Bekijk volle/desktop versie : Wat voor vlees eten jullie thuis het vaakst?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

25-03-2010, 20:27
Wij kip en lamsvlees.
Eigenlijk nooit rundvlees (wel gehakt), schapenvlees en al helemaal nooit geitenvlees.

25-03-2010, 20:28


gehakt en kipfilet.

25-03-2010, 20:30
Voornamelijk lamsvlees.

25-03-2010, 20:31
Gehakt,kipfilet en sosit.

Dit zijn de enige vleessoorten die ik kan verdragen.

25-03-2010, 20:31


bijna nooit... Eens in de zoveel tijd koop ik wat gehakt, lams of wat kipfilet..

25-03-2010, 20:31
kip, rund vooral gehakt, vis en absoluut geen schaap

25-03-2010, 20:35
kipfilet , gehakt, kotletten, kippevleugels en vis

25-03-2010, 20:38
Veel kip en als vis er ook onder valt, dan ook veel vis.

Soms ook vlees maar dan alleen gebraden of sudderlapjes. Marqah maken we alleen als er mensen komen want wij lusten het beiden niet.

Het is trouwens echt moeilijk hier om aan biologisch Halaalvlees te komen zeg. Onvoorstelbaar, volgens mij is het zelfs onmogelijk. Ik vind dat echt vreselijk. De Halaalmarkt is hier al zo goed als niet ontdekt maar ik weet echt niet wat ik mijn kind moet geven. Hij heeft nog nooit vlees gegeten.

25-03-2010, 20:42

Citaat door Sabrun_Jameel:
Veel kip en als vis er ook onder valt, dan ook veel vis.

Soms ook vlees maar dan alleen gebraden of sudderlapjes. Marqah maken we alleen als er mensen komen want wij lusten het beiden niet.

Het is trouwens echt moeilijk hier om aan biologisch Halaalvlees te komen zeg. Onvoorstelbaar, volgens mij is het zelfs onmogelijk. Ik vind dat echt vreselijk. De Halaalmarkt is hier al zo goed als niet ontdekt maar ik weet echt niet wat ik mijn kind moet geven. Hij heeft nog nooit vlees gegeten.

Hier is het ook niet overal te verkrijgen, je moet het vragen bij biologische supermarkten en/of slagers. Het keurmerk kennen ze hier wel maar ze kopen het gewoon niet vaak in, je moet er echt naar vragen.

Wij eten trouwens vooral schapenvlees/lamsvlees en kip, gehakt hebben we meestal van rund, we eten ook wel beetje rundvlees maar niet veel. Vis eten we heel weinig.

Marqah is wel lekker eens in de zoveel tijd

25-03-2010, 20:42
Ik eet vooral veel vis en schaaldieren, daarna kipfilet en dan andere delen van de kip. Ik hou niet zo val lams, gehakt of rund.

25-03-2010, 20:45

Citaat door Bent_Tetouan_:
Ik eet vooral veel vis en schaaldieren, daarna kipfilet en dan andere delen van de kip. Ik hou niet zo val lams, gehakt of rund.

schaaldieren ik durf dat niet eens te eten
Ik weet dat vis gezond is en dat we dat vaker moeten eten, maar verder dan kibbeling kom ik niet. kibbeling is trouwens lekker met knoflooksaus

25-03-2010, 20:45

Citaat door Sabrun_Jameel:
Veel kip en als vis er ook onder valt, dan ook veel vis.

Soms ook vlees maar dan alleen gebraden of sudderlapjes. Marqah maken we alleen als er mensen komen want wij lusten het beiden niet.

Het is trouwens echt moeilijk hier om aan biologisch Halaalvlees te komen zeg. Onvoorstelbaar, volgens mij is het zelfs onmogelijk. Ik vind dat echt vreselijk. De Halaalmarkt is hier al zo goed als niet ontdekt maar ik weet echt niet wat ik mijn kind moet geven. Hij heeft nog nooit vlees gegeten.

Wat goed dat jullie biologisch vlees eten! Ik had inderdaad al eens gehoord dat er moslims zijn die geen vlees eten in Europa omdat al het slachtvee (behalve dus het biologische vee) hier een rotleven achter de rug heeft en dus niet halal is.

25-03-2010, 20:46



Citaat door Mimiedias12:
bijna nooit... Eens in de zoveel tijd koop ik wat gehakt, lams of wat kipfilet..

Jullie houden niet zo van vlees?

25-03-2010, 20:47
wij eten meer kip en gehakt en veel vis, ik eet 1x in de zoveel tijd lams of schaapvlees..

25-03-2010, 20:48
Eten Marokkanen eigenlijk geitenvlees? Sorry for asking.

Pagina's : [1] 2 3 4 5