Bekijk volle/desktop versie : zebra poetst tanden nijlpaard



Pagina's : [1] 2

15-03-2010, 11:18
'Zebra poetst tanden van nijlpaard'
Uitgegeven: 15 maart 2010 10:25
Laatst gewijzigd: 15 maart 2010 10:22

AMSTERDAM – Een Amerikaanse fotografe heeft een zebra gefotografeerd die zijn kop vrijwillig in de bek van een nijlpaard stak.

© sxc.huJill Sonsteby uit Jacksonville fotografeerde de zebra in de dierentuin van Zürich terwijl het dier zijn kop in de richting van de geopende bek van een nijlpaard bewoog (zie foto).

Tot verrassing van de fotografe volgde er geen bloederige scene. Het nijlpaard liet 15 minuten lang haar tanden schoonlikken door de zebra.



“De zebra was binnen dezelfde omheining als het nijlpaard en haar jong”, verklaart Sonsteby op BBC News. “Ze opende haar bek en liet de zebra haar schoonmaken. Alle bezoekers maakte er onmiddellijk foto’s van. Het was geweldig om getuige te zijn van dit moment.”


Garnalen

Nijlpaarden behoren tot de meest agressieve dieren ter wereld. Hun bijtkracht is zo groot dat ze met gemak een kleine boot doormidden kunnen bijten.

Het komt overigens vaker voor dat dieren elkaars bek reinigen. Zo voeden sommige garnalen zich met parasieten, voedselresten en dode huidresten uit de bek van haaien en andere grote vissen.

© NU.nl/Dennis Rijnvis




http://www.nu.nl/wetenschap/2205252/zebra-poetst-tanden-van-nijlpaard-.html

foto:http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8564834.stm

15-03-2010, 11:18


mensen, 3alamat sa33a....

15-03-2010, 11:22
Ziet er wel schattig uit

15-03-2010, 11:24

15-03-2010, 11:28


of denkt die nijlpaard...kom es dichterbij ...kom es dichterbij...

15-03-2010, 11:37

Citaat door MichieldeRuyter:
of denkt die nijlpaard...kom es dichterbij ...kom es dichterbij...


weer gelijk ....tjonge jonge



misschien zijn het wel soulmates...ze zitten in dezelfde omhening gevangen

15-03-2010, 11:42
Zebra heeft een mooier gebit, nijlpaard mag haar ook wel helpen.

15-03-2010, 12:10
natuur is apart en het word steeds gekker

15-03-2010, 12:11

Citaat door MichieldeRuyter:
natuur is apart en het word steeds gekker


In welke zin wordt het steeds gekker?

15-03-2010, 12:24

Citaat door Our_NTmazight:
In welke zin wordt het steeds gekker?



we ondekken elke keer weer vreemd gedrag van dieren, die hiervoor vrij onbekend was. dit is maar een kleine voorbeeld.

15-03-2010, 12:29

Citaat door MichieldeRuyter:
we ondekken elke keer weer vreemd gedrag van dieren, die hiervoor vrij onbekend was. dit is maar een kleine voorbeeld.


Ik denk niet dat er heel veel veranderd is in het dierenrijk. Afgezien de effecten van menselijke bemoeienis met de dieren. Dieren in hokken stoppen, africhten, jagen etc.

Natuur gaat al miljoenen jaren haar eigen gang.

15-03-2010, 12:33

Citaat door Our_NTmazight:
Ik denk niet dat er heel veel veranderd is in het dierenrijk. Afgezien de effecten van menselijke bemoeienis met de dieren. Dieren in hokken stoppen, africhten, jagen etc.

Natuur gaat al miljoenen jaren haar eigen gang.



je kan niet ontkennen dat we beelden binnen krijgen die vreemd gedrag vertonen van dieren waar wetenschap het niet kan verklaren.

wat de mens doet is een ander verhaal. rampzalig voor het wild.



ps; gha khi thghamath inem...

15-03-2010, 12:36



Citaat door MichieldeRuyter:
je kan niet ontkennen dat we beelden binnen krijgen die vreemd gedrag vertonen van dieren waar wetenschap het niet kan verklaren.

wat de mens doet is een ander verhaal. rampzalig voor het wild.



ps; gha khi thghamath inem...


Je bedoeld mijn hoekje lezen? Hoe moet dat?

15-03-2010, 12:38

Citaat door Our_NTmazight:
Je bedoeld mijn hoekje lezen? Hoe moet dat?




ow gezien jouw groene puntjes zul je wat lezen hebben als je het opent..

klik op mijn hoekje, er verschijnt een menu en klik nogmaals hoekje

15-03-2010, 22:56
wie is de wetenschap wetenschap staat ook zijn kontje te krabben af en toe en moet ook naar de wc als ik een afgekloven potlood uit duitsland vind ga ik ook niet gelijk de naam hitler gillen. dit is net zo stom als de aap theorie eerst had de aap een bogel toen liep hij recht rechter heel recht daarna heeft hij zich glad geschoren. slaat nergens op als dit evolutie was waarom is het dan gestopt waarom zijn we geen donkey kong geworden

Pagina's : [1] 2