Bekijk volle/desktop versie : Schizofrenie?



25-03-2010, 16:39





´ Je bent een monster, hoor je me?!’ Zei Ayoub schreeuwend en hij hield de roze vaas die 5 minuten geleden op het aanrecht stond stevig in zijn hand. Maysa keek hem met tranende ogen aan en probeerde hem te kalmeren. ‘ Ayoub laat haar gaan, verman je.’ Zei ze zo voorzichtig mogelijk en hij draaide zich naar haar om. ‘ Hoe kan ik haar laten gaan? Ze heeft me ten schande gezet! Ze heeft mijn eer aangetast. Maar deze drol naast me wil dat maar niet begrijpen en dat irriteert mij!’ Zei hij, terwijl hij zijn woede probeerde te verbergen.

De vaas die hij stevig in zijn hand hield liet hij vallen en het viel in duizend stukjes. Asia die op de grond lag keek ontspannen voor zich uit en de kalmte die ze uitstraalde was verbazingwekkend. Het kon haar geen malle moer schelen, alles kon de pot op. Ze mochten denken en doen wat ze wilden. Het enige was zij wenste was met rust gelaten worden, want zij had niemand onrecht aangedaan. Zelfs niet in de kleinste zin. Ze keek naar de roze scherven op de grond en probeerde de vaas weer in elkaar te zetten. Ze had eerlijk gezegd wel zin in een puzzel, lekker ontspannend.

Ayoub keek haar woedend aan en kon het niet hebben dat ze er zo kalm bij lag. Hoe durfde ze, het was gewoonweg zijn eigen vrouw die hem had gekleineerd. Hij hield zijn tranen in bedwang en wist zich geen raad. Ze was dit keer te ver gegaan. Ze had zijn eer aangetast en bovendien had ze geen greintje medelijden. Hij probeerde tot zinnen te komen, maar zijn verstand liet hem in de steek en zijn emoties namen het over. De vaas die inmiddels door Asia in elkaar was gezet schopte Ayoub nogmaals kapot en hij raapte haar van de grond. Hij keek in haar grote bruine ogen die absoluut geen angst vertoond en hield haar stevig vast bij haar, haar.

‘ Waarom?! Vertel me waarom?’ Zei hij sissend en ze haalde diep adem. Ze keek hem verveeld aan en begon te neuriën. ‘ Mijnnn hoed die heeft 4 deuken hmmmm vier deuken heeft mijn hoed hmmm’ Ayoub kon zijn oren niet geloven en probeerde zijn woede in bedwang te houden. ‘ Asia dit is geen spelletje! Geef antwoord op mijn vraag.’ Asia keek hem nogmaals verveeld aan en beet op haar onderlip. ‘ Wie is Asia? Welke vraag? Waar is mama? Ik wil naar huiiiiiiiiiiiiiis! Mama!!!!!!!!!’ Zei Asia en ze begon wild heen en weer te slaan. Ayoub deinsde achterover en keek haar met grote ogen aan. Maysa die nog steeds achter Ayoub stond probeerde contact te maken met Asia, maar die was duidelijk in een andere wereld. Asia sprong op de ene bank naar de andere en genoot met volle teugen van haar avontuur. Ze liet zich nogmaals op de grond vallen en wees naar Ayoub. ‘ Jij!’ Zei ze commanderend en Ayoub keek haar vragend aan. ‘ Jij! Jij! JIJ! Jij bent vuil! Vies, achterbaks en achterlijk!’ Ayoub kon zijn oren niet geloven en liep op haar af. Nogmaals wees ze in de richting waar hij eerst stond. ‘ Jij! Jij! JIJ! Jij bent lelijk, afschuwelijk en afstotend’ Zei ze nu bijna schreeuwend. Ayoub wist niet tegen wie ze het had, want ze keek hem niet aan. Ze wees op de plek waar hij stond en daar stond nu niemand. ‘ Tegen wie heb je het Asia?’ Zei hij hard en ze keek hem glimlachend aan. ‘ Tegen hem, Bilal.’ Zei ze wijzend naar de lege plaats.

25-03-2010, 16:46


Waooow, super begin ga gauw verder

25-03-2010, 20:39
mooii begin.

Ga gauw verder!