Bekijk volle/desktop versie : Niet te missen voor je kindje.....



18-04-2010, 01:05

Citaat door riffiaa20:
Ooh oke, zo in het ziekenhuis bedoel ah joh die stuur ik wel een geboortekaartje Weet je al wat je krijgt of is dat een geheim?


ja, een meisje (had het al een paar pagina's ervoor al gepost)
het is geen geheim, alleen voor de familie van mijn man (schoonmoeder weet ook wat het wordt, de rest niet) zij vertellen mij ook nooit iets:

mijn familie weet natuurlijk ook al wat het gaat worden

ik heb nu al twee dagen pijn in mijn schaamstreek, volgens mij ligt de baby in stuit en zit ze daar met haar voetjes tegen te schoppen! kan soms echt pijn doen, en soms denk ik dat er elk moment een voetje uit m'n vagina kan tevoorschijn komen, zo hard zit ze te schoppen, echt vervelend

18-04-2010, 01:53



Citaat door imanexxx:
hahaha vreemde ervaring hé

ik ben bijna 30 weken zwanger, uitgerekend op 26 juni inshaAllah.

vertel eens wat jij allemaal al hebt gekocht/niet gekocht en ook vanwaar...als je het niet erg vind, ik vind het leuk om te horen

ps: hoe ervaar jij je zwangerschap want ik lees dat het ook jou eerste kind is.


hihihihi een week na mij, allah ikemel blghier.

Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn hoewel ik het in het begin allemaal wel erg eng vond. Ik heb wel veel kwaaltjes maar dat neem ik maar op de koop toe, tenslotte krijg ik er iets wonderlijk moois voor terug inshallah.

Eigenlijk heb ik alles gekocht wat op de uitzetlijst staat die op de site van babydump gepubliceerd is, behalve de kinderwagen, maxicosi en wiegje.
Oh trouwens ik heb ook nog geen moltons en hoeslakens voor de ledikant. Dit omdat ik nog twijfel of ik het aerosleep systeem ga aanschaffen of niet. Ik ben erg gevoelig voor verkooppraatjers waarin het woord "veiliger" voorkomt. Iets zegt me nuchter te blijven en niet in alle praatjes te trappen. Dus ik weet het gewoon nog niet. Tips zijn van harte welkom.

Ik heb eerst heel veel inspiratie opgedaan via verschillende sites (ook m.nl) en ben daarna de spullen wezen aangeschaffen bij: Hema, Kruidvat, Prenatal, Babydump, Baby en Tiener en Babydeals. Ik heb ook al heel veel gekregen van familie, schoonfamilie, vriendinnen en collega's. Heb verschillende babyshowers gehad. Dat scheelt in de aanschaf.
De buggy/wieg en maxicosi haal ik bij babydump. Ik zit te denken aan de bugaboo.

Sorry voor de lap tekst maar geloof wel dat dit voldoende antwoord is op je vraag.
btw, hoe kijk jij tegen de aanstaande bevalling aan?

18-04-2010, 01:55

Citaat door Kaukie:
Apart!!

Nooit geprobeerd!Ben ook 31 weken en een dagje na jou uitgerekend


mabrouk Kaukie, allah i kemel blghier.

18-04-2010, 02:03

Citaat door innoe:
Ameen wa iyyaki. Mabrouk en welkom ! Laat je wat vaker horen, want hoe meer vrouwen vertellen hoe beter.

Ik heb geen voormelk, had het al geprobeerd. Maar niet iedereen heeft dat en dat zegt ook niets over de melkproductie na de bevalling, gelukkig.

Ik wil in mijn 30ste week alle kleertjes gestreken hebben en de babykamer ingericht hebben. Hij staat nu vol met dozen onuitgepakte spullen. De kamer zelf is wel al helemaal af gelukkig.

Ik ben trouwens 13 juli uitgerekend. 2 en 1/2 week na jullie.


Wat lief! Ook een zomerkindje, allah i sehel 3lieck.

Wat de productie van melk betreft gaat het niet om wat er nu uitkomt maar wanneer het baby'tje er is. Dan mag het stromen beginnen om onze baby'tjes een verzadigd gevoel te schenken inshallah.

Wat de kamer en andere zaken betreft, bravo! Je bent er lekker vroeg bij. Zo kan je lekker relaxt genieten van de laatste weken van je zwangerschap

18-04-2010, 02:07



Citaat door riffiaa20:
Welkom welkom

Ik ben 18-06-2010 uitgerekend Insh Allah , dus wij zijn even ver...


Bedankt Riffiaa20,
Wie weet bevallen we wel op dezelfde dag.
Leuk om elkaar op dit forum op de hoogte te houden!
In ieder geval wens ik je nog een prettige zwangerschap toe en lwakfa sahla inshallah.

18-04-2010, 18:51

Citaat door noumidia9:
hihihihi een week na mij, allah ikemel blghier.

Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn hoewel ik het in het begin allemaal wel erg eng vond. Ik heb wel veel kwaaltjes maar dat neem ik maar op de koop toe, tenslotte krijg ik er iets wonderlijk moois voor terug inshallah.

Eigenlijk heb ik alles gekocht wat op de uitzetlijst staat die op de site van babydump gepubliceerd is, behalve de kinderwagen, maxicosi en wiegje.
Oh trouwens ik heb ook nog geen moltons en hoeslakens voor de ledikant. Dit omdat ik nog twijfel of ik het aerosleep systeem ga aanschaffen of niet. Ik ben erg gevoelig voor verkooppraatjers waarin het woord "veiliger" voorkomt. Iets zegt me nuchter te blijven en niet in alle praatjes te trappen. Dus ik weet het gewoon nog niet. Tips zijn van harte welkom.

Ik heb eerst heel veel inspiratie opgedaan via verschillende sites (ook m.nl) en ben daarna de spullen wezen aangeschaffen bij: Hema, Kruidvat, Prenatal, Babydump, Baby en Tiener en Babydeals. Ik heb ook al heel veel gekregen van familie, schoonfamilie, vriendinnen en collega's. Heb verschillende babyshowers gehad. Dat scheelt in de aanschaf.
De buggy/wieg en maxicosi haal ik bij babydump. Ik zit te denken aan de bugaboo.

Sorry voor de lap tekst maar geloof wel dat dit voldoende antwoord is op je vraag.
btw, hoe kijk jij tegen de aanstaande bevalling aan?


het is een inderdaad een hele lap tekst, maar ik heb ze met plezier gelezen!
besaha met de spulletjes die je al hebt gekocht!
wat betreft het woord veiliger in reclame, ik denk dat alle toekomstige mama's dat wel hebben, je wilt natuurlijk het beste voor je kindje...
ik ben heel bang voor de bevalling ik hoop echt dat ik op de natuurlijke manier kan bevallen en ik wens voor jullie aanstaande mama's hetzelfde toe!
Allah i sehel 3liekoem!
weet je al wat je gaat krijgen? of is dat een verassing?

18-04-2010, 22:08

Citaat door imanexxx:
het is een inderdaad een hele lap tekst, maar ik heb ze met plezier gelezen!
besaha met de spulletjes die je al hebt gekocht!
wat betreft het woord veiliger in reclame, ik denk dat alle toekomstige mama's dat wel hebben, je wilt natuurlijk het beste voor je kindje...
ik ben heel bang voor de bevalling ik hoop echt dat ik op de natuurlijke manier kan bevallen en ik wens voor jullie aanstaande mama's hetzelfde toe!
Allah i sehel 3liekoem!
weet je al wat je gaat krijgen? of is dat een verassing?

ik weet het inderdaad al en is geen verassing. ik wil het graag delen. inshallah een meisje.
voor de bevalling ben ik gek genoeg niet zo angstig meer. Ik heb zoiets hoe erg het ook is, het gaat ook weer voorbij. Vertrouw op allah ta3alla en de oerkracht die jou als vrouw door allah geschonken is. Ik zie onze moeders als een bewonderenswaardig voorbeeld. Mijn moeder heeft tbarkellah 7 kinderen ter wereld gebracht en de meeste onder barre omstandigheden en zonder medische hulp en dat is allemaal goedgekomen.

Moet jij nog veel aanschaffen en doen imane?

18-04-2010, 22:52
Imane wat betreft Aerosleep, die hoeslakens etc. is echt niet nodig. Had ik ook maar heb het gelijk doorverkocht. Die dingen zijn duur. Heb van Aerosleep enkel de zijligkussen, die vond ik wél enorm handig bij mijn zoontje.

18-04-2010, 23:08

Citaat door Mommy2:
Imane wat betreft Aerosleep, die hoeslakens etc. is echt niet nodig. Had ik ook maar heb het gelijk doorverkocht. Die dingen zijn duur. Heb van Aerosleep enkel de zijligkussen, die vond ik wél enorm handig bij mijn zoontje.

de vertwijfeling over de aerosleep was van mij niet van imane. Kan je mij adviseren wat ik allemaal moet aanschaffen voor het ledikant (matrasje) en wat voor materialen het geschiktst zijn?
alvast bedankt.

18-04-2010, 23:12

Citaat door noumidia9:
de vertwijfeling over de aerosleep was van mij niet van imane. Kan je mij adviseren wat ik allemaal moet aanschaffen voor het ledikant (matrasje) en wat voor materialen het geschiktst zijn?
alvast bedankt.

Ah oke.

Voor ledikant heb ik gewoon een matrasbeschermer en hoeslakens hoor. Bedomranding heb ik niet aangeschaft omdat ik ze eng vond.

Ik gebruikte geen deken maar een slaapzak en die zijligkussen dus. Als het té koud was dan wel nog een dekentje erover die je strak onder de matras aanspant. Dat is het eigenlijk.

19-04-2010, 01:05
Dames wie heeft ervaring met de Snoozzz Slaapwikkel:

Wat is de Snoozzz?
De Snoozzz is een veilige slaapwikkel, die je kindje geborgenheid geeft en het risico beperkt op een afgeplat hoofdje, buikslapen, het wegglijden onder beddengoed of nachtelijke klimpartijen uit bed. Je baby slaapt veilig en comfortabel op zijn rug of zij, zonder dat hij wordt beperkt in zijn bewegingsvrijheid.


19-04-2010, 09:23

Citaat door MyMy:
Dames wie heeft ervaring met de Snoozzz Slaapwikkel:

Wat is de Snoozzz?
De Snoozzz is een veilige slaapwikkel, die je kindje geborgenheid geeft en het risico beperkt op een afgeplat hoofdje, buikslapen, het wegglijden onder beddengoed of nachtelijke klimpartijen uit bed. Je baby slaapt veilig en comfortabel op zijn rug of zij, zonder dat hij wordt beperkt in zijn bewegingsvrijheid.




dat zou ik niet gauw kopen.

je kindje kan zich dan helemaal niet bewegen. ls het daar behoefte aan heeft.

19-04-2010, 10:20


trap niet in de verkooppraatjes vooral wat betreft bedje, aerosleep en al die andere dingen. Zelf had ik zulke gedachtes ook in het begin achteraf gezien helemaal nergens voor nodig. Bismi Allah zeggen als je kindje in bedje legt, zorgen dat alles altijd gewassen en schoon is en alles komt goed. Ik las toen der tijd veel over wiegen dood vooral bij hollanders maar sorry hoor hoe ik wel zie hoe ze honden toe laten bij hun baby's en onhygenie vind je het gek!

Een tip heb ik wel waar ik spijt van heb en niet gedaan is mijn matras beschermen met meer dan alleen een molton want mijn dochtertje gaf veel over en nu wat groter door ziek zijn enzv en haar matrasje kan ik echt weggooien. Volgend keer zal ik hier zeker aan denken

19-04-2010, 11:13

Citaat door Mommy2:
Ah oke.

Voor ledikant heb ik gewoon een matrasbeschermer en hoeslakens hoor. Bedomranding heb ik niet aangeschaft omdat ik ze eng vond.

Ik gebruikte geen deken maar een slaapzak en die zijligkussen dus. Als het té koud was dan wel nog een dekentje erover die je strak onder de matras aanspant. Dat is het eigenlijk.

Mommy2,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik ben een stuk wijzer geworden. Ik ga het ook zo doen. Mijn man vond al dat ik overtrokken reageer op alle verkooppraatjes.

19-04-2010, 11:19

Citaat door MyMy:
Dames wie heeft ervaring met de Snoozzz Slaapwikkel:

Wat is de Snoozzz?
De Snoozzz is een veilige slaapwikkel, die je kindje geborgenheid geeft en het risico beperkt op een afgeplat hoofdje, buikslapen, het wegglijden onder beddengoed of nachtelijke klimpartijen uit bed. Je baby slaapt veilig en comfortabel op zijn rug of zij, zonder dat hij wordt beperkt in zijn bewegingsvrijheid.



Ik zou eerder een zijliggingskussen doen en alleen als je bemerkt dat je kindje een voorkeurshouding aanneemt. Dit lijkt me niet comfortabel omdat je hem helemaal vastsnoert. Doet me een beetje denken aan het gevangenschap.
Maar misschien dat de moeders met meer ervaring je beter kunnen adviseren.
Ma ikoen irelgier inshallah.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154