Bekijk volle/desktop versie : Urgentie of niet?



15-03-2010, 17:29
Salaam Alikoum dames ik open deze topic omdat ik van onderzoek op internet niet wijzer word.. De situatie is namelijk als volgt:

Ik heb een vriendin die is ook zwanger maar dit was niet gepland want ze is niet eens getrouwd mja dat terzijde Ze heeft het met veel moeite aan haar ouders verteld en die zeiden tja liever willen je niet meer in huis je zorgt maar voor jezelf , heeft deze meid recht op urgentie? en zoja hoelang moet zij wachten ? zij is al klaar met school en werkt .. Misschien dat iemand hier weet hoe alles zit ??

15-03-2010, 19:04


Helemaal niemand die er verstand van heeft

15-03-2010, 19:06
Nee geen urgentie! Ik ben ook bezig en druk opzoek walakin zwangerschap is geen reden voor urgentie anders kon iedereen aan een huis komen.

15-03-2010, 19:07
als ze haar niet meer in huis willen hebben dan kan ze in afwachting van een eigen huis naar een blijf van mijn lijf huis gaan. Daar krijgt ze een maatschappelijk werker toegewezen en deze zal voorrang voor haar regelen.

15-03-2010, 19:11



Citaat door DramaQueentje:
Nee geen urgentie! Ik ben ook bezig en druk opzoek walakin zwangerschap is geen reden voor urgentie anders kon iedereen aan een huis komen.


Allereerst shoukran voor je reactie zuster..
Ja maar ik bedoel ; jij bent getrouwd neem ik aan ? Zij niet en zij is 20 jaar oud pas..maar dat maakt zeker niks uit?

15-03-2010, 19:20
salaam meid,

ik werk zelf binnen een blijf van mn lijf-instelling.....en dit is meestal wel de route waarop dat verloopt. Na 9 maanden in opvang te hebben verbleven zou ze in aanmerking kunnen komen voor urgentie. Maar het termijn is ook per gemeente afhankelijk.

Wat soms ook lukt is om bij de woningbouwvereniging/urgentiecomissie met een verhaal te komen dat ze vanwege huiselijk geweld echt het huis uit moet en soms maken ze een uitzondering en kunnen ze een urgentie toekennen.
Succes en gair nshallah!

15-03-2010, 19:36
Alleen als je in levensbedreigende situatie zit dan pas krijg je urgentie!!!
En je moet met harde bewijzen komen.

15-03-2010, 19:38
laaste tijden geven ze bijna geen urgentie meer, ook als je met je gezin op straat komt te staan niet eens.

15-03-2010, 19:39
als ze in een omgeving wil wonen waar ze aan loting doen krijgt ze snel een huis.

15-03-2010, 19:47
Shoukran zusters voor jullie reactie ikzal het aan haar doorgeven ! Ik vind het aan de ene kant zo erg voor der wil der graag helpen maar heb amper plek voor mmyn man & ik

15-03-2010, 20:07
Ysmin, wat je ook doet, neem haar aub niet in huis.
Laat haar naar een maatschappelijk werkster gaan. Het word toch echt pas via de opvang voordat ze urgentie krijgt.

16-03-2010, 11:41
Ik weet niet of het een optie is (wordt ze echt bedreigd of moet ze gewoon binnekort vertrekken en niemand die haar komt lastig vallen?), maar als ze zo jong is kan ze misschien tijdelijk in een studentenappartement wonen (gewoon een privé appartement). Studenten verhuren vaak hun woonplek voor een korte periode onder, omdat ze dan in het buitenland gaan studeren etc. Of in een meisjeshuis. Het is niet echt ideaal, maar ja...Vanaf daar kan ze dan even bijkomen, bedenken wat ze wilt en verder zoeken. Maar dan heeft ze in ieder geval voor nu een plekje als ze echt acuut nu iets nodig heeft.

16-03-2010, 11:42


Ohw ja, en dan natuurlijk ook bij een maatschappelijk werker etc. langs gaan die je dan op verschillende opties kan wijzen.