Bekijk volle/desktop versie : Thmazight



16-03-2010, 23:16
Salaam!

Ik vroeg me af of de imazighen onder ons de taal door geven aan hun kinderen. Kom vaak opmerking tegen over imazgigen die het nu van onze taal niet inzien en liever arabisch leren en meegeven aan hun kinderen. Persoonlijk vind ik dit zo zonde om onze taal zomaar overboord te gooien. Hoe denken jullie hierover?

16-03-2010, 23:24


Mijn man en ik willen zo veel mogelijk berbers met de kinderen praten. Vooral mijn man aangezien mijn uitspraak niet zo geweldig is. We vinden het belangrijk om door te geven aan onze kinderen.

16-03-2010, 23:24
Als ik al de de marokkaanse taal praat dan is het gewoon berbers, kan zelf de arabische taal niet perfect.

Mn man idem dito.

16-03-2010, 23:28
Klassiek Arabische(ben zelf half Arabische), en 2e taal zal de taal van land van herkomst zijn.
Maar ik ga zeker geen Nederlands met mijn kiddies praten thuis, dat leren ze op school wel.

16-03-2010, 23:30



Citaat door Sfiffa:
Mijn man en ik willen zo veel mogelijk berbers met de kinderen praten. Vooral mijn man aangezien mijn uitspraak niet zo geweldig is. We vinden het belangrijk om door te geven aan onze kinderen.


Thumbs up! Gewoon veel blijven spreken met jouw man, dan zul jij er ook veel beter in worden.