Bekijk volle/desktop versie : Studie Hogere Juridische Opleiding (Rechten) HBO



22-03-2010, 23:53
Wat zijn de baan kansen na je afstuderen?
Want ik wil namelijk deze opleiding volgen

23-03-2010, 00:01


Ik heb me al ingeschreven voor die opleiding, alleen is de banenkans wel matig aangezien het nog een vrij nieuwe opleiding is.

Hier staat meer informatie op.

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/recht-en-bestuur/rechten

23-03-2010, 00:12
Met SJD heb je meer kans denk ik

23-03-2010, 00:20
Het is ongeveer hetzelfde denk ik.
Ik zat ook te twijfelen om dat te doen.
Maar met HBO-rechten heb je meer te maken met het recht
SJD is meer een sociale opleiding, maar veel banen kun je met beide opleidingen krijgen.

In de sociale sector hebben ze altijd wel mensen nodig, vandaar dat de kans daar groter is denk ik en je kan eigenlijk overal aan de slag.

Aangezien ik nog aan de Universiteit wil studeren Insha'Allah, gaat mijn voorkeur toch uit naar HBO-rechten.

23-03-2010, 03:21


mijn broer heeft dat afgerond, hij is nu docent hbo rechten. j.wattstraat

23-03-2010, 06:53
Zal ik je een naseeha (islamitisch advies) volgens de sharia (qoraan en hadith) geven...
jij mag er zelf mee bepalen wat je er mee zal doen.....ik bemoei me met niemands leven..ik vervul mijn plicht als moslim om zijn medemoslims een pijnlijke straf in het hiernamaals te doen voorkomen...

voor een oprechte moslim die waakzaam is over de aanwezigheid van Zijn Heer ... is het in een niet islamitisch land beter om niet voor een juridische opleiding te kiezen..
want het in aanraking komen en juridische adviezen uitvaardigen
en of het recht handhaven door middel van het toepassen van mensgeschreven lokale en nationale wetten die niet gebaseerd zijn op het islamitisch recht in een niet islamitische land is absoluut verboden en dit kent zijn grondslag in de Qor´aan ..het Woord van Allah..
en als iets verboden is dan zijn er consequenties aan verbonden...

Allah zegt:
En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard (de Qor´aan) heeft: zij zijn de ongelovigen! (5: 42)

23-03-2010, 22:10
Dat het haram is om een juridische opleiding te volgen heb ik nog nooit gehoord
Dit is de eerste keer dat ik het hoor

25-03-2010, 21:35
Vraag jezelf eens af welke wet je aan het leren bent.
Een wet die jou en je medemens geen rechten geeft.
Allah is diegene die weet wat rechtvaardig is.
Als je later hiermee je brood verdient, lijkt mij dat niet zo slim. Want je misleidt mensen. Want dat is niet de echte wet die Allah heeft geopenbaard snap je. Je kan dan beter de sahira studeren ipv je tijd verdoen aan wetten die niets waard zijn in de ogen van Allah.

Allah zegt ook je moet de waarheid vertellen en als jij mensen (zogenaamd) hun rechten verteld (kafir wet) dan ben je niet bezig op de weg van Allah maar je bevindt je op een andere weg. Je helpt de duivel om de kinderen van Adam te misleiden. En je houdt ze af van de pad van Allah. Want mensen komen naar je toe met hun zuur verdienden centjes en zijn ontwetend. En jij als moslim moet weten dat alleen de Wet Van Allah het rechtvaardigste is. En dat Allah weet wat goed is en niet.

Wil niet zeggen dat je de nederlandse wet niet mag lezen
ja dat mag zodat je kan kijken wat er aan scheelt
En hoe je je zelf ertegen kunt beschermen.
Zodat het jou niets kan maken en niets op kan leggen.
Zodat jij gewoon je zelf totaal aan Allah kan overgeven.






Citaat door Morrokito:
Dat het haram is om een juridische opleiding te volgen heb ik nog nooit gehoord
Dit is de eerste keer dat ik het hoor

25-03-2010, 22:48
ik wil geen advocaat worden of zo

wat boeit mij die wetten , ze zijn voor mij sowieso niks waard

gewoon werken van 9 tot 5 en dan naar huis