Bekijk volle/desktop versie : 2 bankrekeningen..



Pagina's : [1] 2

20-03-2010, 10:20
Salaam,

Is het mogelijk (voor een student) om een tweede bankrekening, bij een andere bank, te openen? De rekening van een vriendin van mij is geblokkeerd en blabla, dus wilt zij haar salaris op mijn rekening gestort hebben, maar omdat er van mij ook het 1 en ander wordt afgetrokken, wil ik het dan liever op een ander rekeningnummer, zodat daar geen verwarring over ontstaat.

Is dit gewoon mogelijk? Zonder enige consequenties?

20-03-2010, 10:40


Geen enkel probleem.

20-03-2010, 11:49
Schuldeisers in haar nek...

20-03-2010, 12:34
Ja is gewoon mogelijk

20-03-2010, 14:57


als ze geen BKR codering (A- codering) heeft is het gewoon mogelijk om een rekening te openen bij een andere bank.

20-03-2010, 16:14
Hmm, en als ik dan straks haar salaris op mijn andere rekening ontvang, krijg ik daar geen problemen mee? Dat ik straks te veel verdien ofzo..

20-03-2010, 16:55

Citaat door tetouania_Hamka:
Hmm, en als ik dan straks haar salaris op mijn andere rekening ontvang, krijg ik daar geen problemen mee? Dat ik straks te veel verdien ofzo..



als jij aangifte doet bij de belastingdienst en hun voeren een controle uit wat je hoogste saldo was op je rekening gaan ze er wel rekening mee houden.

en krijg je de aanslag n.a.v. dat saldo.

Daarom stellen ze de vragen wat is je saldo en wat heb je op de spaarrekening etc etc./..

20-03-2010, 20:43

Citaat door kemel_vuitton:
als jij aangifte doet bij de belastingdienst en hun voeren een controle uit wat je hoogste saldo was op je rekening gaan ze er wel rekening mee houden.

en krijg je de aanslag n.a.v. dat saldo.

Daarom stellen ze de vragen wat is je saldo en wat heb je op de spaarrekening etc etc./..



Ok, dat is duidelijk.. Thanks voor de info!

20-03-2010, 22:07

Citaat door tetouania_Hamka:
Hmm, en als ik dan straks haar salaris op mijn andere rekening ontvang, krijg ik daar geen problemen mee? Dat ik straks te veel verdien ofzo..


Nee het is haar salaris dus dat staat op haar naam bij de belasting. Dat het op jouw rekening staat doet er dan niet toe bij je aangifte.

20-03-2010, 22:28
ja ik heb zelf ook 2 rekeningen.

Het maakt niet uit dat haar salaris op jou rekening komt, het staat op haar naam

20-03-2010, 23:19

Citaat door Leuke_spullen:
ja ik heb zelf ook 2 rekeningen.

Het maakt niet uit dat haar salaris op jou rekening komt, het staat op haar naam



Als haar salaris gestort wordt staat er enkel bijv: periode maart 2010
staat nooit een naam bij.

ze gaan er vanuit dat het jouw rekening is.

20-03-2010, 23:23

Citaat door kemel_vuitton:
Als haar salaris gestort wordt staat er enkel bijv: periode maart 2010
staat nooit een naam bij.

ze gaan er vanuit dat het jouw rekening is.


Wie gaan daar vanuit? De belasting kan in haar eigen systeem gewoon zien hoeveel haar salaris is, banksaldo heeft daar niks mee te maken lijkt me.

21-03-2010, 18:29


Het maakt wel degelijk uit, de belasting dienst zal haar salaris zien als een betaling aan jou, dus voor je belastingaanslag wordt haar salaris gezien als een deel van jouw inkomen. Ik zou hier erg mee oppassen, voordat je het weet heb je een belastingaanslag die je niet kan betalen, of wordt je verdacht van witwas-praktijken.

21-03-2010, 18:32

Citaat door mr.Money:
Het maakt wel degelijk uit, de belasting dienst zal haar salaris zien als een betaling aan jou, dus voor je belastingaanslag wordt haar salaris gezien als een deel van jouw inkomen. Ik zou hier erg mee oppassen, voordat je weet heb je een belastingaanslag die je niet kan betalen, of wordt je verdacht van witwas-praktijken.


salaris kan belasting zelf ook zien hoe veel je verdient, ze gaan dat echt niet opmaken vanuit je bankrekening. als je wit werkt dan gaat er toch automatisch geld naar de belasting, dus zo zien ze dat. Die salaris van haar vriendin staat toch niet op haar sofinr, maar op die van haar vriendin. Dus dat is onmogelijk wat jij zegt.

21-03-2010, 18:43

Citaat door mr.Money:
Het maakt wel degelijk uit, de belasting dienst zal haar salaris zien als een betaling aan jou, dus voor je belastingaanslag wordt haar salaris gezien als een deel van jouw inkomen. Ik zou hier erg mee oppassen, voordat je het weet heb je een belastingaanslag die je niet kan betalen, of wordt je verdacht van witwas-praktijken.



deel van haar inkomen?

het kan toch ook een lening zijn
dat is geen inkomen.

Topicstarter, laat ze haar eigen shit, zelf oplossen.
Laat ze eerst haar probleem oplossen, anders nieuwe rekening openen.
Ze heeft ook een rekeningnummer van haar ouders enof zus/broer.

Wie vandaag je vriend is, kan morgen je vijand zijn .

Pagina's : [1] 2