Bekijk volle/desktop versie : Bananen beschermen tegen aids



Pagina's : [1] 2

17-03-2010, 06:57
Werelds meest populaire fruit kan helpen tegen het aidsvirus te beschermen, dat blijkt uit recent onderzoek.

Even efficiënt
Het ingrediënt BanLec, een lectine en een bestanddeel van planten, kan als krachtige vetragende factor voor het aidsvirus dienen en tot nieuwe behandelingen leiden die miljoenen levens redden. Uit een studie blijkt dat dit bestanddeel even efficiënt is als twee huidige medicijnen tegen hiv, het blokkeert namelijk de binnendringing van het virus in het lichaam.

Resistent
Onderzoeker Michael Swanson: "Het probleem met de huidige medicatie is dat het virus kan muteren en resistent worden, maar dat is veel moeilijker in de nabijheid van dit plantenbestanddeel. Door lectine heeft het virus meerdere mutaties nodig voor het dit bestanddeel kan omzeilen. "

Dure behandeling
Wetenschappers geloven dat BanLec gebruikt kan worden op zichzelf maar ook in combinatie met andere hiv-behandelingen. Een groot probleem aan deze slopende en dodelijke ziekte is dat het zichzelf sneller verspreidt dan dat de medicatie verdeeld kan worden. Professor David Markovitz: "De explosie van aids in armere landen blijft een probleem, de behandeling is duur en ontzettend veel mensen kampen met de ziekte." (ep)

17-03-2010, 09:08


En niet te veel bananen eten! want dat is weer ongezond

17-03-2010, 09:36
Ik ben gek op bananen

17-03-2010, 09:40
Haaienbloed helpt tegen kanker, paarse tomaat houd kankerverwekkende stoffen tegen en bananen beschermt tegen AIDS. Mooi...heel goed zelfs.

17-03-2010, 09:46


Bananen in overvloed in Afrika.

17-03-2010, 09:51
van bananen raak je toch verstopt nig alla?

17-03-2010, 10:07
Als het met een banaan doet
krijg je geen aids

da's logisch

17-03-2010, 10:16

Citaat door rooiemao:
Als het met een banaan doet
krijg je geen aids

da's logisch


Extra plus punt: apen eten graag bananen (heb ik me laten vertellen) en krijgen ook geen AIDS (heb ik me laten vertellen).

Wat is er misgegaan met de evolutie naar de mens, denk ik dan. Scheppingsfoutje?

17-03-2010, 10:22

Citaat door aplat:


Extra plus punt: apen eten graag bananen (heb ik me laten vertellen) en krijgen ook geen AIDS (heb ik me laten vertellen).

Wat is er misgegaan met de evolutie naar de mens, denk ik dan. Scheppingsfoutje?


Goudvissen krijgen ook geen aids
zou dat door het voer komen?

17-03-2010, 10:24

Citaat door NakNok:
Werelds meest populaire fruit kan helpen tegen het aidsvirus te beschermen, dat blijkt uit recent onderzoek.

Even efficiënt
Het ingrediënt BanLec, een lectine en een bestanddeel van planten, kan als krachtige vetragende factor voor het aidsvirus dienen en tot nieuwe behandelingen leiden die miljoenen levens redden. Uit een studie blijkt dat dit bestanddeel even efficiënt is als twee huidige medicijnen tegen hiv, het blokkeert namelijk de binnendringing van het virus in het lichaam.

Resistent
Onderzoeker Michael Swanson: "Het probleem met de huidige medicatie is dat het virus kan muteren en resistent worden, maar dat is veel moeilijker in de nabijheid van dit plantenbestanddeel. Door lectine heeft het virus meerdere mutaties nodig voor het dit bestanddeel kan omzeilen. "

Dure behandeling
Wetenschappers geloven dat BanLec gebruikt kan worden op zichzelf maar ook in combinatie met andere hiv-behandelingen. Een groot probleem aan deze slopende en dodelijke ziekte is dat het zichzelf sneller verspreidt dan dat de medicatie verdeeld kan worden. Professor David Markovitz: "De explosie van aids in armere landen blijft een probleem, de behandeling is duur en ontzettend veel mensen kampen met de ziekte." (ep)



klopt als je een banaan in alle lichaamsopeningen steekt dan verklein je de risico aanzienlijk

17-03-2010, 10:25

Citaat door Anouar_J:
Ik ben gek op bananen

Mijn vrouw lust ook wel banaan.

17-03-2010, 10:26

Citaat door rooiemao:
Goudvissen krijgen ook geen aids
zou dat door het voer komen?

Neen, door het water, werkt zuiverend.

17-03-2010, 10:35


zeker wetenschappers van de banananindustrie

17-03-2010, 10:38
Dat treft in afrika heeft men bananen en aids

17-03-2010, 10:41

Citaat door Mugabe:
Dat treft in afrika heeft men bananen en aids


Ja, dus maybe het wondermiddel. Mensen gaan een patent aanvragen op die bananen.

Pagina's : [1] 2