Bekijk volle/desktop versie : relaties vermijden vanwege zondes



Pagina's : [1] 2

19-03-2010, 15:46
Wie probeert relaties te vermijden en wie voelt zich schuldig, omdat diegene een relatie heeft. ?

Relaties zijn haram binnen de Islam, hoe kijken jullie hier tegenaan.

Of nemen jullie alleen een telefoonrelatie en jullie spreken niet af.

En als een relatie geen uitweg is om te trouwen, hoe denken jullie dan te gaan trouwen. Zonder een haramrelatie.
Ik hoorde een x een meisje zeggen dat ze haar broer meenam als haar mahram. Zodat ze dus geen onzedelijke dingen doet. Hier heb ik nog nooit van gehoord.

20-03-2010, 14:14


Dat is ook bullshit. Je broer meenemen.

20-03-2010, 14:17
Nooit aan gedaan.

Het is echter wel toegestaan om elkaar te leren kennen met een mahram, een broer van de vrouw kan inderdaad dienen als mahram.

20-03-2010, 14:19

Citaat door Femme_Fatale_21:
Nooit aan gedaan.

Het is echter wel toegestaan om elkaar te leren kennen met een mahram, een broer van de vrouw kan inderdaad dienen als mahram.

In hoeverre? 30 keer afspreken?
Ik heb begrepen dat als je bijvoorbeeld de hand gaat vragen van een meid, dat je in gezelschap van een mahram met haar mag praten. Je moet natuurlijk wel op 1 lijn liggen over bepaalde dingen. En dat je zelfs mag zien hoe ze eruit ziet zonder hoofddoek. Mits dat in gezelschap is van haar broer of vader oid.

Maar het lijkt me sterk dat je elke zaterdag effe naar je vriend gaat samen met je broer

20-03-2010, 14:21



Citaat door 2912:
In hoeverre? 30 keer afspreken?
Ik heb begrepen dat als je bijvoorbeeld de hand gaat vragen van een meid, dat je in gezelschap van een mahram met haar mag praten. Je moet natuurlijk wel op 1 lijn liggen over bepaalde dingen. En dat je zelfs mag zien hoe ze eruit ziet zonder hoofddoek. Mits dat in gezelschap is van haar broer of vader oid.

Maar het lijkt me sterk dat je elke zaterdag effe naar je vriend gaat samen met je broer



Klopt...

Het is inderdaad niet zo dat je een jaar lang af kunt gaan spreken met een mahram erbij. Sowieso vraagt de islam van ons om te gaan trouwen wanneer de mogelijkheid er is. Wanneer belangrijke zaken besproken zijn dient er dus gewoon een akte te worden opgemaakt.

20-03-2010, 14:22
Je kan mekaar toch ook leren kennen zonder een relatie aan te gaan? Als je eenmaal weet dat het klikt nemen ouders contact op met elkaar en vanaf daar gaat het verder.

20-03-2010, 14:26
Ik probeer ze te vermijden...om ons geloof.

20-03-2010, 14:34
ik probeer er afstand te nemen!
bij mij in de buurt zijn er veel mensen die relatie zoekende zijn.
zoekend naar relaties die niet langer dan 2 / 3 weken duren.
bah!

20-03-2010, 14:42
Een huwelijk dat is voortgekomen uit een relatie zal geen zegeningen krijgen van Allah ..

20-03-2010, 14:48
Ik heb een fobie gekregen voor relaties door m.nl

20-03-2010, 14:50

Citaat door Belmo:
Ik heb een fobie gekregen voor relaties door m.nl

Hmmm, alleen marokko.nl heeft je hiervan kunnen overtuigen?

20-03-2010, 14:51

Citaat door MBA:
Hmmm, alleen marokko.nl heeft je hiervan kunnen overtuigen?


Waarom zo serieus?

20-03-2010, 14:53



Citaat door missweyoo:
ik probeer er afstand te nemen!
bij mij in de buurt zijn er veel mensen die relatie zoekende zijn.
zoekend naar relaties die niet langer dan 2 / 3 weken duren.
bah!




20-03-2010, 14:54

Citaat door Belmo:
Waarom zo serieus?

Weet niet. Heb dan probleem vaker

20-03-2010, 14:56

Citaat door MBA:
Weet niet. Heb dan probleem vaker


Haha relax

Islam staat op nummer 1 bij mij

Pagina's : [1] 2