Bekijk volle/desktop versie : Kind alleen buiten laten spelen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

25-03-2010, 21:03
Vanaf welke leeftijd kan dat? Had een hele discussie net met mijn dochter waarom zij niet alleen naar buiten mocht terwijl haar vriendinnetjes wel alleen buiten mogen spelen

25-03-2010, 21:11


Hoe oud is je dochtertje dan?

Hangt er vanaf in wat voor buurt je woont, wat voor mensen er wonen etc...

Maar helaas hebben we kunnen zien dat ook waarvan wij denken normale mensen, gek kunnen zijn zoals de buurman van Milly Boelen. Moeders zeiden tegen hun dochters, als er wat gebeurd, ga dan naar die buurman want hij is agent, en kijk wat hij nu heeft gedaan.

Maar ja, je kunt je kinderen niet opsluiten. Maar je kunt er wel voor zorgen dat ze veilig zijn doordat ze gaan spelen in het zicht of bij iemand die je wel vertrouwd.

25-03-2010, 21:15
Ze wordt eind juni 8 en de buurt tja vol met kinderen maar ik weet niet ben te beschermend

25-03-2010, 21:21
8 jaar vindt ik nog veeeeeeeeel te jong. als ik kinderen heb mogen ten vroegste op hun 16 alleen naar buiten.

25-03-2010, 21:23



Citaat door hayam:
8 jaar vindt ik nog veeeeeeeeel te jong. als ik kinderen heb mogen ten vroegste op hun 16 alleen naar buiten.


Ik ook en ze mag ook niet alleen onder toezicht maar zij vindt dat ze groot genoeg is om alleen naar buiten te mogen omdat haar vriendinnetjes ook alleen mogen

25-03-2010, 21:27
Ik zou haar op een 8jarige leeftijd nog niet buiten laten spelen..
Niet zonder toezicht..Mijn zoontjes laat ik ook nog niet buiten spelen..
Wel in de voortuin, dan kijk ik om de haverklap wat ze aan het doen zijn...

25-03-2010, 21:27
Ik mocht vroeger ook rond die leeftijd alleen naar buiten.
wij hebben hier achter een speeltuin waar wij dan zaten te spelen,
ik moest het wel even vragen als we ergens anders naartoe wouden gaan.

25-03-2010, 21:30

Citaat door KRULLEBOL-:
Ik mocht vroeger ook rond die leeftijd alleen naar buiten.
wij hebben hier achter een speeltuin waar wij dan zaten te spelen,
ik moest het wel even vragen als we ergens anders naartoe wouden gaan.


Ik ook speeltuin is precies tegenover waar mijn ouders wonen maar tja de tijden zijn veranderd en je hoort zoveel rare dingen

25-03-2010, 21:36
Mijn zusje is 8 en mag wel buiten spelen. Maar echt alleen in de straat. Dus wanneer me moeder uit de deur of het raam kijkt moet ze haar zien. Ze mag ook met vriendin naar de winkel in de buurt. En ja. Gair Insha allah. Onderweg naar school kan er ook vanalles gebeuren.

25-03-2010, 21:39

Citaat door hayam:
8 jaar vindt ik nog veeeeeeeeel te jong. als ik kinderen heb mogen ten vroegste op hun 16 alleen naar buiten.


Als ze 11 of 12 wordt en naar de middelbare school gaat? Ga je haar dan naar school blijven brengen?

25-03-2010, 21:39

Citaat door schatje26:
Ik ook speeltuin is precies tegenover waar mijn ouders wonen maar tja de tijden zijn veranderd en je hoort zoveel rare dingen


klopt, alles is zo veranderd je kan niemand meer vertrouwen.

anders kan je afspraken maken over waar ze wel en niet heen mag gaan, dat ze bij haar vriendinnen blijft dus niet alleen ergens heen gaat..

en als je er geen goed gevoel over hebt doe je het niet.

25-03-2010, 21:40

Citaat door hayam:
8 jaar vindt ik nog veeeeeeeeel te jong. als ik kinderen heb mogen ten vroegste op hun 16 alleen naar buiten.



ik vind 16 jaar wel erg laat.

25-03-2010, 21:41


8 jaar vind ik wel dat ze alleen naar buiten mag hoor. Stel een grens waar ze niet overheen mag en geef haar regels waar ze zich aan moet houden bijv.: tijdstip dat ze naar huis moet, met wie ze mag spelen, dat ze niet met vreemde mag praten of meemag, niks eetbaars van een vreemde aannemen zonder te vragen etc. Als je ziet dat ze zich ergens niet aan houd, dan moet je haar staffen met een tijdje niet naar buiten gaan zodat ze zich er ook echt aan gaat houden. Op een gegeven moment moet je je kind een beetje vrijheid geven, zeker met het mooie weer dat er aankomt. Is ook goed voor hun gezondheid. Tuurlijk ben je als moeder ongerust, maar als ze dicht in je buurt blijft kan er niks gebeuren inchallah.

25-03-2010, 21:43
16 jaar, doe even normaal.

Ik weet niet in wat voor wijk je woont maar ik ben opgegroeid in een kindvriendelijke buurt waar kinderen vanaf hun 5e al buiten spelen op het pleintje. Ik was denk ik 6/7 jaar dat ik hier op het pleintje speelde, wel kwamen mijn ouders steeds kijken of alles nog goed ging maar prima hoõr!

25-03-2010, 21:43
Er waren kinderen in de flat van mijn zus , ze mochten vanaf 2-3 jaar al zelfstandig buitenspelen Ze wonen aan een drukke weg.. Zieke mensen

Ik kan je geen advies geven , ik ben denk ik té beschermend

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6