Bekijk volle/desktop versie : M.nl en islam



20-03-2010, 13:57
salamoe a3laikom..

ik heb hier en daar wat artikelen gelezen over de islam, maar wat ik niet begrijp is dat mensen snel de neiging krijgen om bezig te zijn met halal en haram??

zo zit de islam niet in elkaar de eerste waar we allemaal in moeten gaan verdiepen is in tawhied, aqiedah, manhadj enzovoort dat is meer van belang!!

als het om halal en haram gaat kan je het beter aan de 3oulama overlaten wie zijn wij om daar een mening over te hebben!! zoals we allemaal imam maliki(rh) kennen en een mooi verhaal achter toen er mensen duizenden kilometers gingen reizen ze hadden 40 vragen verzameld die ze echt niet weten en zijn op reis gegaan naar maliki ze stelden hem 40 vragen waarvan imam maliki (rh) maar 4 vragen heeft beantwoord en de rest van de vragen zei hij allahoe a3lam.

Hier hebben we het over maliki (rh) dan praat je over een echte geleerde na de sahaba's wie zijn wij zonder kennis om zomaar iets halal en haram te noemen??

zoals een geleerde zei: als je iemand ziet die zich alleen maar bezig houdt met halal en haram weet dan dat hij geen kennis bezit!! dan heb ik het meer over selefies die zich in nederland bevinden die kunnen ook er wel wat van!

wijze uitspraak van shafie3ie (rh): sinds ik me ben gaan verdiepen in de islam, ben ik achtergekomen hoe onwetend ik ben

en als ik eerlijk mag zijn is m.nl niet eens toegestaan voor de moslims!! jongens en meisjes die hier zoveel discusseren het is zover gegaan dat er getrouwde mensen hier nu verslaafd zijn wa3ieyadoe billah

ik typ dit ook namens mezelf we moeten wakker worden en de waarheid accepteren niemand van m.nl kan zich hier praktiserend noemen, want als je degelijk van allah houdt dan zou je m.nl moeten vermeiden

dit was het effe in het kort!

wasalamoe a3laikom

20-03-2010, 14:02


Preach on my brother.

20-03-2010, 14:42
moeilijk he om hier een mening over te hebben

20-03-2010, 14:44
je hebt groot gelijk in wat je typt

20-03-2010, 14:47



Citaat door trankillo:
salamoe a3laikom..

ik heb hier en daar wat artikelen gelezen over de islam, maar wat ik niet begrijp is dat mensen snel de neiging krijgen om bezig te zijn met halal en haram??

zo zit de islam niet in elkaar de eerste waar we allemaal in moeten gaan verdiepen is in tawhied, aqiedah, manhadj enzovoort dat is meer van belang!!

als het om halal en haram gaat kan je het beter aan de 3oulama overlaten wie zijn wij om daar een mening over te hebben!! zoals we allemaal imam maliki(rh) kennen en een mooi verhaal achter toen er mensen duizenden kilometers gingen reizen ze hadden 40 vragen verzameld die ze echt niet weten en zijn op reis gegaan naar maliki ze stelden hem 40 vragen waarvan imam maliki (rh) maar 4 vragen heeft beantwoord en de rest van de vragen zei hij allahoe a3lam.

Hier hebben we het over maliki (rh) dan praat je over een echte geleerde na de sahaba's wie zijn wij zonder kennis om zomaar iets halal en haram te noemen??

zoals een geleerde zei: als je iemand ziet die zich alleen maar bezig houdt met halal en haram weet dan dat hij geen kennis bezit!! dan heb ik het meer over selefies die zich in nederland bevinden die kunnen ook er wel wat van!

wijze uitspraak van shafie3ie (rh): sinds ik me ben gaan verdiepen in de islam, ben ik achtergekomen hoe onwetend ik ben

en als ik eerlijk mag zijn is m.nl niet eens toegestaan voor de moslims!! jongens en meisjes die hier zoveel discusseren het is zover gegaan dat er getrouwde mensen hier nu verslaafd zijn wa3ieyadoe billah

ik typ dit ook namens mezelf we moeten wakker worden en de waarheid accepteren niemand van m.nl kan zich hier praktiserend noemen, want als je degelijk van allah houdt dan zou je m.nl moeten VERMIJDEN!!!

dit was het effe in het kort!

wasalamoe a3laikom


Je hebt echt een punt!

Maar nu is de vraag: Fin TatbeeQ????

20-03-2010, 15:12

Citaat door trankillo:
salamoe a3laikom..

ik heb hier en daar wat artikelen gelezen over de islam, maar wat ik niet begrijp is dat mensen snel de neiging krijgen om bezig te zijn met halal en haram??

zo zit de islam niet in elkaar de eerste waar we allemaal in moeten gaan verdiepen is in tawhied, aqiedah, manhadj enzovoort dat is meer van belang!!

als het om halal en haram gaat kan je het beter aan de 3oulama overlaten wie zijn wij om daar een mening over te hebben!! zoals we allemaal imam maliki(rh) kennen en een mooi verhaal achter toen er mensen duizenden kilometers gingen reizen ze hadden 40 vragen verzameld die ze echt niet weten en zijn op reis gegaan naar maliki ze stelden hem 40 vragen waarvan imam maliki (rh) maar 4 vragen heeft beantwoord en de rest van de vragen zei hij allahoe a3lam.

Hier hebben we het over maliki (rh) dan praat je over een echte geleerde na de sahaba's wie zijn wij zonder kennis om zomaar iets halal en haram te noemen??

zoals een geleerde zei: als je iemand ziet die zich alleen maar bezig houdt met halal en haram weet dan dat hij geen kennis bezit!! dan heb ik het meer over selefies die zich in nederland bevinden die kunnen ook er wel wat van!

wijze uitspraak van shafie3ie (rh): sinds ik me ben gaan verdiepen in de islam, ben ik achtergekomen hoe onwetend ik ben


Wat betreft je mening dat Islam niet gebaseerd is op meningen daar heb je volkomen gelijk in.

Zoals Ali ibn Abi-Talib ook zei:
'Ali observed, "If the religion was based on opinion, the bottom of the sock would take preference in being wiped to the top of the sock." (Related by Abu Dawud and ad-Daraqutni with a hassan or sahih chain.) What is obligatory in the wiping is what is meant by the lexicographical meaning of the word "wipe." There are no specifications authentically mentioned with respect to the wiping.
(Fiqh-us-Sunnah 1.46 The place to be wiped on a sock)[/SIZE]


Citaat door trankillo:

en als ik eerlijk mag zijn is m.nl niet eens toegestaan voor de moslims!! jongens en meisjes die hier zoveel discusseren het is zover gegaan dat er getrouwde mensen hier nu verslaafd zijn wa3ieyadoe billah

ik typ dit ook namens mezelf we moeten wakker worden en de waarheid accepteren niemand van m.nl kan zich hier praktiserend noemen, want als je degelijk van allah houdt dan zou je m.nl moeten vermeiden

dit was het effe in het kort!

wasalamoe a3laikom
Maar hier verklaar je m.nl wel haram, gebaseerd op je mening.

[SIZE="4"]وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَـٰذَا حَلَالٌ وَهَـٰذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا يُفْلِحُونَ[/SIZE]


En zegt niet - vanwege de leugens die uw tong spreekt - "Dit is wettig en dat is onwettig.", om een leugen tegen Allah te verzinnen. Degenen, die een leugen tegen Allah verzinnen, slagen nooit.
[SIZE="1"]

(Surah An-Nahl 16:116)



Wat je ermee doet is haraam of halaal, als men over bepaalde mensen begint te roddelen, lasteren, liegen,... dan is dit haraam. Tevens is andere zondige praat haraam (uitnodigen naar het slechte).

Als een andere ermee da'wah verricht, mensen positief ermee helpt, de juiste kennis bezit om antwoorden te geven,... kan hij/zij dan geen praktiserende moslim zijn.

Als men een tijd in dit Islam hoekje bezig is zal men zien dat hier hypocrieten, afgodendienaars, en andere zijn die moslims misleiden. Als hier geen moslims meer zijn, zal de moslim die minder kennis bezit misleid worden.

Wa Allahoe a3lam

20-03-2010, 16:18

Citaat door A3efan_tafersit:
Wat betreft je mening dat Islam niet gebaseerd is op meningen daar heb je volkomen gelijk in.

Zoals Ali ibn Abi-Talib ook zei:
'Ali observed, "If the religion was based on opinion, the bottom of the sock would take preference in being wiped to the top of the sock." (Related by Abu Dawud and ad-Daraqutni with a hassan or sahih chain.) What is obligatory in the wiping is what is meant by the lexicographical meaning of the word "wipe." There are no specifications authentically mentioned with respect to the wiping.
(Fiqh-us-Sunnah 1.46 The place to be wiped on a sock)[/SIZE]



Maar hier verklaar je m.nl wel haram, gebaseerd op je mening.

[SIZE="4"]وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَـٰذَا حَلَالٌ وَهَـٰذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا يُفْلِحُونَ[/SIZE]


En zegt niet - vanwege de leugens die uw tong spreekt - "Dit is wettig en dat is onwettig.", om een leugen tegen Allah te verzinnen. Degenen, die een leugen tegen Allah verzinnen, slagen nooit.
[SIZE="1"]

(Surah An-Nahl 16:116)



Wat je ermee doet is haraam of halaal, als men over bepaalde mensen begint te roddelen, lasteren, liegen,... dan is dit haraam. Tevens is andere zondige praat haraam (uitnodigen naar het slechte).

Als een andere ermee da'wah verricht, mensen positief ermee helpt, de juiste kennis bezit om antwoorden te geven,... kan hij/zij dan geen praktiserende moslim zijn.

Als men een tijd in dit Islam hoekje bezig is zal men zien dat hier hypocrieten, afgodendienaars, en andere zijn die moslims misleiden. Als hier geen moslims meer zijn, zal de moslim die minder kennis bezit misleid worden.

Wa Allahoe a3lam



Broeder je gaat mij niet vertellen dat het toegestaan is in de islam om op chat te gaan, zoja dan ben je ver verdwaald van de waarheid. Ik zal het je nog duidelijker maken een goede intentie praat een slechte daad niet kwijt.

Je kan wel bepaalde verzen van de koran plaatsen, maar als ik je vraag wat de tafsier ervan is en waarom allah dat heeft gezegd weet je geen antwoord op te geven, omdat die vers niet met deze zaak te maken heeft.


Het contact tussen jongens en meisjes via internet is een opening naar verdorvenheid en een misleiding van de duivel. Jammer genoeg zijn veel kuise vrouwen hierin vervallen en zijn hun schaamte - een kenmerk van de moslimvrouw - hierdoor verloren.

“En wie Allah vreest, die zal Hij een oplossing geven. En hij voorziet hem van waar hij het niet verwacht. En (voor) wie op Allah vertrouwt, is Hij voldoende. Zeker, Allah voert Zijn zaak uit. Zeker, Allah heeft voor alle zaken een maatgeving bepaald.”
(Soerat at-Talaaq: 2-3

20-03-2010, 17:00
Moge Allah ons vergeven indien we verkeer zijn.
Ik ben niet hier om een discussie aan te gaan. Bij Allah is de waarheid. Als iemand inhoudelijk reageert val hem/haar niet persoonlijk aan noch verdraai zijn/haar woorden.

20-03-2010, 17:15
Assalamu 'laykum wa rahmatu Allahi wa barakaatuh

Allah Ta3aala is de Alwetende en weet wat de intenties zijn. Maar weet voor je uitspraak doet dat je het van elk oogpunt moet bekijken, zowel negatief als positief. Sommigen mensen komen hier hun tijd verdoen en anderen komen kennis zoeken. Maar een punt heb je zeker.

Allahoe a3lam

20-03-2010, 17:22
Daar heb je zeker een punt.

21-03-2010, 00:37

Citaat door TrotseBerberse_:
Daar heb je zeker een punt.


djazaka allahoe gair! goed dat je het begrijpt!

21-03-2010, 00:38

Citaat door trankillo:
djazaka allahoe gair! goed dat je het begrijpt!



Wa Iyaak

21-03-2010, 00:39



Citaat door trankillo:
salamoe a3laikom..

ik heb hier en daar wat artikelen gelezen over de islam, maar wat ik niet begrijp is dat mensen snel de neiging krijgen om bezig te zijn met halal en haram??

zo zit de islam niet in elkaar de eerste waar we allemaal in moeten gaan verdiepen is in tawhied, aqiedah, manhadj enzovoort dat is meer van belang!!

als het om halal en haram gaat kan je het beter aan de 3oulama overlaten wie zijn wij om daar een mening over te hebben!! zoals we allemaal imam maliki(rh) kennen en een mooi verhaal achter toen er mensen duizenden kilometers gingen reizen ze hadden 40 vragen verzameld die ze echt niet weten en zijn op reis gegaan naar maliki ze stelden hem 40 vragen waarvan imam maliki (rh) maar 4 vragen heeft beantwoord en de rest van de vragen zei hij allahoe a3lam.

Hier hebben we het over maliki (rh) dan praat je over een echte geleerde na de sahaba's wie zijn wij zonder kennis om zomaar iets halal en haram te noemen??

zoals een geleerde zei: als je iemand ziet die zich alleen maar bezig houdt met halal en haram weet dan dat hij geen kennis bezit!! dan heb ik het meer over selefies die zich in nederland bevinden die kunnen ook er wel wat van!

wijze uitspraak van shafie3ie (rh): sinds ik me ben gaan verdiepen in de islam, ben ik achtergekomen hoe onwetend ik ben

en als ik eerlijk mag zijn is m.nl niet eens toegestaan voor de moslims!! jongens en meisjes die hier zoveel discusseren het is zover gegaan dat er getrouwde mensen hier nu verslaafd zijn wa3ieyadoe billah

ik typ dit ook namens mezelf we moeten wakker worden en de waarheid accepteren niemand van m.nl kan zich hier praktiserend noemen, want als je degelijk van allah houdt dan zou je m.nl moeten vermeiden

dit was het effe in het kort!

wasalamoe a3laikom



Je spreekt jezelf tegen! Eerst zeg je dat het niet toegestaan is om zomaar 'haram' te roepen en nu doe je het zelf? Get a life!

21-03-2010, 00:49

Citaat door mocroroosje15:
Je spreekt jezelf tegen! Eerst zeg je dat het niet toegestaan is om zomaar 'haram' te roepen en nu doe je het zelf? Get a life!



dit is mijn nasi7a voor ons allemaal ik heb een artikel geplaatst wat geleerde er over zeggen zuster en zoiets moet je maar kunnen accepteren, maar waar het om ging is dat mensen zich daarmee bezig houden met halal en haram en echt in verdiepen terwijl ze geen verstand hebben van aqiedah en tawhied enzovoort

zoals je weet als je een moenker ziet probeer het dan weg te halen met je handen, als het niet kan dan met je mond en als dat niet kan dan met je hart en de laatste is zwakste manier