Bekijk volle/desktop versie : wie heeft er hier wel eens de profeet in zijn droom gezien?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

20-03-2010, 00:21
wie heeft er hier wel eens de profeet alayhi salaat wa salaam in zijn droom gezien?

20-03-2010, 00:41


Was het maar zo een feest

P.S masha allah o.t!

20-03-2010, 01:34
ik heb hem inderdaad gedroomd in 2008
hij kwam naar mij toe lopen terwijl wij beiden in de moskee waren
hij vroeg me hoe het ging met de moslims,
ik vertelde hem dat hij Allah om vergeving moest vragen voor de moslims
want ze doen alles wat Allah verboden heeft,en toen keek hij heel teleurgesteld.....
hij keek me aan en ik voelde meteen dat hij het was

die blik in zijn ogen is weergaloos....

nog een bewijs dat hij het was

die dag gebeurde er iets goeds wat ik nooit zal vergeten
ik kreeg toen een baan bij een bank aangeboden....

20-03-2010, 01:39

Citaat door Maroc98:
ik heb hem inderdaad gedroomd in 2008
hij kwam naar mij toe lopen terwijl wij beiden in de moskee waren
hij vroeg me hoe het ging met de moslims,
ik vertelde hem dat hij Allah om vergeving moest vragen voor de moslims
want ze doen alles wat Allah verboden heeft,en toen keek hij heel teleurgesteld.....
hij keek me aan en ik voelde meteen dat hij het was

die blik in zijn ogen is weergaloos....

nog een bewijs dat hij het was

die dag gebeurde er iets goeds wat ik nooit zal vergeten
ik kreeg toen een baan bij een bank aangeboden....

Assalamoe 3alykoem wa rahmatoe Allahi wa barakaatoeh

Is het niet zo als je iets goed gedroomd hebt je het alleen mag vertellen aan mensen wie je liefhebt. Ik kan de daliel plaatsen in shaa Allah.
Er kan jaloezie, afschuw,... bij mensen ontstaan naar aanleiding van jou mededeling.

Ik wil enkel het goede voor je akhi. Dus voortaan enkel aan diegene die je lief hebt en weet dat ze het met gayr accepteren en niet hier bij onbekenden, met alle respect voor de leden.

Als je daliel wilt, dan plaats ik het.

20-03-2010, 02:29



Citaat door hoceima_inou:
Assalamoe 3alykoem wa rahmatoe Allahi wa barakaatoeh

Is het niet zo als je iets goed gedroomd hebt je het alleen mag vertellen aan mensen wie je liefhebt. Ik kan de daliel plaatsen in shaa Allah.
Er kan jaloezie, afschuw,... bij mensen ontstaan naar aanleiding van jou mededeling.

Ik wil enkel het goede voor je akhi. Dus voortaan enkel aan diegene die je lief hebt en weet dat ze het met gayr accepteren en niet hier bij onbekenden, met alle respect voor de leden.

Als je daliel wilt, dan plaats ik het.
Salam alaikom oekhti fi allah

De profeet zei gewoonlijk tegen een persoon die iets goeds droomde ´khayran rayatha wa khayran yakoen´
je hebt iets goeds gezien en het zal goed zijn inshallah
dus laten we dat voorbeeld volgen inshallah

Het is voor elke moslim verplicht om een advies op te volgen van een andere moslim

De profeet heeft ons 6 zaken aanbevolen
1 elkaar bezoeken 2 adviezen opvolgen 3 de zieken bezoeken 4 de vredesgroet teruggeven 5 de dorstige moslim drinken geven 6 de djanaza volgen
muttafaqun alaih

Dus het is jou recht dat ik jou advies op zal volgen...

20-03-2010, 02:40

Citaat door Maroc98:
Salam alaikom oekhti fi allah

De profeet zei gewoonlijk tegen een persoon die iets goeds droomde ´khayran rayatha wa khayran yakoen´
je hebt iets goeds gezien en het zal goed zijn inshallah
dus laten we dat voorbeeld volgen inshallah

Het is voor elke moslim verplicht om een advies op te volgen van een andere moslim

De profeet heeft ons 6 zaken aanbevolen
1 elkaar bezoeken 2 adviezen opvolgen 3 de zieken bezoeken 4 de vredesgroet teruggeven 5 de dorstige moslim drinken geven 6 de djanaza volgen
muttafaqun alaih

Dus het is jou recht dat ik jou advies op zal volgen...

Neen enkel als het met een daliel geplaatst wordt.

Interpretation of Dreams
Bukhari :: Book 9 :: Volume 87 :: Hadith 168
Narrated Abu Salama:

I used to see a dream which would make me sick till I heard Abu Qatada saying, "I too, used to see a dream which would make me sick till I heard the Prophet saying, "A good dream is from Allah, so if anyone of you saw a dream which he liked, he should not tell it to anybody except to the one whom he loves, and if he saw a dream which he disliked, then he should seek refuge with Allah from its evil and from the evil of Satan, and spit three times (on his left) and should not tell it to anybody, for it will not harm him. "

20-03-2010, 02:45
Jah da klopt maar dat spreekt voor zich toch broeder
een daliel is inderdaad noodzakelijk.

20-03-2010, 02:51

Citaat door Maroc98:
Jah da klopt maar dat spreekt voor zich toch broeder
een daliel is inderdaad noodzakelijk.

Maar je zin kwam over in de zin van als een broeder je iets vertelt/adviseert dat je het direct mag aannemen. Daliel is de vereiste, aangezien we zwak zijn geschapen en fouten kunnen maken is de soenna en Koran ons houvast voor verkeerde interpretaties. Of het kan zijn dat ik je zin niet begreep.

Allahoe a3lam.

20-03-2010, 07:16

Citaat door hoceima_inou:
Maar je zin kwam over in de zin van als een broeder je iets vertelt/adviseert dat je het direct mag aannemen. Daliel is de vereiste, aangezien we zwak zijn geschapen en fouten kunnen maken is de soenna en Koran ons houvast voor verkeerde interpretaties. Of het kan zijn dat ik je zin niet begreep.

Allahoe a3lam.
Klopt inderdaad
Normaal gesproken ben ik niet zo n iemand die veel aandacht geeft aan dromen
maar zoiets maakt je ogen wel open...

20-03-2010, 08:06
Klopt ik had was op de hoogte van die hadith, maar ik dacht dat misschien toch sprake is van enige anonimiteit op m.nl

20-03-2010, 08:21
Ik heb hem ook gedroomd in 2001 geloof ik. Ik heb ook gehoord dat als je de profeet saw droomt dat je hem dan ook ECHT hebt gezien.

Ben benieuwd of anderen die over hem hebben gedroomd hetzelfde uiterlijk hebben gezien als wat ik heb gezien.

20-03-2010, 08:40

Citaat door tetouaania:
Ik heb hem ook gedroomd in 2001 geloof ik. Ik heb ook gehoord dat als je de profeet saw droomt dat je hem dan ook ECHT hebt gezien.

Ben benieuwd of anderen die over hem hebben gedroomd hetzelfde uiterlijk hebben gezien als wat ik heb gezien.



Mashallah..

Abu Huraira narrates: The Prophet (pbuh) said: "Whoever has seen me in a dream, has in fact seen me, for Satan does not appear in my form" (Sahih Muslim, vol. 4 p 1225 no 5635)

20-03-2010, 09:39


Ik heb 4 keer over hem gedroomt,in een droom was ik in
de paradijs samen met de sahaba en de profeet ik zat op de
grond naast hem en hij ging ons verhalen vertelen over de tijd
dat hij profeet was,Maashaallah ik zal die droom nooit vergeten.

20-03-2010, 09:50

Citaat door lala_amira:
Ik heb 4 keer over hem gedroomt,in een droom was ik in
de paradijs samen met de sahaba en de profeet ik zat op de
grond naast hem en hij ging ons verhalen vertelen over de tijd
dat hij profeet was,Maashaallah ik zal die droom nooit vergeten.



Hoe zag hij eruit in je droom? Zou je even een beschrijving kunnen geven van zijn uiterlijk, kleur ogen, kleur baard etc

20-03-2010, 09:53

Citaat door Maroc98:


die dag gebeurde er iets goeds wat ik nooit zal vergeten
ik kreeg toen een baan bij een bank aangeboden....


werken in een bank is niet echt toegestaan.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6