Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met kinderen moet kunnen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

23-03-2010, 19:27
Duizenden vrouwen zijn gisteren in Jemen de straat opgegaan om te protesteren tegen een wetsvoorstel om trouwen met meisjes onder de zeventien jaar te verbieden. De demonstranten hielden borden omhoog met daarop de teksten: 'Verbied niet wat Allah toestaat' en 'Stop met het schenden van de shariawetgeving'.

De moslima's kwamen in rijen bussen hoofdstad Sanaa binnen en verzamelden zich buiten het parlement. Het protest werd volgens persbureau AFP georganiseerd door imams die niets in het wetsvoorstel zien. Een groep mensenrechtenactivisten was gekomen voor een tegendemonstratie, maar die vrouwen besloten zich terug te trekken toen zij zagen dat ze met minder mensen waren gekomen.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/03/trouwen_met_kinderen_moet_kunn.html

23-03-2010, 19:30


In Marokko is in 2003 de minimumleeftijd om te mogen trouwen verhoogd van 15 naar 18 jaar.

Dus die leeftijd ligt daar thans hoger dan in Nederland.
In Nederland is het onder bepaalde omstandigheden mogelijk om te trouwen met 16 of 17 jaar.

http://www.cmo.nl/pjb/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemi d=117

Maar hoe zit het bij de Joodse gemeenschap?
• Een Jood mag een drie jaar en een dag oud meisje trouwen - Sanhedrin 55b.

• Een Jood mag seks hebben met een kind,
zolang als het kind jonger is dan negen jaar oud. - Sanhedrin 54b.

• "Als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje,
is het niets" - Kethuboth 11b.

23-03-2010, 19:34
er was tog eens nederlandse pedofiele partij???

23-03-2010, 19:44
In vroegere tijden waren huwelijken tussen bejaarden en kinderen heel normaal.

Je moet eigenlijk aan die mensen vragen waarom ze met elkaar willen trouwen (van elkaar houden is niet genoeg).

Als het is om legitiem seks te hebben moet zo een huwelijk verboden worden.

Juist in de feodale tijd waren dit soort huwelijken voornamelijk om het erfgoed veilig te stellen of om het koninkrijk sterker en groter te maken. DAT zijn goede argumenten!

Verder ken ik geen goede argumenten. Verbieden dus.

23-03-2010, 19:46


Ik vind meisjes vanaf 13-15 al geen kinderen meer. Dus beetje achterlijke om die leeftijd te gaan verhogen.

Een meisje van onder de 12 die met barbiepoppen speelt zijn nog kinderen.

23-03-2010, 19:47

Citaat door Moose...:
Maar hoe zit het bij de Joodse gemeenschap?
• Een Jood mag een drie jaar en een dag oud meisje trouwen - Sanhedrin 55b.


Klets niet, de burgerlijke stand ziet je aankomen.

23-03-2010, 19:48

Citaat door Ave_Shaitan:
Ik vind meisjes vanaf 13-15 al geen kinderen meer.


Zelf geen dochters zeker?

23-03-2010, 19:50

Citaat door Ave_Shaitan:
Ik vind meisjes vanaf 13-15 al geen kinderen meer. Dus beetje achterlijke om die leeftijd te gaan verhogen.

Een meisje van onder de 12 die met barbiepoppen speelt zijn nog kinderen.

Er zijn inderdaad meisjes van 13 jaar die al behoorlijk volwassen overkomen, maar er zijn ook nog meisjes van 15 jaar die volkomen achterlijk kinderlijk zijn.

Het is ook heel vaak zo dat die meisjes niet willen trouwen maar dat ze gedwongen worden.

Een wet die meisjes verbiedt te trouwen onder de 18 voorkomt dat. Dan kunnen ze altijd nog verliefd zijn en zelfs seks hebben.

Maar voor een huwelijk moet niet alleen je lichaam volwassen zijn maar vooral je verstand.

23-03-2010, 19:52

Citaat door mrmpf:
Zelf geen dochters zeker?

Nee, heb geen dochters. En jij?

Maar zeg eerlijk.

23-03-2010, 19:53

Citaat door TatTwamAsi:
Er zijn inderdaad meisjes van 13 jaar die al behoorlijk volwassen overkomen, maar er zijn ook nog meisjes van 15 jaar die volkomen achterlijk kinderlijk zijn.

Het is ook heel vaak zo dat die meisjes niet willen trouwen maar dat ze gedwongen worden.

Een wet die meisjes verbiedt te trouwen onder de 18 voorkomt dat. Dan kunnen ze altijd nog verliefd zijn en zelfs seks hebben.

Maar voor een huwelijk moet niet alleen je lichaam volwassen zijn maar vooral je verstand.

Dat is zo. Daar ben ik met je eens.

23-03-2010, 19:54

Citaat door Ave_Shaitan:
Nee, en jij zeker wel? Want vaders willen altijd dat hun dochters hun kleine dochters blijven.

Kijk eens naar een meisje van 15. Ga me niet vertellen dat het nog een klein kind is. Meisjes zijn al rond hun 13de volwassen.

De joden vieren ook wanneer een meisje 13 jaar is geworden, de bat mitswa. Omdat ze volwassen is geworden.



ongesteld zijn is niet volwassen zijn
meisjes van 13 en 15 zijn niet bedoeld om te neuqen en al helemaal niet om kindertjes groot te brengen ... veel te jong voor het huwelijk dus
alleen pedo's of onopgeleide dodo's uit achtergebleven gebied die alles geloven wat een pedo vermomd als imam zegt kunnen claimen dat meisjes op die leeftijd wel klaar zijn voor het huwelijk

23-03-2010, 19:58

Citaat door Anne33:
ongesteld zijn is niet volwassen zijn
meisjes van 13 en 15 zijn niet bedoeld om te neuqen en al helemaal niet om kindertjes groot te brengen ... veel te jong voor het huwelijk dus
alleen pedo's of onopgeleide dodo's uit achtergebleven gebied die alles geloven wat een pedo vermomd als imam zegt kunnen claimen dat meisjes op die leeftijd wel klaar zijn voor het huwelijk

Een pedo is iemand die toch seksueel gevoelens heeft voor kinderen onder de 12 jaar?

En volgens mij is het volgens de wetenschap zo dat een meisjes het beste een kind kan nemen wanneer ze nog jong is toch.

Ik ben zelf 22 jaar en ik heb meisjes van 15 gezien waarvan ik dacht, damn ze is echt super knap en die heb ik ook ouder geschat.

23-03-2010, 20:00



Citaat door Ave_Shaitan:
Nee, heb geen dochters. En jij?

Maar zeg eerlijk.

Dat klopt. Joden en Moslims zijn geen haar beter.

Ze haten elkaar tot in de dood maar ze lijken op elkaar als 2 druppels water. Religieuze kleding, vrouwenonderdrukking, synagoge / moskee, kosjer / halal, relifanatisme, jongetjes zijn prinsjes, onrealistische verering van de Heilige Boeken, haat jegens andersdenkenden, onvoorwaardelijk geloof in een hiernamaals (Hel / Hemel / Paradijs), de Dag des Oordeels, de Mahdi, enz. enz.

Voor een atheïst (zoals ik) is het een lachwekkende vertoning dat mensen die ZO ONTZETTEND hetzelfde zijn elkaar ZO kunnen haten (en dat al zo'n 1500 jaar).

23-03-2010, 20:02

Citaat door Ave_Shaitan:
Een pedo is iemand die toch seksueel gevoelens heeft voor kinderen onder de 12 jaar?

En volgens mij is het volgens de wetenschap zo dat een meisjes het beste een kind kan nemen wanneer ze nog jong is toch.

Ik ben zelf 22 jaar en ik heb meisjes van 15 gezien waarvan ik dacht, damn ze is echt super knap en die heb ik ook ouder geschat.



jonge vrouwen of jonge meisjes zijn een heel verschil
meisjes van 15 zijn fysiek niet klaar om kinderen te krijgen
ongesteld zijn maakt je niet volwassen of klaar om kinderen te krijgen ... het maakt het slechts mogelijk
en als jij 22 bent en zo kijkt naar meisjes van 15 dan ben je goed ziek
pubers zijn nog altijd kinderen en geen volwassenen

23-03-2010, 20:05

Citaat door Anne33:
ongesteld zijn is niet volwassen zijn
meisjes van 13 en 15 zijn niet bedoeld om te neuqen en al helemaal niet om kindertjes groot te brengen ... veel te jong voor het huwelijk dus
alleen pedo's of onopgeleide dodo's uit achtergebleven gebied die alles geloven wat een pedo vermomd als imam zegt kunnen claimen dat meisjes op die leeftijd wel klaar zijn voor het huwelijk


Maar 't gebeurt wel. Is niet de uitzondering maar de norm geworden hier in Nederland.En de ouders (Nederlandse) hebben er vaak geen moeite mee.
Vraag het maar aan TatkwamAsie .Zijn dochters deden het al op hun 14ste.

Pagina's : [1] 2 3 4 5