Bekijk volle/desktop versie : Dictatuur Venezuela arresteert eigenaar tv-zender



Pagina's : [1] 2 3

26-03-2010, 12:23
CARACAS - De eigenaar van het enig overgebleven televisiekanaal in Venezuela dat kritisch is over president Hugo Chavez is donderdag opgepakt. Guillermo Zuloaga van Globovision werd gearresteerd voor ’krenkende’ uitlatingen over de president, aldus procureur-generaal Luisa Ortega.
Ortega zei dat de autoriteiten een onderzoek doen naar uitspraken van Zuloaga op een recente bijeenkomst van de Inter-Amerikaanse Persvereniging (IAPA) op Aruba. Daar leverde hij met andere mediadirecteuren kritiek op de beperking van de vrijheid van meningsuiting in zijn land.

Zuloaga liet weten dat hij door agenten van de militaire inlichtingendienst op een vliegveld in de noordwestelijke deelstaat Falcon werd aangehouden terwijl hij op het punt stond voor een vakantie te vertrekken naar Bonaire. Enkele uren na zijn arrestatie werd Zuloaga weer vrijgelaten nadat hij van de rechter te horen had gekregen dat hij het land niet mag verlaten zolang het onderzoek loopt.

Ortega zei dat openbare aanklagers onderzoeken of Zuloaga een wet heeft overtreden die Venezolanen verbiedt ’valse informatie te verspreiden die openbare paniek veroorzaken’. Als Zuloaga schuldig wordt bevonden kan hij vijf jaar gevangenisstraf krijgen.

IAPA-president Alejandro Aguirre zei in een reactie dat de regering-Chavez met de arrestatie van Zuloaga ’handelt als een totalitaire regering, zoals Cuba’. Miguel Henrique Otero van de Venezolaanse krant El Nacional stelt dat de regering-Chavez ’meer op een traditionele dictatuur’ begint te lijken. Hij denkt dat het optreden van de regering tegen critici verhardt omdat de populariteit van Chavez tanende is. 'Ze willen de mensen zoveel angst inboezemen zodat het tegenstanders monddood maakt.'

Chavez is nog altijd de populairste politicus in Venezuela, maar door de inflatie, omvangrijke criminaliteit en schaarste aan elektriciteit is zijn populariteit onder de vijftig procent gedaald.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100326_014&subsection=2


Fuck Chavez, fuck fidel castro en al hun vieze rode vriendjes

26-03-2010, 12:35


vind het jammer dat het zo gelopen is
hij heeft veel goed gedaan voor dat land

26-03-2010, 12:47
chavez is geschift

26-03-2010, 13:42

Citaat door nomrc:
vind het jammer dat het zo gelopen is
hij heeft veel goed gedaan voor dat land


Ja dat zal wel, hitler heeft ok goeie dingen gedaan

26-03-2010, 14:08


........het begin van het (voorspelde) einde....

26-03-2010, 20:05
Hetzelfde wordt hier gedaan als je wat te vertellen hebt over de koningin of president! Van deze mensen is meestal ook bekend dat ze achter een invasie staan van de amerikanen in hun land.

Dus ik heb zeker geen medelijden met deze mensen.

26-03-2010, 20:07

Citaat door Globi:
........het begin van het (voorspelde) einde....



Denk dat Amerika of Israhel eerder aan hun einde zullen komen! Ze durven op dit moment aan Chavez te denken want ze hebben hun handen vol aan andere problemen.

26-03-2010, 20:22

Citaat door Tangerino:
Denk dat Amerika of Israhel eerder aan hun einde zullen komen! Ze durven op dit moment aan Chavez te denken want ze hebben hun handen vol aan andere problemen.


We hebben het even over dit land. Ik ben ook zeker niet pro israel...verre van. Maar daar gaat het niet om.

26-03-2010, 20:23

Citaat door Tangerino:
Denk dat Amerika of Israhel eerder aan hun einde zullen komen! Ze durven op dit moment aan Chavez te denken want ze hebben hun handen vol aan andere problemen.


En hoe en wanneer komen zij aan hun einde dan?

26-03-2010, 20:25

Citaat door Globi:
En hoe en wanneer komen zij aan hun einde dan?
Amerika als het om haar machtpositie gaat vanwege haar beleid! Net zoals alle grootmachten ooit aan hun einde zijn gekomen. Israhel zal weer herveroverd worden!

26-03-2010, 20:27

Citaat door Globi:
We hebben het even over dit land. Ik ben ook zeker niet pro israel...verre van. Maar daar gaat het niet om.
vertel maar hoe Chavez zijn machtspositie zal kwijtraken.

26-03-2010, 20:28

Citaat door Tangerino:
Amerika als het om haar machtpositie gaat vanwege haar beleid! Net zoals alle grootmachten ooit aan hun einde zijn gekomen. Israhel zal weer herveroverd worden!


Daar geloof ik niet in. Israel mag van mij hard aangepakt worden. Het gebeurt gewoon niet door de us.

Maar wie gaat het volgens jou overnemen dan? Islamitische landen doen niets.

26-03-2010, 20:30



Citaat door Tangerino:
vertel maar hoe Chavez zijn machtspositie zal kwijtraken.


Hij zoet enorm zijn best zijn macht niet kwijt te raken. De man doet verder niets. Het is een 0 met een plus. Hij zoekt back up van simpele mensen in zijn land, waar hij weinig voor doet, en vergeet dat de middenklasse belangrijk is.

26-03-2010, 20:33

Citaat door Globi:
Daar geloof ik niet in. Israel mag van mij hard aangepakt worden. Het gebeurt gewoon niet door de us.

Maar wie gaat het volgens jou overnemen dan? Islamitische landen doen niets.
Waar geloof je niet in? Een hoop mensen die het einde van israhel incalculeren. Puur vanwege haar beleid en beslissingen. De moslims zullen het uiteindelijk weer overnemen. Dat kunnen de joden zelf je nog beter vertellen dan ik al doe.

26-03-2010, 20:36

Citaat door Tangerino:
Waar geloof je niet in? Een hoop mensen die het einde van israhel incalculeren. Puur vanwege haar beleid en beslissingen. De moslims zullen het uiteindelijk weer overnemen. Dat kunnen de joden zelf je nog beter vertellen dan ik al doe.


Ik denk niet dat moslims het over gaan nemen. Het succes blijft duidelijk uit. Men bereikt niets. Al tientallen jaren.

Pagina's : [1] 2 3