Bekijk volle/desktop versie : Somalische soefie's pakken de wapens tegen Shabaab



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

18-03-2010, 23:02
Somalia signs deal with militia

Al-Shabab is fighting to topple Somalia's transitional government [AFP]

Somalia's government has signed a deal with a militia group to bring it on side before an expected military offensive against armed groups fighting to topple the administration.

Ahlu Sunna Waljamaca (ASWJ), which is made up of moderate Sufi Muslims, reached an agreement in the Ethiopian capital, Addis Ababa on Monday to work together to battle al-Shabab and Hizbul Islam fighters.

bron

18-03-2010, 23:07


Als die Soefi's dat al zingend en dansend gaan doen maken ze geen kans.

Soefisme is overigens een vredig en mooi geloof.

18-03-2010, 23:15

Citaat door RiffiaZiHolland:
Als die Soefi's dat al zingend en dansend gaan doen maken ze geen kans.

Soefisme is overigens een vredig en mooi geloof.


Soefies in Somalie zijn erg boos op de Shabaab. Ze vereerden de graven van hun heiligen en de Shabaab hebben deze vernietigd.

18-03-2010, 23:17
Wat verwacht je anders van die soefies zoals sunan al zei ze zijn boos omdat al shabaab geen shirk toestaat(het aanbidden van graven etc.)

18-03-2010, 23:24



Citaat door sunan:
Soefies in Somalie zijn erg boos op de Shabaab. Ze vereerden de graven van hun heiligen en de Shabaab hebben deze vernietigd.


Ik heb nooit geweten dat er Soefies betaan in Somalie.

Wel vreselijk voor ze dat hun heiligdommen zijn vernietigd. Heb je daar ook een bron over?

18-03-2010, 23:28

Citaat door RiffiaZiHolland:
Ik heb nooit geweten dat er Soefies betaan in Somalie.

Wel vreselijk voor ze dat hun heiligdommen zijn vernietigd. Heb je daar ook een bron over?




http://www.youtube.com/watch?v=dKERXXc1RBM

18-03-2010, 23:32

Citaat door Bananenpluk:


http://www.youtube.com/watch?v=dKERXXc1RBM



Wrede en zielige actie, heiligdom van mensen gaan vernietigen tazzzz.

18-03-2010, 23:38

Citaat door RiffiaZiHolland:
Wrede en zielige actie, heiligdom van mensen gaan vernietigen tazzzz.


Niks wreeds aan. Wat deed de profeet ibrahim as in zijn tijd met de beelden die mensen aanbaden? Juist ja hij vernietigde ze

a tamza.

18-03-2010, 23:46

Citaat door Bananenpluk:
Niks wreeds aan. Wat deed de profeet ibrahim as in zijn tijd met de beelden die mensen aanbaden? Juist ja hij vernietigde ze

a tamza.



Ik vind het wel wreed. Jij zou het toch ook afschuwelijk vinden als er een moskee wordt vernietigd? Een heiligdom moet je met je handen van afblijven.

18-03-2010, 23:48

Citaat door RiffiaZiHolland:
Ik vind het wel wreed. Jij zou het toch ook afschuwelijk vinden als er een moskee wordt vernietigd? Een heiligdom moet je met je handen van afblijven.


Eeen moskee is heel wat anders dan plaatsen waar shirk wordt gepleegd

Goed gedaan al shabaab ga zo door

Jij vind het wreed en dat mag je vinden maar de profeet ibrahim(abraham) heeft ons heel iets anders geleerd

19-03-2010, 00:45
Wat een misleidende naam gebruiken die suffi's zogenaamd Ahlus Sunnah wal jama'ah, hopelijk maakt al shabaab ze met de grond gelijk deze hulpjes van amerika.

19-03-2010, 00:53
Nu kennen ze opeens wel de jihad!

19-03-2010, 00:55



Citaat door RiffiaZiHolland:
Ik heb nooit geweten dat er Soefies betaan in Somalie.

Wel vreselijk voor ze dat hun heiligdommen zijn vernietigd. Heb je daar ook een bron over?

heiligdom? voor zover ik weet zijn graven niet heilig voor sufis ze gaan er alleen heen om aan die doden te vragen om gunsten bij Allah

Maar die plaatsen zijn niet heilig voor ze.. toch?

19-03-2010, 00:55

Citaat door Tangerino:
Nu kennen ze opeens wel de jihad!


19-03-2010, 01:14

Citaat door melkislekker:
Vernietigde profeet Ibrahim ook graven (van sahaba's en vromen)?
of ben je er mee eens dat dit een bidah is?


Graven behoren laag met de grond te zijn en niet zo achterlijk hoog met verlichtingen zoals veel in pakistan gebeurd door de barelwi's, ze claimen toch de hanafi madhab te volgen, kijk wat Abu Hanifa zegt:

Citaat:
Ibn ‘Abidin said : « It is reported from Abu Hanifa that he considers Makruh ( Haram) constructions over graves graves like houses, mazar (Qubas) and other constructions, because Jabir reported that the Prophet (saw) has forbidden to plaster graves, to write over them, and to build constructions over them, narrated by Muslim and others

Citaat:
Abul Hayaj Al-Asadi narrates that ‘Ali ( Ibn Abu Talib) said to him : « Don’t you want me to give you the mission that the Messenger of Allah (saw) gave to me ? Do not let any picture without erasing it, nor a grave without levelling it ». Muslim
En zo zijn er nog meer voorbeelden en uitspraken die het verbieden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8