Bekijk volle/desktop versie : Rouvoet: kinderbescherming mogelijk ook een rol in seksueel misbruik



Pagina's : [1] 2 3 4 5

20-03-2010, 21:59
Rouvoet probeert zijn straatje een beetje schoon te vegen!

Rouvoet wil ook rol kinderbescherming bekijken

Uitgegeven: 20 maart 2010 19:54
Laatst gewijzigd: 20 maart 2010 19:56

DEN HAAG - Demissionair minister André Rouvoet (Jeugd en Gezin) wil dat de commissie-Deetman ook onderzoek doet naar de rol van de Kinderbescherming bij het seksueel misbruik in rooms-katholieke instellingen.
© ANP

Dat liet hij zaterdag weten naar aanleiding van een uitzending van RTL Nieuws, dat elf meldingen zegt te hebben ontvangen van slachtoffers die in de jaren zestig door de Raad voor de Kinderbescherming in internaten werden geplaatst.

Rouvoet verwacht dat oud-minister Wim Deetman, die het seksueel misbruik in de Rooms-Katholieke Kerk onderzoekt, alle feiten boven tafel zal krijgen.

Bron

20-03-2010, 22:34


Lijkt me een goede zaak!!!

20-03-2010, 23:44
dit is een heel raar bericht
nergens iets over meldingen dat ze er van geweten hebben
maar omdat ze hun werk deden >>> kind in internaat plaatsen
en omdat dat kind daarna in dat internaat misbruikt is
moet er een verdenking zijn?

heel heel raar ....

op tv maakte ze het nog bonter
daar werd letterlijk gezegd ... kinderbescherming plaatste kinderen in katholieke internet waarna ze daar misbruikt werden
alsof er een oorzakelijk verband is tussen beide zaken

en van die commissie deetman wil ik ook af
in ieder ander geval onderzoekt de politie en niet een oud minister
die vent heeft niet eens opsporingsbevoegdheid
eerst eens een goed en gedegen strafrechtelijk onderzoek

21-03-2010, 00:10

Citaat door Anne33:
dit is een heel raar bericht
nergens iets over meldingen dat ze er van geweten hebben
maar omdat ze hun werk deden >>> kind in internaat plaatsen
en omdat dat kind daarna in dat internaat misbruikt is
moet er een verdenking zijn?

heel heel raar ....

op tv maakte ze het nog bonter
daar werd letterlijk gezegd ... kinderbescherming plaatste kinderen in katholieke internet waarna ze daar misbruikt werden
alsof er een oorzakelijk verband is tussen beide zaken

en van die commissie deetman wil ik ook af
in ieder ander geval onderzoekt de politie en niet een oud minister
die vent heeft niet eens opsporingsbevoegdheid
eerst eens een goed en gedegen strafrechtelijk onderzoek


Ik vind het helemaal niet raar om dat de meeste kinderen onder voogdij stonden en dus onder de verantwoordelijkheid van de kinderbescherming. Hebben zij er van geweten en in hoe veren hebben ze actief hier tegen gestreden of geholpen om het in de doofpot te douwen.

Zie bijvoorbeeld de zwartboeken over de kinderbescherming van de jaren 70 80 maar helaas kan ik die niet op het net vinden aangezien die met de typemachine werden gemaakt!!!

http://www.sdnl.nl/kinderen.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwartboek_%28publicatie%29

Deetman:

Na zijn afstuderen werd Deetman medewerker van de Vereniging Besturenraad Protestants-Christelijk Onderwijs in Nederland (VBPCO). Hierna werd hij, totdat hij de landelijke politiek inging, directeur van een middelbare school. Halverwege de jaren zeventig zat hij namens de CHU in de gemeenteraad van de gemeente Gouda.

In 1978 werd hij gekozen tot lid van de Tweede Kamer. In het tweede kabinet Van Agt, dat een jaar in functie was, was hij staatssecretaris van Onderwijs en Wetenschappen.
Bron
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Deetman

Lijkt mij inderdaad niet z`n hele goede keuze!!!

21-03-2010, 00:14



Citaat door guusdeflater:
Ik vind het helemaal niet raar om dat de meeste kinderen onder voogdij stonden en dus onder de verantwoordelijkheid van de kinderbescherming. Hebben zij er van geweten en in hoe veren hebben ze actief hier tegen gestreden of geholpen om het in de doofpot te douwen.

Zie bijvoorbeeld de zwartboeken over de kinderbescherming van de jaren 70 80 maar helaas kan ik die niet op het net vinden aangezien die met de typemachine werden gemaakt!!!

http://www.sdnl.nl/kinderen.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwartboek_%28publicatie%29

Deetman:

Na zijn afstuderen werd Deetman medewerker van de Vereniging Besturenraad Protestants-Christelijk Onderwijs in Nederland (VBPCO). Hierna werd hij, totdat hij de landelijke politiek inging, directeur van een middelbare school. Halverwege de jaren zeventig zat hij namens de CHU in de gemeenteraad van de gemeente Gouda.

In 1978 werd hij gekozen tot lid van de Tweede Kamer. In het tweede kabinet Van Agt, dat een jaar in functie was, was hij staatssecretaris van Onderwijs en Wetenschappen.
Bron
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Deetman

Lijkt mij inderdaad niet z`n hele goede keuze!!!


onderzoeken of er signalen gemist zijn is 1 ding
maar hier is gewoon domweg al de suggestie gewekt dat jeugdzorg in die tijd een kind oppakte en bij de pater afleverde zodat die er mee kon spelen
met dergelijke suggesties moet je heel voorzichtig zijn
er is geen enkele aanleiding genoemd die maakt dat er verdenking kan zijn
anders dan dat jeugdzorg kinderen in het internaat heeft geplaatst .... wat gewoon de taak is van jeugdzorg
het is echt van een ander niveau en heel wat ernstiger dan niet secuur omgaan met kinderen of ouders bij uithuisplaatsingen en niet alle regeltjes duidelijk maken etc

verder kan het me niet schelen of deetman of een atheïst die commissie voorzit
die commissie hoort niet te bestaan
het is stap 1 van het goedpraten van het collectief geweten en dus wegwerken van feiten
DE POLITIE onderzoekt dit soort dingen en niet de politiek

21-03-2010, 00:24
Er is wel meer aan de hand en de kinderbescherming speelt er vaak een rol in.
Lees eens.
http://onmacht.punt.nl/

21-03-2010, 00:25
ik vind t goed dat ze dit doen
voor de mense van vroeger
die al die jare
met die dinge hebbe
rondgelope
en ze konde t
tege niemand vertelle
zo krijge ze nog t gevoel
dat ze recht krijge
da begrep zelfs ik nog

21-03-2010, 00:41

Citaat door AboutMe:
Er is wel meer aan de hand en de kinderbescherming speelt er vaak een rol in.
Lees eens.
http://onmacht.punt.nl/



een rol spelen in betekend dat je een deel bent van het misbruik
dat is eigenlijk gewoon stellen dat ze het wisten en er kinderen gebracht hebben ... dan ben je dus gewoon medeschuldig
een dergelijke kwalijke beschuldiging mag je niet maken gewoon op basis van het feit dat er kinderen naar een internet werden gestuurd, wat het normale werk is van die mensen in die tijd
die beschuldiging is namelijk van een heel andere orde als de zaken in de link van jou

21-03-2010, 00:43

Citaat door Anne33:
een rol spelen in betekend dat je een deel bent van het misbruik
dat is eigenlijk gewoon stellen dat ze het wisten en er kinderen gebracht hebben ... dan ben je dus gewoon medeschuldig
een dergelijke kwalijke beschuldiging mag je niet maken gewoon op basis van het feit dat er kinderen naar een internet werden gestuurd, wat het normale werk is van die mensen in die tijd
die beschuldiging is namelijk van een heel andere orde als de zaken in de link van jou


wa heb jij gebruik?
je loop ech een partij te ijle
ik snap erhelemaal niks van
wat wil die nou eigelek zegge??

21-03-2010, 00:45

Citaat door Anne33:
een rol spelen in betekend dat je een deel bent van het misbruik
dat is eigenlijk gewoon stellen dat ze het wisten en er kinderen gebracht hebben ... dan ben je dus gewoon medeschuldig
een dergelijke kwalijke beschuldiging mag je niet maken gewoon op basis van het feit dat er kinderen naar een internet werden gestuurd, wat het normale werk is van die mensen in die tijd
die beschuldiging is namelijk van een heel andere orde als de zaken in de link van jou


Ik zou er niet raar van opkijken als ze het wel wisten.

21-03-2010, 00:52

Citaat door AboutMe:
Ik zou er niet raar van opkijken als ze het wel wisten.



vind je het normaal om bij deze even vanwege je eigen onderbuik al die mensen die toen voor jeugdzorg hebben gewerkt uit te maken voor kindermisbruiker?

die knipoog mag je bij je houden
ik heb misbruik meegemaakt en ik wens geen deel te zijn aan grappig bedoelde onderbuik beschuldigingen aan het adres van mensen over misbruik zonder dat daar minimaal een duidelijk suggestie voor op tafel ligt
je deed je werk en je stuurde kinderen die thuis in elkaar gemept werden naar een erkend internaat is geen duidelijke suggestie

21-03-2010, 00:57
Het is niet zonder risico om de mening over kindermisbruik van de Harvardprofessor Susan Clancy in 200 woorden samen te vatten. Wie haar genuanceerde verhaal wil begrijpen doet er goed aan door te klikken naar Salon.
Want interessant is het. Clancy zegt dat het een mythe is dat kinderen een trauma oplopen als iemand hen seksueel misbruikt. "De meeste slachtoffers hebben helemaal niet het idee dat ze slachtoffer zijn omdat ze te jong zijn om seks te snappen. De daders zijn meestal bekenden van hen en die doen dingen die ze wel raar vinden, maar niet per se onaangenaam en al zeker niet traumatisch. Als je slachtoffers dus een trauma aanpraat, doe je hen onrecht aan. De meeste zijn half vergeten wat er is gebeurd. Ze hebben het niet verdrongen, zoals de hulpverleningsindustrie graag wil doen geloven, ze weten het gewoon niet meer."
"We maken ons nu al dertig jaar druk over misbruik van kinderen, maar een centraal punt slaan we over: op de slachtoffers maakt het niet zoveel indruk en vaak beleven ze zelfs enig plezier aan wat het overkomt."
Het kan dus geen kwaad?
"Het is een zeer ernstig misdrijf, om kinderen, die niet kunnen weigeren en ook niet weten wat het overkomt, te gebruiken voor je eigen seksuele behoeften. Maar dat het een ernstig misdrijf is betekent niet dat het voor de meeste slachtoffers een trauma is. Dat moeten we hen dus ook niet aanpraten."

Bron: Salon

21-03-2010, 01:00



Citaat door Anne33:
vind je het normaal om bij deze even vanwege je eigen onderbuik al die mensen die toen voor jeugdzorg hebben gewerkt uit te maken voor kindermisbruiker?

die knipoog mag je bij je houden
ik heb misbruik meegemaakt en ik wens geen deel te zijn aan grappig bedoelde onderbuik beschuldigingen aan het adres van mensen over misbruik zonder dat daar minimaal een duidelijk suggestie voor op tafel ligt
je deed je werk en je stuurde kinderen die thuis in elkaar gemept werden naar een erkend internaat is geen duidelijke suggestie


Leg me geen woorden in de mond!.
Ik zeg alleen dat ik er niet raar van op zal kijken wanneer blijkt dat sommige, wel degelijk iets wisten.
Maak je niet dik mens.
Dit is een forum meid en ieder zijn mening.
speciaal voor jou

21-03-2010, 01:01

Citaat door a_tropos:
Het is niet zonder risico om de mening over kindermisbruik van de Harvardprofessor Susan Clancy in 200 woorden samen te vatten. Wie haar genuanceerde verhaal wil begrijpen doet er goed aan door te klikken naar Salon.
Want interessant is het. Clancy zegt dat het een mythe is dat kinderen een trauma oplopen als iemand hen seksueel misbruikt. "De meeste slachtoffers hebben helemaal niet het idee dat ze slachtoffer zijn omdat ze te jong zijn om seks te snappen. De daders zijn meestal bekenden van hen en die doen dingen die ze wel raar vinden, maar niet per se onaangenaam en al zeker niet traumatisch. Als je slachtoffers dus een trauma aanpraat, doe je hen onrecht aan. De meeste zijn half vergeten wat er is gebeurd. Ze hebben het niet verdrongen, zoals de hulpverleningsindustrie graag wil doen geloven, ze weten het gewoon niet meer."
"We maken ons nu al dertig jaar druk over misbruik van kinderen, maar een centraal punt slaan we over: op de slachtoffers maakt het niet zoveel indruk en vaak beleven ze zelfs enig plezier aan wat het overkomt."
Het kan dus geen kwaad?
"Het is een zeer ernstig misdrijf, om kinderen, die niet kunnen weigeren en ook niet weten wat het overkomt, te gebruiken voor je eigen seksuele behoeften. Maar dat het een ernstig misdrijf is betekent niet dat het voor de meeste slachtoffers een trauma is. Dat moeten we hen dus ook niet aanpraten."

Bron: Salon


21-03-2010, 01:07

Citaat door a_tropos:
Het is niet zonder risico om de mening over kindermisbruik van de Harvardprofessor Susan Clancy in 200 woorden samen te vatten. Wie haar genuanceerde verhaal wil begrijpen doet er goed aan door te klikken naar Salon.
Want interessant is het. Clancy zegt dat het een mythe is dat kinderen een trauma oplopen als iemand hen seksueel misbruikt. "De meeste slachtoffers hebben helemaal niet het idee dat ze slachtoffer zijn omdat ze te jong zijn om seks te snappen. De daders zijn meestal bekenden van hen en die doen dingen die ze wel raar vinden, maar niet per se onaangenaam en al zeker niet traumatisch. Als je slachtoffers dus een trauma aanpraat, doe je hen onrecht aan. De meeste zijn half vergeten wat er is gebeurd. Ze hebben het niet verdrongen, zoals de hulpverleningsindustrie graag wil doen geloven, ze weten het gewoon niet meer."
"We maken ons nu al dertig jaar druk over misbruik van kinderen, maar een centraal punt slaan we over: op de slachtoffers maakt het niet zoveel indruk en vaak beleven ze zelfs enig plezier aan wat het overkomt."
Het kan dus geen kwaad?
"Het is een zeer ernstig misdrijf, om kinderen, die niet kunnen weigeren en ook niet weten wat het overkomt, te gebruiken voor je eigen seksuele behoeften. Maar dat het een ernstig misdrijf is betekent niet dat het voor de meeste slachtoffers een trauma is. Dat moeten we hen dus ook niet aanpraten."

Bron: Salon



ja de theorie is bekend
een wetenschapper die het gelul van pedos als wetenschap probeert te verkopen
pedos roepen ook dat een kind het eigenlijk gewoon lekker vindt, er toch geen trauma van krijgt en dat het eigenlijk no big deal is

de nvsh heeft zich nog eens wat jaren met deze theorie bezig gehouden
was ooit nog eens hip in bepaalde zichzelf progressief noemende kringen

niets nieuws maar wel extreem pijnlijk voor mensen die het nog niet verwerkt hebben

Pagina's : [1] 2 3 4 5