Bekijk volle/desktop versie : Werk abortuspil / abortus (pedagogische hulpverleners / maatschappelijk werkers)



Pagina's : [1] 2

15-03-2010, 18:33
Hallo dames en/of heren,

GAARNE GEEN VERVELENDE REACTIES PLAATSEN NAAR ANDEREN TOE IN DEZE TOPIC. VAGE REACTIES NAAR MIJ TOE WORDEN GENEGEERD OF JE KRIJGT EEN ANTWOORD DIE JE NIET VERWACHT, DUS GEEN MOEITE DOEN

voor een project voor mijn studie Pedagogische Hulpverlening, dien ik onder andere een stuk te schrijven over de abortus en hoe dat staat tegenover verstandelijk beperkten, allochtonen en autochtonen.

Ik wil nu weten of de abortus (of abortuspil) wordt vergoedt door verzekeringen voor de volgende groepen EN WAAROM:
x Zwaar verstandelijk beperkten
x licht verstandelijk beperkten
x allochtonen (denk aan eerwaar + geweld)
x autochtonen (dus de groep die veel tot alles zelf mag bepalen en beslissen)

Als je de opleiding doet en je weet meer over dit onderwerp of je hebt tips wat ik erbij kan zetten in het project. Dan is dat heel mooi. Alles is welkom.

Stel dat je niet de opleiding doet die ik volg, maar je weet het toch. Kun je ook gerust antwoord geven. Durf je het niet hier openbaar te plaatsen of voel je je daarbij ongemakkelijk. Kun je me natuurlijk het via pm doorgeven. Je hoeft dus niet je eigen levensverhaal te vertellen. Alleen of het wordt vergoedt en eventueel waarom dat zo is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr,

Farah

15-03-2010, 18:48


Abortus wordt voor iedereen vergoed in Nederland door de AWBZ.
Heeft niets te maken met allochtoon zijn, autochtoon zijn of andere beperkingen.

15-03-2010, 18:49
Je bent gewoon ongewenst zwanger en zoekt tips. Wat nou procject studie.

15-03-2010, 18:54

Citaat door shigmontez:
Je bent gewoon ongewenst zwanger en zoekt tips. Wat nou procject studie.




Niet zo negatief denken he!

15-03-2010, 19:21



Citaat door FatimaFati:
wat een jood


Citaat door shigmontez:
Je bent gewoon ongewenst zwanger en zoekt tips. Wat nou procject studie.



tuurlijk jongens Heb ook niets anders te doen dan hier advies daarvoor vragen. Ik ben hamdoelillah goed en netjes opgevoed door mijn ouders, dus weet wat mijn grenzen zijn.

Natuurlijk zijn er van die zielige Marokkaantjes die zo nodig niet hun gezonde verstand gebruiken, want voor wie heb ik hier iets te verbergen???? Als ik zo graag advies wil dan ga ik gewoon naar de dokter of naar de GGD Of bel ik een anonieme lijn waar ik om advies kan vragen

In ieder geval bedankt voor het uppen van mijn topic mensen.
Mevrouw FatimaFati: volgens mij mag je in de Islam niet oordelen over of iemand wel goed of slecht bezig is met zijn geloof en al helemaaaaaal niet iemand een Jood noemen Ik dacht ik zeg het maar eventjes, zodat je voor de volgende keer niet weer dezelfde fout maakt.

15-03-2010, 19:23

Citaat door Marokkaantje001:
Abortus wordt voor iedereen vergoed in Nederland door de AWBZ.
Heeft niets te maken met allochtoon zijn, autochtoon zijn of andere beperkingen.



Oke, bedankt voor je antwoord. Mijn project gaat over die 4 doelgroepen, vandaar dat ik ze er apart bij heb gezet.

In ieder geval bedankt voor je reactie meid

15-03-2010, 19:27

Citaat door miss_hoceimatje:
Oke, bedankt voor je antwoord. Mijn project gaat over die 4 doelgroepen, vandaar dat ik ze er apart bij heb gezet.

In ieder geval bedankt voor je reactie meid

Ja, ik zag het. Je kan het niet indelen in doelgroepen. Voor iedereen is het gratis als ze ingeschreven staan in het bevolkingsregister of hun ziektefondskaart laat zien.

Graag gedaan.

15-03-2010, 19:32

Citaat door Marokkaantje001:
Ja, ik zag het. Je kan het niet indelen in doelgroepen. Voor iedereen is het gratis als ze ingeschreven staan in het bevolkingsregister of hun ziektefondskaart laat zien.

Graag gedaan.


oKE, dan kan ik in ieder geval dat vetgedrukte erbij zetten.
Een asielzoeker zou dan bijvoorbeeld dus geen abortus kunnen aanvragen. Of staan zij nou wel in het bevolkingsregister? Of vraag ik nu iets doms haha

15-03-2010, 19:46
ZIjn er andere mensen die misschien nog meer antwoorden kunnen geven op mijn vragen. Hoe meer info ik heb, hoe beter. Al is het maar een zinnetje.
Of heb je goede links waar ik veel info kan vinden, is ook prima.
Heb zelf al wel het een en ander gezocht, maar kon niet echt iets specifieks vinden over deze doelgroepen.

Alvast bedankt!!

15-03-2010, 19:52
hey meid..

ga bijv. na http://www.casa.nl

dat is site van abortussen e.d. van nederland
staat een heleboel informatie op.

Abortusen (abortuspil hoort daar bij) wordt altijd vergoed in NL is dus gratis..

gr

15-03-2010, 19:55

Citaat door miss_hoceimatje:
oKE, dan kan ik in ieder geval dat vetgedrukte erbij zetten.
Een asielzoeker zou dan bijvoorbeeld dus geen abortus kunnen aanvragen. Of staan zij nou wel in het bevolkingsregister? Of vraag ik nu iets doms haha

Dat weet ik niet, sorry. Ik denk het niet. Aangezien je dan geen Nederlandse burger bent. Ik denk dat het dan wel kan, alleen tegen een vergoeding.

15-03-2010, 19:55
Misschien kun je dit beter nagaan bij de verzekeringsmaatschappijen.

In ieder geval, dit wordt voor een ieder vergoedt.

15-03-2010, 20:12



Citaat door Femme_Fatale_21:
Misschien kun je dit beter nagaan bij de verzekeringsmaatschappijen.

In ieder geval, dit wordt voor een ieder vergoedt.


OKE, zal iedere verzekeringsmaatschappij het anders vergoeden? Of komt het allemaal op het zelfde neer. Want dan kan ik ze langs gaan.

15-03-2010, 20:17

Citaat door Rijke_Tabdarst:
hey meid..

ga bijv. na http://www.casa.nl

dat is site van abortussen e.d. van nederland
staat een heleboel informatie op.

Abortusen (abortuspil hoort daar bij) wordt altijd vergoed in NL is dus gratis..

gr


Oke die site ben ik helemaal niet tegengekomen. SubhanaAllah. Bedankt meid Ik ga er zo op kijken


Citaat door Marokkaantje001:
Dat weet ik niet, sorry. Ik denk het niet. Aangezien je dan geen Nederlandse burger bent. Ik denk dat het dan wel kan, alleen tegen een vergoeding.


Oke dan kan ik dat dus bijzetten in mijn verslag dat dus die asielzoekers het bijvoorbeeld niet 100% vergoed krijgen, maar als je in het bevolkingsregister staat, dus wel. Ik ga er meer over zoeken!!

Thank youuuuu dames. Jullie zijn echt schatjes vergeleken met al die rare gasten hier die direct een vooroordeel klaar hebben staan

15-03-2010, 20:34
Ik heb veel aan die CASA.nl Ik ga ook even langs een aantal verzekeringen en ga ook wat nabellen en via hun site kijken.

Echt bedankt dames!! DIKKE KUS

Pagina's : [1] 2