Hoe is dat nou voor jou?

ja hoor ik doe zelf ook bevallingen

kijk toen ik de eerste keer een bevalling ging doen, met een vrouw die voor mij lag met open benen en stoelgang moest ik ook even schrikken haha, maar met de tijd ben ik het helemaal gewend geraakt en geloof mij, zowel voor mezef, als de verloskundigen is het de normaalste zaak van de wereld. wij zien "er" zoveel per dag haha, dus we gaan stilstaan bij die ene persoon of wat dan ook.

ja inderdaad, sommige vrouwen verliezen stoelgang, en gaan plassen tijdens het persen, maar kijk dat is de natuur en allah subhanaho heeft dat zo gemaakt, voor je het weet ben je het helemaal vergeten omdat je er een ander geschenk voor in de plaats krijgt waarvan je volop gaat genieten. en op het momen zelf heb je pijn waardoor je het echt niet kan schelen wat er daarbeneden gebeurt.

ik zie zovaak vrouwen binnekomen met hoofddoek en lange kleren, maar geloof mij bij het persen, kan niets meer hen schele haha gewoon dat kind eruit krijgen en du3aas te doen, vraag aan je man om tijdens jouw arbeid du3aas voor jou te doen!

en gillen , ja dat is van persoon tot persoon afhankelijk, er zijn er die gillen er zijn die hun man in de billen knijpen haha er zijn die persen zonder dat je het hoort, dat is een deel van je karakter.

je moet vooral je man voorbereiden, dat vind ik altijd heel belangrijk. hem goed uitleggen wat er gaat gebeuren, dat het kan zijn dat je gemeen tegen hem zal doen maar hij moet je gewoon blijven steunen en doen wat jij wil, hem nu al leren samen met jouw puffen want dat kan ook heel erg helpen tijdens de bevalling, jouw rug laten masseren tijdens de weeën.

dus ja een bevalling heeft z'n mooie kanten maar ook z'n lelijke maar zoals ik al zei, die lelijke vergeet je al snel door het kleintje dat er is bijgekomen!

ps.proficiat met je zwangerschap en veel succes!!

28-03-2010, 18:13

ja hoofdpijn kan daardoor ontstaan en dat kan een paar weken duren, is persoonsafhankelijk

28-03-2010, 18:14

Citaat door ZEEPAREL_24:
O ja heb vandaag voor de gein Glamour-tijdschrift gelezen en er blijkt dus een pil te zijn die veel hormonen bezitten en sommige vrouwen kunnen die pil niet aan en door teveel van die stof-hormonen kunnen sommigen trombose in hunn hoofd krijgen Allah i7fed,

lah ihfed..nee ik ben al 2 wkn gestopt en sinds 3dgn wat hoofdpijn..had het nooit met de pil die ik al 3jr heb geslikt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21