Bekijk volle/desktop versie : Hoelang wil jij nog wachten met Berouw tonen?



Pagina's : [1] 2 3 4

20-03-2010, 02:03

Wanhoopt niet en toon berouw[/SIZE][/FONT]



[SIZE="2"][FONT="Century Gothic"]Het advies dat ik aan mezelf en aan mijn broeders en zusters mee wil geven is: wanhoop niet aan de Barmhartigheid van Allah.

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ

"Zeg: 'O Mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.'" (Azzumar, 53)

En Allah zegt:

إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ

"Voorwaar, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten toegekend worden, maar Hij vergeeft daarnaast alles, aan wie Hij wil." (Annisaa’, 48)

Beste broeders en zusters,
Wanhoopt niet aan de Barmhartigheid van Allah. Het maakt niet uit wat je in het verleden hebt gedaan. Het teruggrijpen naar het verleden is een verkwisting voor het heden, een verspilling van eigen inspanningen en een verdelging voor het huidige uur. Laat het verleden en zet je in voor een oprecht berouw. Denk niet dat je teveel zonden op je schouders draagt en weet dat jouw Heer alle zonden vergeeft. Het is aan jou om de eerste stap te zetten en te haasten met het verrichten van berouw.

وَسَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ
"En haast jullie naar vergeving van jullie Heer." (Aal 3imraan, 133)

Weet, dat hoe groot je zonden ook zijn; Allah deze zal vergeven wanneer jij naar Hem terugkeert. Hij is immers de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige. Hij zegt in een hadieth Qudsie:

يا ابن آدم إنك ما دعوتني و رجوتني غفرت لك على ما كان منك ولا أبالي
يا ابن آدم لو بلغت ذنوبك عنان السماء ثم إستغفرتني غفرت لك
يا ابن آدم إنك لو أتيتني بقراب الأرض خطايا ثم لقيتني لا تشرك بي شيئا لأتيتك بقرابها مغفرة

"O zoon van Aadam, waarlijk, zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken. O zoon van Aadam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven. O zoon van Aadam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving."

Beste broeders en zusters, wanhoopt niet aan de Barmhartigheid van Allah! De persoon die honderd mensen vermoordde, verrichte berouw en hij werd vergeven. De metgezellen die in hun tijd van onwetendheid vele zonden hebben verricht, verrichtten berouw en behoren tot de meest geweldige mensen die op aarde hebben rondgelopen. Waarom zou jij dan wanhopen aan de Barmhartigheid van Allah?

Beste broeders en zusters, wanhoopt niet aan de Barmhartigheid van Allah! Verlaat de zonden en de mensen die een slechte invloed op je hebben. Wees ervan overtuigd dat jij in staat bent om berouw te tonen en dat Allah je met alle liefde zal ontvangen. Het is aan jou beste dienaar van Allah. En weet dat wanneer jij de stap hebt gezet om berouw te tonen, er een grote gunst op jou staat te wachten. Namelijk dat al jou zonden omgezet zullen worden in goede daden:

إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلاً صَالِحاً فَأُوْلَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً

"Behalve degene die berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Voor diegenen wisselt Allah hun zonden in voor goede daden. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Furqaan, 70)


20-03-2010, 03:23


up

ik kom over als een stalker. Ik ben gewoon leergierig, neem het mij niet kwalijk

20-03-2010, 03:33

Citaat door hoceima_inou:
up

ik kom over als een stalker. Ik ben gewoon leergierig, neem het mij niet kwalijk


Nee agie je bent welkom zoals al de andere broeders en zusters moge Allaah je rijkelijk belonen agie voor het uppen van zowat al me topics..


20-03-2010, 05:38
Moge Allah je belonen voor jezelf nuttig maken voor de moslimgemeenschap
Amien

Ter aanvulling: Het is voor een moslim zelfs verplicht om tawbah te doen van de grote zondes die hij of zij pleegt,en wel direct na die zonde gepleegd te hebben.....

Berouw wordt alleen door Allah geaccepteerd als het ook oprecht berouw is,daarmee wil ik zeggen dat de persoon niet meer terugkeert naar die ene zonde....omdat hij of zij te weten gekomen is dat er geen atoom in de Hemelen en de Aarde verborgen is voor Allah en dat Hij ons constant in de gaten houdt of we het nou willen of niet Hij Ziet je !

20-03-2010, 17:55



Citaat door Maroc98:
Moge Allah je belonen voor jezelf nuttig maken voor de moslimgemeenschap
Amien

Ter aanvulling: Het is voor een moslim zelfs verplicht om tawbah te doen van de grote zondes die hij of zij pleegt,en wel direct na die zonde gepleegd te hebben.....

Berouw wordt alleen door Allah geaccepteerd als het ook oprecht berouw is,daarmee wil ik zeggen dat de persoon niet meer terugkeert naar die ene zonde....omdat hij of zij te weten gekomen is dat er geen atoom in de Hemelen en de Aarde verborgen is voor Allah en dat Hij ons constant in de gaten houdt of we het nou willen of niet Hij Ziet je !


Amien agie

BarakAllaah oe feek agie voor de aanvulling.


20-03-2010, 21:09
moge allah je belonen voor al je mooie topic,s die je opent,moge allah wata3ala onze zondes vergeven en mag t paradijs ons eindbestemming zijn inshallah

20-03-2010, 23:29

Citaat door Somaya:
Heel leerzaam voor ons.
Up voor dit topic.


Alhamdoelillah


20-03-2010, 23:29

Citaat door berkania8:
moge allah je belonen voor al je mooie topic,s die je opent,moge allah wata3ala onze zondes vergeven en mag t paradijs ons eindbestemming zijn inshallah


Amien zuster bedankt.


21-03-2010, 00:28

Citaat door Amelia79:
Is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan


Berouw tonen?


21-03-2010, 00:31
Masha Allah, jazaak Allahu gairan agie. Moge Allah jou belonen voor al je daden. Amien

21-03-2010, 00:33
Djazak allahoe gairan broer. Moge Allah je belonen.

21-03-2010, 00:49

Citaat door tjoeriejj001:
Djazak allahoe gairan broer. Moge Allah je belonen.


Wa iyaaki, Amien..


21-03-2010, 00:50



Citaat door ZACHTEPAREL__:
Masha Allah, jazaak Allahu gairan agie. Moge Allah jou belonen voor al je daden. Amien


Wa iyaaki, Amien.


21-03-2010, 01:16

Citaat door Amelia79:
Ja inderdaad


Men moet het gewoon doen oprecht berouw en ja als men weer in de zonde valt weer berouw tonen tot jij moe wordt van het tonen van berouw..


21-03-2010, 01:29

Citaat door Amelia79:
Zoals ik al zei, makkelijker gezegd dan gedaan


Moge Allaah ons tot de oprechten laten behoren Amien.


Pagina's : [1] 2 3 4