Bekijk volle/desktop versie : een strakke voorhuidje



15-03-2010, 21:17
hallo dames,

over 3 weken inshallah hebben we een afspraak voor mijn zoontje om te laten besnijden, maar mijn zoontje heeft een strakke voorhuidje je ziet een piep kleine stukje van zijn eikeltje, nu lees ik dat ze eerst het voor huidje soepel moeten maken voordat ze het eraf knippen.

heeft iemand ook een zoontje met een strakke voorhuidje? mocht hij toch in een kliniek besneden worden of moest hij naar het ziekenhuis? alle reactie zijn welkom ik ben er erg benieuwd naar, bij een besnijdeniscentrum krijg je niet eerst een afspraak om het kind te bekijken ze gaan gelijk van uit om te besnijden.

hoop op reactie alvast hartelijk dank.

15-03-2010, 21:36


salamoealaikom khadija78,

Mijn jongste zoontje had dit probleem. Omdat ik er niet gerust op was, heb ik hem meegenomen naar de huisarts. Die heeft ernaar gekeken en mij geadviseerd om hem te laten besnijden in het ziekenhuis. Medisch, omdat hij door het strakke voorhuidje vocht van het plassen kon vasthouden en daardoor had hij grote kans op infectie.

In de eerste instantie gaf ze aan dat het niet nodig was als hij er geen last van had. Omdat ik mij toch wel zorgen maakte heb ik gezegd dat hij er wel last van had (wat niet zo was).
Ze stuurde mij door naar het ziekenhuis waar hij kosteloos is besneden. (het had mij anders bijna 900 euro uit eigen zak gekost, als ik op eigen innitiatief naar het ziekenhuis was gegaan). De ingreep is bekostigd door het ziekenfonds.

Hoop dat je wat hebt aan deze info.

walaikom wasalam

15-03-2010, 22:41
bedankt nafissa voor je reactie, dus het is niet mogelijk om hem in een kliniek te laten besnijden? hoe oud was je zoontje? kreeg hij ook plaatselijke verdoving of moest hij onder narcose?

dus je moet een verwijskaart krijgen van de huisarts om het kosteloos te maken, dus als je gewoon zelf een afspraak maakt moet je zelf betalen, dat is niet te doen doen van 240 euro naar 900 euro.

alvast bedankt voor je reactie

Groetjes

16-03-2010, 09:58
hoi moescha,

mijn zoontje is 20 maanden, maar heeft jou zoontje een strakke voorhuidje? want mijn zoontje had het al bij de geboorte. ik denk als je kind nog zo jong is dan is het normaal en hoe ouder hij wordt het huidje beetje losser gaat zitten, maar bij mijn zoontje is het zo gebleven.
nu vraag ik me af hoe ze het dan bij pasgeboren babytjes doen want dan is het ook nog allemaal zo strak.

ik vind het erg om een klein kind onder narcose te zien vindt het zo eng daarom ben ik ook zo gestresst.

groetjes

16-03-2010, 09:59


als kindje strak voorhuidje heeft laat hem dan in het ziekenhuis besnijden

16-03-2010, 10:03
ja het moet dan in het ziekenhuis, maar een klein kind onder narcose zien doet mij pijn kan er niet tegen.

16-03-2010, 10:08
mijn zoontje had ook een strakke voorhuid, en heb het in marokko laten besnijden, maar de huisarts zei dat het inderdaad medisch noodzakelijk is om het te besnijden, hollandse kinderen moeten ook besneden worden, als ze dit probleem hebben.laat het gewoon in het ziekenhuis doen onder narcose, maar vergeet niet om een verwijsbrief bij je huisarts te halen, anders moet je het zelf betalen.

16-03-2010, 10:16
hoi oemnya,

moet het altijd onder narcose? geen plaatselijke verdoving ik snap niet dat het in het ziekenhuis onder narcose moet.

bedankt voor je reactie.

16-03-2010, 10:28
in het ziekenhuis doen ze altijd gehele narcose. maar in zo'n kliniek plaatselijke verdoving. volgens mij is dat een standaardprocedure, die gehele narcose, maar je moet het maar vragen of het plaatselijk kan, ik denk van niet.
Citaat door Khadija78:
hoi oemnya,

moet het altijd onder narcose? geen plaatselijke verdoving ik snap niet dat het in het ziekenhuis onder narcose moet.

bedankt voor je reactie.

16-03-2010, 10:37
en hoe doen ze dat in marokko als een kindje strakke voorhuidje heeft?
moeten ze dan ook naar het ziekenhuis of gewoon in een kliniek.

16-03-2010, 15:32
ik heb het in marokko laten doen in een kliniek, ging goed.alhmdl
Citaat door Khadija78:
en hoe doen ze dat in marokko als een kindje strakke voorhuidje heeft?
moeten ze dan ook naar het ziekenhuis of gewoon in een kliniek.

16-03-2010, 19:46
dat vraag ik me inderdaad ook af.