Bekijk volle/desktop versie : kind op kamp en bidden!!



Pagina's : [1] 2

16-03-2010, 13:19
Hoi dames,

Mijn zoon 10 jaar gaat binnenkort op kamp met school. Hij bidt hamdoelilah nu al een jaar of 2. Hij zegt dat als hij op kamp gaat, hij eigenlijk niet wil bidden omdat hij zegt uitgelachen te worden. Mijn besluit staat al vast en ik wil wel dat hij gaat bidden anders gaat hij niet. Maar ik zou zo graag willen dat hij niet bidt op kamp omdat het moet van ons maar omdat hij daar de noodzaak van inziet, namelijk salaat moet altijd, onafhankelijk van de plaats waar je je bevindt. Of is hij nog te jong om dit te beseffen?

Graag tips!!!

16-03-2010, 13:21



Citaat door Nisrientje:
Hoi dames,

Mijn zoon 10 jaar gaat binnenkort op kamp met school. Hij bidt hamdoelilah nu al een jaar of 2. Hij zegt dat als hij op kamp gaat, hij eigenlijk niet wil bidden omdat hij zegt uitgelachen te worden. Mijn besluit staat al vast en ik wil wel dat hij gaat bidden anders gaat hij niet. Maar ik zou zo graag willen dat hij niet bidt op kamp omdat het moet van ons maar omdat hij daar de noodzaak van inziet, namelijk salaat moet altijd, onafhankelijk van de plaats waar je je bevindt. Of is hij nog te jong om dit te beseffen?

Graag tips!!!

nee meid,ik zelf mocht ook op kamp en was juist trots dat ik bad en dat iedreen me nakeek wat ik aan het doen was,en nadt ik klaar was met het bidden vroegen ze van xx wat ben jij ana het doen en dan vertel ik het kort en krachtig ik was wel rond de 12 jaar maargoed ik schaamde me helemaal niet!

16-03-2010, 13:25
Leg uit dat hij geen vakantie kan nemen van het bidden, maar hij moet het zelf weten.

Als hij graag wil, kun je aan de leraren vragen of hij bij hun op de kamer ma bidden. Is er geen marokkaanse leraar(es)

16-03-2010, 13:29
Praat met zijn leraar!
Dat ie het eerder met de leerlingen over gaat hebben of dat ie hem een kamertje geeft om te bidden


en zet alles op een rijtje. En maak het duidelijk aan je zoon dat ie voor allah swt BID En dat ie hem altijd kan zien dus ook als die op kamp gaat.

Macha aallah an je zoontje dat ie bid!


Gair insa allah

16-03-2010, 13:32


ik zou hem gewoon zeggen dat bidden verplicht is en dat hij niet moet stoppen voor een week

16-03-2010, 13:33
ja de jongen mag best apart een kamertje krijgen om te bidden, zoals 1 van de leraren kamer ofzo

16-03-2010, 13:41
He meid,

Me broertje ging laatst ook op kamp van 11 jaar.
En bij het inpakken kwam me broertje van 10 naar hem toe en zei he vergeet je gebedskleed niet voor het bidden

Echt zo schattig en hij heeft gewoon gebeden zei hij.
Van schaamte ofzo was geen sprake. Ik zou gewoon tegen je zoontje zeggen dat er andere jongetjes van zijn leeftijd gewoon gingen bidden en dat hij aan Allah SWT moet denken!

16-03-2010, 13:44

Citaat door Nisrientje:
Hoi dames,

Mijn zoon 10 jaar gaat binnenkort op kamp met school. Hij bidt hamdoelilah nu al een jaar of 2. Hij zegt dat als hij op kamp gaat, hij eigenlijk niet wil bidden omdat hij zegt uitgelachen te worden. Mijn besluit staat al vast en ik wil wel dat hij gaat bidden anders gaat hij niet. Maar ik zou zo graag willen dat hij niet bidt op kamp omdat het moet van ons maar omdat hij daar de noodzaak van inziet, namelijk salaat moet altijd, onafhankelijk van de plaats waar je je bevindt. Of is hij nog te jong om dit te beseffen?

Graag tips!!!



Hij is op reis, dan heb je in de islam vrijstelling van het gebed en vasten (allahoe3lam)

Maar wat jij doet is verkeerd, je mag niets opdringen islam is een vredig geloof hij moet er zelf achterstaan. op deze manier gaat hij stiekem het gebed verzuimen en uit angst leert hij zo vele geheimen voor je achter houden.

16-03-2010, 13:50

Citaat door miss-Dior:
Hij is op reis, dan heb je in de islam vrijstelling van het gebed en vasten (allahoe3lam)

Maar wat jij doet is verkeerd, je mag niets opdringen islam is een vredig geloof hij moet er zelf achterstaan. op deze manier gaat hij stiekem het gebed verzuimen en uit angst leert hij zo vele geheimen voor je achter houden.



Miss dior het klopt niet wat je hier zegt. Je krijgt geen vrijstelling van het gebed als je op reis bent je mag het gebed enkel samenvoegen omdat je op reis bent.

En dat je niks mag opdringen tegen je kinderen klopt ook niet, het zijn je kinderen en je hebt een bepaalde autoriteit en verplichting jegens je kinderen dat is dat je ze het goede aanleert, en het gebed moet je ze aanleren vanaf 7 jaar en vanaf 10 jaar mag je ze zelfs een tik geven als ze niet bidden. Als je hiervan bewijs wilt laat het me weten dan zoek ik het voor je op.

16-03-2010, 13:55

Citaat door miss-Dior:
Hij is op reis, dan heb je in de islam vrijstelling van het gebed en vasten (allahoe3lam)

Maar wat jij doet is verkeerd, je mag niets opdringen islam is een vredig geloof hij moet er zelf achterstaan. op deze manier gaat hij stiekem het gebed verzuimen en uit angst leert hij zo vele geheimen voor je achter houden.



Ik ben het niet eens met jou, des te meer omdat je je stelling onderbouwt met onwaarheden.

Je hebt nooit en te nimmer vrijstelling van het bidden: wanneer je op reis bent mag je je salaat echter wel verkorten en samenvoegen.

Ik help mijn zoon juist het goede pad te kiezen, wij zijn zijn ouders en wij bepalen zijn koers, die verplichting hebben wij in de islaam. Zolang hij onder onze dak woont houdt hij zich aan die regels. Insha allah zal hij nooit het gebed verzuimen , we doen ons uiterste best om hem de noodzaak en rust van het bidden in te laten zien!

Dames die weten hoe je hier daliel van bovenstaande kan plaatsen

16-03-2010, 14:01
Ik zou gewoon even met de leraar praten of hij niet in een aparte kamer mag gaan bidden. Denk dat ze daar niet zo moeilijk over doen.

16-03-2010, 14:54
Laat je zoontje op kamp gaan en leg hem uit dat niets en niemand het waard is om de salat te verzaken. Leg hem uit dat Allah houdt van kinderen die op jonge leeftijd aan Hem denken en dat Hij dan ook aan hem denkt wanneer hij het moeilijk heeft of gepest wordt omdat hij bijvoorbeeld bidt.
Bidden is iets wat verplicht is en hij kan er maar zo vroeg mogelijk mee beginnen.
Jong geleerd is oud gedaan. Je zoontje moet er van leren houden en het niet zien als een last of iets wat je even snel doet om je ouders of omgeving tevreden te stellen. Het moet iets zijn wat bij zijn natuurlijke levensbehoefte hoort. Een dag niet gebeden is een dag niet geleefd. Probeer hem op een mooie, liefdevolle wijze manier te laten inzien dat knielen voor Allah een verplichting is die hij serieus moet nemen en dat het veel waardevoller is dan de hele wereld bij elkaar en alles er in en dat het de enige manier is om echt gelukkig te zijn en vrede te te hebben met zichzelf en anderen. Het gebed is meer waard dan een gesprek met alle belangrijek mensen die ooit de aarde hebben bewandeld en dat het een grote eer dat hij Allah mag spreken.

Misschien kun jij met zijn leerkracht praten en vragen of zij een rustig plekje voor hem beschikbaar willen stellen waar hij de wassing kan doen en zijn gebed kan verrichten.
Niet in discussie gaan met leraren die het niet eens zijn met jouw opvoeding. Daar hebben zij geen reet mee te maken. Vertel wat je van hen vraagt en of dat mogelijk kan worden gemaakt en stel het belang van je zoon en zijn geluk voorop. Kan daar niet aan worden voldaan, jammer maar dan gaan jouw principes voor.
Misschien kan je zoontje ook een spreekbeurt houden of iets dergelijks over de islam? Zodat de kinderen wat meer begrip kunnen kweken voor hem wanneer hij wil bidden.
Eigenlijk is dit een heel goed voorbeeld van het belang van trots en waardigheid. Zolang wij zelf niet fier zijn op ons geloof zullen we het beetje voor beetje kwijtraken. We zullen ons steeds meer en meer aanpassen aan de normen en waarden van kuffaar totdat we zijn zoals zij.
Nisrientje volg je gevoel, laat hem op kamp gaan als het zijn imaan niet schaadt en anders laat je hem thuis en gaan jullie met het gezin een weekje weg ofzo.
Succes...

16-03-2010, 16:46



Citaat door niesj:
Laat je zoontje op kamp gaan en leg hem uit dat niets en niemand het waard is om de salat te verzaken. Leg hem uit dat Allah houdt van kinderen die op jonge leeftijd aan Hem denken en dat Hij dan ook aan hem denkt wanneer hij het moeilijk heeft of gepest wordt omdat hij bijvoorbeeld bidt.
Bidden is iets wat verplicht is en hij kan er maar zo vroeg mogelijk mee beginnen.
Jong geleerd is oud gedaan. Je zoontje moet er van leren houden en het niet zien als een last of iets wat je even snel doet om je ouders of omgeving tevreden te stellen. Het moet iets zijn wat bij zijn natuurlijke levensbehoefte hoort. Een dag niet gebeden is een dag niet geleefd. Probeer hem op een mooie, liefdevolle wijze manier te laten inzien dat knielen voor Allah een verplichting is die hij serieus moet nemen en dat het veel waardevoller is dan de hele wereld bij elkaar en alles er in en dat het de enige manier is om echt gelukkig te zijn en vrede te te hebben met zichzelf en anderen. Het gebed is meer waard dan een gesprek met alle belangrijek mensen die ooit de aarde hebben bewandeld en dat het een grote eer dat hij Allah mag spreken.

Misschien kun jij met zijn leerkracht praten en vragen of zij een rustig plekje voor hem beschikbaar willen stellen waar hij de wassing kan doen en zijn gebed kan verrichten.
Niet in discussie gaan met leraren die het niet eens zijn met jouw opvoeding. Daar hebben zij geen reet mee te maken. Vertel wat je van hen vraagt en of dat mogelijk kan worden gemaakt en stel het belang van je zoon en zijn geluk voorop. Kan daar niet aan worden voldaan, jammer maar dan gaan jouw principes voor.
Misschien kan je zoontje ook een spreekbeurt houden of iets dergelijks over de islam? Zodat de kinderen wat meer begrip kunnen kweken voor hem wanneer hij wil bidden.
Eigenlijk is dit een heel goed voorbeeld van het belang van trots en waardigheid. Zolang wij zelf niet fier zijn op ons geloof zullen we het beetje voor beetje kwijtraken. We zullen ons steeds meer en meer aanpassen aan de normen en waarden van kuffaar totdat we zijn zoals zij.
Nisrientje volg je gevoel, laat hem op kamp gaan als het zijn imaan niet schaadt en anders laat je hem thuis en gaan jullie met het gezin een weekje weg ofzo.
Succes...








Je hebt helemaal gelijk wat dat laatste betreft. Pas wanneer wij met waardigheid en opgeheven hoofd praten over ons geloof en de dingen die dierbij horen zullen we ook met respect worden behandeld. Arabische les bijv, sommige ouders durven een leerkracht niet te vertellen dat hun kind op zater- en zondag erheen gaat. Ze zijn bang dat een leerkracht zal vinden dat het teveel is voor hun kind. Dat heeft een leerkracht ook tegen mij gezegd dat het teveel is voor een kind. Had hij op spaanse of griekse les gezeten dan is het opeens een verrijking van hun opvoeding. Hoe bedoel je met 2 maten meten

16-03-2010, 16:47
Ik probeer je trouwens al een hele tijd een puntje te geven , maar lukt niet

16-03-2010, 16:51

Citaat door miss-Dior:
Hij is op reis, dan heb je in de islam vrijstelling van het gebed en vasten (allahoe3lam)

Maar wat jij doet is verkeerd, je mag niets opdringen islam is een vredig geloof hij moet er zelf achterstaan. op deze manier gaat hij stiekem het gebed verzuimen en uit angst leert hij zo vele geheimen voor je achter houden.



jij hebt ecdht geen flauw idde van waar je het over hebt..

je hebt nooit vrijstelling voor bidden, de enige vrijstelling die er is, is de dood !

als je iets niet zeker weet, hou dan aub voor je.

Pagina's : [1] 2