Bekijk volle/desktop versie : Wennen is moeilijk...maar ELHOB is grote MOSSIBA



Pagina's : [1] 2 3

06-07-2004, 20:01
hey mensjes

ik ben van plan , om met een verhaal te beginnen.... ik heb zelf aantal verhalen hier gelezen die waren gewoon prachtig..

zelf wil ik er eentje proberen....

als jullie het leuk lijkt


hoor ik het

safi beslamaaa

06-07-2004, 20:08


k zou segge begin met schryven..
k ben je eerste fan..

06-07-2004, 20:09
Als k de titel zo lees..

06-07-2004, 20:20
nou oke ongeduldige troela... voor jou zal ik de eerste gedeelte zetten

hier begint het dan :


Ik had al me examens achter de rug en vandaag zou ik weten of ik geslaagd zou zijn voor mijn examenjaar. Ik zelf twijfelde, bij bepaalde vakken ging het wel goed maar sommige vakken was het gewoon moeilijk die had ik gewoon verpest. Ik zat heen en weer te lopen in me kamer. Zenuwachtig zat ik te wachten op dat ene telefoontje. Ik hoorde de tel over gaan ik pakte het met trillende handen ajemaa me hart begon sneller te kloppen. Hallo met mounia zei ik. Goedemiddag mounia .. Gefeliciteerd je bent geslaagd van je havo examen zei een mannelijke stem aan de overkant van de lijn. Waaaaa ja dank je wel gilde ik het bijna uit.. ajemaa ik was ontzettend blij. Nog veel succes met je volgende schooljaren blabla hoorde ik de leraar verder praten … ja ja dank je wel. En nam afscheid en hing op. Waaaaaaaaaaaaa gilde ik door het huis en rende en danste als een gek ik pakt me moeder stevig om haar middel en probeerde dan zo met haar te dansen. Ze keek me verrast en verbaast aan. Waaaa mama ik ben geslaagd zei ik lachend. Ze begon ook te lachen en omhelsde mij nu stevig “gefeliciteerd a hebiba ik ben trots op je “ zei ze en gaf een dikke kus op me wang .. Ik keek haar aan en zag dat haar ogen vochtig werden. “mama malik” ( mama wat is er) aah la walo a benti ken shouf benti se3ira kebrat ow safi antwoorde mijn moeder met een glimlach ( nee er is niks mijn dochter .. ik zie alleen dat mijn jongste dochter groot worden) Ik moest echt lachen op haar lieve opmerking , maar mama ik blijf altijd jouw kleine dochtertje hoor en omhelsde haar. Mijn moeder is gewoon de allerliefste, ik zou geen andere moeder willen wensen.

Oohh ik moet Amal nog bellen kijken of zij ook is geslaagd Vast wel dacht ik bij me zelf. Ik tikte de nummers in “ heyyyyyyyy zinaaaa” hoorde ik haar gillen.
Heyyyyy wijfie gilde ik expres nog harder. “iwa rustig aan ik ben niet doof”zei ze terug
“Hahaha wijf moet jij nodig zeggen” antwoordde ik terug.
“Iwaa iwaa merowna je bent toch wel geslaagd?” Vroeg ik….jaaaa yoeyoeyoeeeeeeeey antwoordde ze.
En jij?Vroeg ze terug …. Jaaaaaa man waaaaaaaaaa derdekkk! Toertetoetttttttttttttt we gaan HVA ruwineren hhahahah
We moesten echt lachen.
Amal is mijn beste vriendin. We kennen elkaar sinds klein af en speelden toen al altijd met elkaar en nu zijn we afscheidelijk van elkaar. We hebben dezelfde karakter en houden dus zo van dezelfde dingen. We hebben ook dezelfde toekomst plannen. HBO rechten studeren en daarna de Universiteit in.(Insha Allah)
Ik heb morgen met Amal afgesproken om even in de stad te gaan winkelen euufff ik moet nog zoo veel shoppen voor de vakantie. Door de examens had ik geen tijd voor.

TUUT Tuuut ik werd schrokkend wakker ..euufff me wekker 3la hard geluid irritantheid. Ik rekte me uit en zag dat er fel licht door het gordijn verscheen. Aaaah heerlijk mooi weer dacht ik bij zelf. Ik liep naar de badkamer en nam een warme douch verrichte het ochtendgebed en liep gelijk naar de keuken of er iets te eten viel. Ik zag me moeder meskina druk bezig met het maken van elmesemen. “sbah elghier a mama “ en gaf haar een kus op haar wang. “sbah elghier a benti”antwoordde ze terug met een glimlach.
Moet ik je helpen vroeg ik nog. Nee ga alvast je broers wakker maken, want we gaan zo ontbijten antwoordde ze terug. Yoepieee mijn broers wakker maken hahaha vond ik altijd wel leuk. Ik liep naar de kamer van me broers. “En maak ze wel rustig wakker hè” riep me moeder mij nog na. Hahahhaa ja tuuuuuurlijkkkk mama.

Jalallalaallaa, Jalalalalalalaa Ik kwam je tegen oheo…. Jij was verlegen oheoo …. Loop nu al dagen oheoooo want ik wil je wat vragen oheoo zong ik het lied van Frans bauer keihard in de kamer. Mijn broers hadden vreselijk hekel aan dit liedje. Waaaaaaa wordt wakkerrrrrrrrrrrrrr!!! En deed het gordijn open al het zonneschijn verspreidde zich in de kamer
Waaa nesrania a hmara laat ons slapen tfoo 3la mens sbah lilah Frans bauer zingen hoorde ik me broer schor zeggen. Lekker voor jullie jellah wakker worden het ontbijt is al op tafel zei ik. Heb je even voor mij … maak eens tijd voor me vrij… zeg wat ik moet doen, want ik wacht op die zoen kom vanavond bij mij Jalllalla, jallalallaal zingend verliet ik de kamer
Hahah ik vind het echt leuk om me broers te irriteren helemaal in de ochtend.

Na enige tijd zaten we gezamenlijk te ontbijten dat vond ik echt altijd zo gezellig. Het gebeurde ook alleen in het weekend dat we zo gezamenlijk ontbeten, want ja door de weeks gaat iedereen op verschillend tijdstip de deur uit. Tijdens het ontbijt keek ik naar mijn beide broers. Mijn broer Nizar is 24 jaar de oudste van ons, maar hij gedraagt zich altijd de gekste, en zogenaamde casanova uithangen. In de tegenstelling van mijn broer Yassir die is 21 jaar maar gedraagt zich veel volwassenen dan Nizar en hij is ook rusitger. Ik bezit hun beide karakter ik kon vaak heel druk en gek zijn, maar ook weer heel rustig.
Door het lachen om een tekenfilm spuugde ik per ongeluk al het thee in me mond en het verspreidde zich in de richting van Nizar, er liepen nog wat theedruppels langs mijn mondhoeken. Hij keek me verbaast aan eeeggg tfoo ik kan geen eens normaal ontbijten met jou .. misselijkheid… eeuff ik ontbijt liever buiten en liep weg. Hahahaha ik en Yassir schoten in lach. Ik kon beter met Yassir opschieten dan met Nizar, die voelt zich meestal lekker. Daarom vonden we altijd leuk om hem te irriteren.

06-07-2004, 20:33


heey meissie..!!yallah ga gauw weer verder..!!!en hoe oud ss ze..??

07-07-2004, 22:20
hey meid leuk verhaal ga gauw veder met een vervolg xje samra

07-07-2004, 22:58
[i]eeyy meissie.. ga verder k zie dat je online bent..duzz ga aub snel verder..kmoet nu weg maar als k om 2 uur (snahts) weer online kom wil k graag weer een vervolgje lezen..!!

yallah beslama

08-07-2004, 14:01
ewa we w8ten op een vervolg ga gauw weer veder xje samra

08-07-2004, 14:33
leuk verhaal ga verder

08-07-2004, 16:28
leuk begin
meid ga snel verder

08-07-2004, 19:59
heyyy schatjes

sorry voor w8ten....... en nog thanks voor jullie reacties :blauwkus:

hier is een vervolgje:


Na het ontbijt hielp ik me moeder met wat huishoudelijke klusjes. Ik moest me wel opschieten, ik had om 12 uur met Amal afgesproken. Ik föhnde snel me haren, ik keek naar me kleren kast pffff wat moet ik nu aan doen. Ik keek naar buiten het was prachtig weer, dus besloot ik blauwe spijkerrok met lichtblauw body te dragen. Ik bekeek mezelf in de spiegel en was tevreden met het resultaat. Net toen ik klaar was hoorde ik de deurbel gaan. Het zal Amal wel zijn. “Saffie , mama Amal is gekomen ik ga nu weg” riep ik. “Safi doe voorzichtig en kom niet laat” antwoordde mij moeder. “Jaaaaa is goedddd” riep ik haar nog na.
Ik groette Amal met de 4 gebruikelijk kusjes. “Iwa zullen we de Stad leeg plunderen vandaag wella” zei Amal. “Ja, zwaar man hahahaha” antwoordde ik.
Eindelijk waren we in de stad. Het was in de tram echt benauwd en heel druk euuf. Ik was echt blij dat ik eruit mocht stappen.
Zo zaten we te winkelen in de stad … elke winkels in en uit. “Zullen we deze H&M binnen gaan haha” zei ik lachend . “Iwa waarom niet ook al is het de vierde H&M, maar maak niks uit we houden aan onze traditie gewoon elke winkel binnen gaan hè” antwoordde Amal
Iwa jallah sleurde ik haar binnen. Ik was zo diep gezonken over het vertellen van een verhaal dat ik tegen iemand aan botste, al mijn kleren die ik in mijn handen had vielen op de grond. Aaahhh sorry zei ik en keek op. Ik zag de mooiste ogen in mijn leven, mijn hart maakte een sprongetje. Het leek wel of mijn bloedsomloop sneller liep. “Aaah nee, geef niks” antwoordde hij. We raapten op de zelfde tijd kleren van de grond dat we zo onze voorhoofden tegen elkaar botste.Auww zei ik. Gaat het nog wel vroeg hij. We keken elkaar aan…. Ja, en glimlachte. Hij overhandigde mij het kleren. Dank je wel zei ik. Graag gedaan zo een mooie meid ben ik altijd wel van dienst zei hij met een knipoog en liep weg. Gelukkig draaide hij zich gelijk om anders had hij wel gemerkt dat ik begon te blozen.
Ik vond hem echt een kanjer vooral zijn groene ogen die waren zo mooi gecombineerd met zijn volle donker bruine wimpers….



Wahahha jella tomatisha euuff euufff blaast Amal op mijn gezicht. Hahhaa safi het is wel genoeg zei ik lachend. “Kifash dika el actie ya sahibti, was er shi liefde op de winkelvloer awella” hahaha zei amal lachend. “Hahhahha gekkie vooral bij mij zal er liefde zijn, je weet toch LAMA nooo boys for me!!”zei ik. “heee ik ben geen lama ja.. a tomatisha hahaha, maar gelijk heb je noo boys for us boxxx sister” antwoordde Amal. Hahaa boxxxx gekkie.
Kijk 3la rij jellah laten we snel bij sluiten…. Dan kunnen we nog snel wat gaan eten ik verga echt van het honger!!!

Nadat we hadden afgerekend liepen we gelijk richting mc donalds.We deden snel een bestelling en kozen een plekje dicht bij het raam.
Net toen we zaten zag ik de bekende mooie ogen waarop mijn hartje reageerde en een sprongetje maakte. Waauuuw dacht ik bij mezelf. “Amal dat jongen van net is hier ook” zei ik. Hahaha waar waar vroeg ze. “Daar in midden aan de kant van de trap iwa niet gelijk kijken”zei ik nog. Ze draaide gelijk om zat echt om haar heen te kijken. Haha safi kijk voor je .. ket 3ayak ( je overdrijft)a hemara en schopte haar onder de tafel. Hahahhaa auuwww gilde ze .. safi ik kijk niet meer laten we nu vreten hoor bismillah!
Ik had echt honger, maar het leek of ik geen hap door mijn keel kon krijgen. Ik zag dat hij af en toen naar me keek.. en telkens maakte mijn hart een sprongetje en kreeg een raar gevoel. Waarom reageerde ik zo als hij naar me keek? Misschien komt het wel door die mooie ogen dacht ik bij mezelf. “A wijfff alloo waar ben je met je gedachte ik roep je nu al shi 4 keer” zei ze oohh sorry .. wat wil je. “waarom eet je niet je zat de hele tijd te zeuren ik heb honger ow daba eet je niks…. hahhaa ja ik weet wel waarom liefde yek .. hahahah”zei amal. Hhaaha ik begon te lachen dat ik bijna stikte… nesrania geef volgende keer aan dat je een domme opmerking zal zeggen.. jij zult me een keer de dood bezorgen.

08-07-2004, 20:04
“Hey moet je eens kijken wie we daar hebben .. .. onze gekkie dila hahahaa” zei ik lachend tegen Amal. Waaaaaaaa waar waar jij ziet alles met je semogen. “Hij zit te praten met die gozer van net” antwoordde ik terug. “ahhaa yek daarom zag je dila gelijk .. z3ma stiekem gluren naar die jongen he maar ik heb je wel door”zei amal lachend.
Zul we hem roepen wella , hij was zo diep gezonken over het vertellen van een verhaal dat hij geen eens door had dat we zo overdreven naar hem zaten te kijken… hmmm vanwaar kent dila die gozer eigenlijk dacht ik bij mezelf.
Dilaa dilaaaa riepen we in koor.Hij keek om zich heen, en kreeg een big smile op zijn gezicht wanneer hij ons zag.. Kwam gelijk naar ons toe en groette hartelijk.
Dila ( hij heet eigenlijk abdelkader maar noemen hem gekkie dila) hebben we leren kennen tijdens ons stageperiode in Amstelveen. We konden gelijk goed met hem opschieten, en hij was de enige die we daar mochten, voor de rest werkte daar alleen van die droge Hollanders. Het was altijd lachen met hem zoals een keer liepen we in de stad en begon uit het niets midden in de stad te dansen, dus de mensen dachten dat hij het voor geld deed en gooide sommige zo muntjes op de grond, wat hebben we die dag gelachen.
“Iwa crazy girls dit is een tijdje zeg alles goed met jullie” zei hij. “Ja hoor” antwoordde ik en amal tegelijkertijd. “Iwa a gekkie wat doe je hier in Amsterdam hoor jij niet ergens in Rotterdam rond te zwerveren” zei ik. “Iwa ik heb gehoord dat ik hier in Amsterdam meer eten kon vinden dus ben ik hier heen gereisd, hebben jullie nog wat eten voor deze arme jochie” antwoordde hij. “Hahhahaha ja hoor kom maar zitten Mounia wil haar menu toch niet opeten” antwoordde amal. Oke dan hij pakte een stoel en kwam bij ons aan tafel schijven… geef eens die menu is zonde om weg te gooien. .. hmm ziet er lekker uit bismillah! Ik en Amal keken elkaar aan en schoten in een lach.

“Heeee Anouar kom eens bij ons zitten, is veel beter daar alleen a sahbi” zei dila tegen die jongen met groene ogen. Dus die jongen heet Anouar dacht ik bij mezelf, vanwaar kent dila Anouar vroeg ik mezelf nog steeds af.
Ook Anouar zat nu bij ons aan tafel.. ik voelde me zo raar, telkens als ik naar zijn warme mooie ogen keek kloppte mijn hart sneller.. waarom zo een raar gevoel rond mijn buik? Komt dat door de zenuwen? Nooit heb ik zo ongemakkelijk gevoeld bij een jongen, ik kon geen eens normaal praten telkens als ik wat probeerde te zeggen leek het of ik aan het stotteren ben ik had zo een brok in mijn keel.
Dila had het opeens over vroegere oude tijden dat hij altijd met Anouar voetbalde. Ze kenden elkaar sinds klein af, hun vriendschap is verbroken doordat ouders van Anouar naar Amsterdam verhuisde.
Na enige tijd werd de sfeer losser. “Hahhaha dila dans eens voor ons” vroeg amal lachend uit het niets. Jaa dansen dansen gilden we in koor Hhahaa. Dila keek twijfelend hmmmm vooruit dan maar alleen omdat Amal het vroeg en knipoogde naar haar. Ik zag Amal heel even lichtjes blozen.
Dila stond op de stoel en begon als een gek te dansen.We maakten nog kloppende muziekgeluiden op tafel met ons handen. We lagen helemaal in deuk van het lachen.

Even later namen we afscheid van ze, en gingen we naar huis. Bij mijn straat aangekomen nam ik afscheid van Amal. “safi zina ik spreek je morgen beslamaa” en gaf haar een kus op haar wang. “Oke is goed meiskie tot morgen beslamaa” antwoordde ze terug.
Thuis aangekomen groette ik snel mijn ouders die in het zitkamer tv zaten te kijken, en liep gelijk naar mijn kamer. Ik nam een warme douche en verichtte nog het avondgebed. Euffff ik was nu echt moe.. ploffte op het bed ajooowww mijn voeten deden nu echt pijn echt door die puntschoenen gaan je tenen helemaal dood. Ik kroop onder mijn dekbed en voor dat ik het wist belande ik in een diepe slaap.

08-07-2004, 21:47


heey meissie thx voor je vervolgje...!!!
ws een toppertje..!!!
ga snel weer verder...en ga jij nog naar maroc..???
zoals de meeste..???

09-07-2004, 01:07
prachtig meid
ga snel verder
thnx

09-07-2004, 01:34
[SIZE=4]ga door fattbabe, je hebt er nog een fan bijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjjjjjjjjjj.

Pagina's : [1] 2 3